{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

HJÆLP- Min Intruder er sprunget læk..! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Intruder VS 750 GLP fra 1986, som er sprunget læk. Det er kølervæske som den lækker, men det er ikke oppe fra køleren men fra en del, som sidder nedenunder den nederste del af moteren. Jeg kan mærke at der er forboret et hul og kunne forestille mig at det er en form for sikkerhedsventil.

Køleren er tom for væske og hvis man fx hælder vandd på, fiser det direkte ignnem det hele og ud på fliserne.

Jeg har ikke meget forstand på moterer men hvis der er nogen som har en lignende cykel som måske har en fornemmelse for hvad det kunne være, så hører jeg gerne fra jer. Jeg har en fornemmelse omkring at det kunne være en cirkulationspumpe, hvor der er sprunget en pakning eller noget. Men hører gerne forslag!

Hilsen Marie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP- Min Intruder er sprunget læk..!
  • #1   1. maj 2007 tjaaa, ku da godt være der var en gummiprop der sku sidde der.

• #2   1. maj 2007 Kan du finde en måde at være helt præcis med placeringen af utætheden!

Der sidder nemlig en tappeskrue i et stelrør nede på siden af motoren. Den kunne da være, at den bare er faldet af.

• #3   1. maj 2007 Det kan være en pakning inde bag vandpumpen der er utæt.
    Hvis denne pakning bliver utæt kan der løbe kølervæske ind i gearkassen og blandes med olien, for at undgå dette er der lavet et sikkerheds hul lige bag vandpumpen så kølervæsken i blandes med olien. Det kan evt. være der problemet er.

• #4   1. maj 2007 Brian, hvis det er fra drænhullet der, så har du sandsynligvis ret - pakningen eller vandpumpen er stået af, men det er stadig værd at se på om det bare er drænskruen der er drattet ud.

• #5   2. maj 2007 jaja, men når det nærmest vælter ud, må det være rimeligt til at se hvor og hvod der sker, man ku måske prøve forsigtigt med "tryk"luft

• #6   2. maj 2007 Det er på venstre side af motoren. Nede bagved motoren. Den er dækket af et varmeskjold. Jeg kunne stoppe lækagen med en finger og kunne derved se at det er et fint lille forboret hul - sandsynligtvis en sikkerhed af en art. Jeg havde hånden mellem udstødningen og denne nederste del af mekanikken som er utæt - der var ikke meget plads.

• #7   2. maj 2007 Hej Marie

Det lyder som om Brian har helt ret. Det er formentlig pakningen mellem vandpumpe dækslet og vandpunpen, der er røget sig en tur.

Der er to muligheder en let, som muligvis virker, og så det rigtige lidt sværere der garanteret virker.

Den lette: køb en flaske køler tætner og gør som der står på flasken. Dette vil udløse en masse reaktioner fra folk der tror det her er farligt - <b>det er det ikke</b>.

Den helt rigtige er at skifte pakningen. Det er ikke så svært, menn du skal have den venstre lydpotte af, så kan pyntedækslet tages af. Derefter bør du nok løsne termostatdækslet først, og så tage vandpunpedækslet af. Dette hviler på en gummipakning - den er nok sprunget. Sæt en ny pakning i saml det hele i omvendt rækkefølge. Fyld køleren op (50/50 vand og kølervæske eller færdigblandet), lad maskinen køre varm, fyld efter og læg låg på køleren og check efter at tingene er tætte.

Vupti!

Hvis du kan bruge det, så send mig en e-mail i en privat besked, så skal jeg scanne et par tegninger og lidt engelsk manualtekst til dig.

Har du selv en Clymer manual, er det hele beskrevet på siderne 310-319.

God arbejdslyst!

• #8   2. maj 2007 Marie - jeg var lige ude og kigge lidt mere. Du behøver ikke engang at pille lydpotten af smiley

• #9   7. maj 2007 Hello alle!

Jeg har lige været i sommerhus-derfor jeg først svarer nu..

Det er pakningen som var utæt - min far har pillet det fra hinanden og jeg har været nede ved mc-forhandleren for at få de rigtige dele bestilit hjem. Så håber at det snart kommer hjem så jeg kan komme ud og køre igen!

• #10   7. maj 2007 Fint-hyl op, hvis det gør knuder

Kommentér på:
HJÆLP- Min Intruder er sprunget læk..!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce