Tøffedyrene!

Tøffedyrene!

Medlemmer: 720
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

smerter smerter

jeg ved sku ikke om jeg er ved at være gammel.. er dog kun 30 år,

men jeg får simpelthen så mange smerter i lænden når jeg køre bare 15-20 kilometer,,

mit egentlige spørgsmål er . jeg har set nogle cykler hvor der er ryglæn til føren , altså på samme måde som en sissybar bare til føren.. er det noget der giver noget???

jeg overvejer også ny cykel( da et ryglæn til min vil se åndsvagt ud ) mit sæde er også stift som et bræt.

er lidt lun på en VN800 classic, vl800 volusia, xvs650, vt750 shadow

altså noget med et godt polstret sæde ,stor vindskærm og nok ikke så bredt styr..

er der nogen der har erfaringer både med lænde smerter eller bare om disse typer cykler er gode ved den slags smerter...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smerter
  • #1   18. apr 2007 Hej Jesper

Jeg får også ondt over lænden, men det tager et par timer. Problemet med disse cykler er, at du skal hode din ryg selv, fordi du sidder lodret og rækker efter styret.

En ting du umiddelbart kan er at forsøge dig med et lidt større sty, som du kan få tættere på dig. Det kan man så suppelere med et ryglæn

• #2   18. apr 2007 Hejsa Jesper..!

Jeg kører selv en Shadow vt750 og har ikke haft nogle problemer...endnu:-) jeg ved du kan købe sådan en pølse som ryglæg, som du også kan opbevare dine ting i hos Held og den passer bare godt til vores slags cykler...

• #3   18. apr 2007 Jeanette-

Det lyder som en rgtig god ide. Den er også let at pille af, så Jesper ikke ødelægger stilen.

• #4   18. apr 2007 Prøv forresten at spørge Anja her fra gruppen. Hun har sådan et lille ryglæn på sin Kawasaki

• #5   18. apr 2007 jeg har godt set hendes kawa .. den er jeg forøvrigt helt pjattet med .. den er simpelthen super fed..

ja det er selvfølgelig en god ide at spørge hende.. forresten tak for de hurtige svar..

det er nu dejligt med sådan et tøffe forum...

• #6   18. apr 2007 jeanette L (vejle) ..

hvor kan man få fat i sådan en taske/pølse du taler om..
    den er eller kanon fed din cykel.. det er nærmest en drøm sådan en cykel som din ( idet hele taget de Typer cykler som jeg beskrev)

• #7   18. apr 2007 Tak for det jesper, jeg er også vildt glad for den. Det er min første...så det er jo kanon:-) er lige ved at sætte andre spejle og håndtag på...

Du kan se pølsen i Held`s katalog og det kan du få ved alle der forhandler Held og det gør næsten alle idag. ved at du kan få kataloget ved MC-BIXEN.dk.....

• #8   18. apr 2007 Ja det er min kammerat thomas´men den ser ikk sådan ud mere, han har faktisk pillet det af:-) men ville være godt for ryggen...

• #9   18. apr 2007 Hvis du ikke træner din læn, så er det højest sansynligt derfor du får smerter.

Jeg har ikke problemer med det, men træner også.

• #10   18. apr 2007 træning.. ja det er nok rigtigt det har jeg også fået af hvide før. For jeg har en (trods min unge alder 30år) slidt ryg (slidegigt) så rygtræning er nok en god ide..

• #11   18. apr 2007 ellers kan et nyrebælte gøre underværker, det er en rigtig god løsning, og den virker, kørerselv stivsteller, og der er den jo uundværlig. Men det skader heller ikke at træne ryggen lidt, evt bare med lidt svømning (er nemlig også med i klubben af folk der har dårlig ryg) Held og lykke med det......

• #12   19. apr 2007 Kørestillingen er også afhængig af cyklens opbygning.

jeg ser at din cykel er ombygget og den ser ikke ud til at være særlig komfortabel at køre på.

jeg har prøvekørt Intrudere med bredt lige styr og risers og sjældent har jeg oplevet noget så ukomfortabelt.

bevares - det er alles ret at personalisere sin cykel og måske lave noget unikt, men fabrikkerne lægger tusindevis af timer i at udvikle en cykel der er behagelig at køre på samtidig med at den design mæssigt appellerer til flest mulige.

Jeg var på Sjælland på Trudy i weekenden og tilbagelagde ca. 600 km. på 2 dage. Hun har originalt styr og original saddel og det bliver der ikke lavet om på.

Ellers er jeg meget enig med Susanne i at du skal træne din ryg.

Gert

• #13   19. apr 2007 Susanne har så rigtig ret. Jeg har også haft mange problemer med min ryg og skulder. Jeg styrketræner 3 gange om ugen - ellers ville jeg ikke ha en chance for at sidde på min Virago!! Jeg kan kun tilslutte mig hvad Susanne siger: TRÆN og atter træn og bliv ved med det også selvom smerterne holder op. ;0)
    Tanker fra Co9

• #14   19. apr 2007 endnu engang takker jeg for nogle gode svar ..

Ja træning er nok vejen frem . så jeg må se at komme igang .
    og et er sikkert at når jeg købe ny cykel på et tidspunkt skal der ikke pilles ved styr og sæde...

• #15   19. apr 2007 Husk også ved køb at få lange prøveture inden købet.

En god ven sagde engang til mig at en motorcykel tager man på ligesom en habit eller smoking så det er vigtigt at den "sidder" ordentligt.

• #16   19. apr 2007 Hej Jesper
    Læs Susanne igen. Min tidligere chef fik i sidste uge sin rolator. Han er desværre så høj at han ikke kan anvende den strømliniede metallicudgave, men må nøjes med den de bruger på hospitalet. Hans kørestol kommer i næste uge og konen og ham har sat deres yndige hus på landet til salg; der er for mange trapper. Han har forlængst skiftet carismaen ud med en "høj" suzuki af samme type som den hjemmehjælperne bruger. Han har hybermobile led og slidgigt, men det startede som ondt i ryggen.
    Han fyldte 40 i efteråret og er nu som det så smukt hedder "uden besiddelse af erhvervsevne"

Smerter er altid tegn på at noget er galt!
    held og lykke med ryglænet...

• #17   24. apr 2007 Hej Jesper

Jeg har svaret dig på din mc præsentation. Men ellers synes jeg det er en rigtig god ide med den træning...det er bare med at komme igang.

kh. Anja

Kommentér på:
smerter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce