4. aug 2005 Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Hjemmeside Hjemmeside
www.toeffedyrene.dk
Så venner
Fuel-4-Life beder mig rundsende følgende som nyhedsbrev:
Jep, den er go nok
Så har vi fået vores egen hjemmeside *S* www.toeffedyrene.dk
Indtil viddere er jeg personlig 100% sponsor på udgifterne til den, men HVIS nogen skulle ha lyst til at kaste en lille mønt i, kan de bidrage enten ved at købe lidt i vores Tøffeshop (under tøffelir.. der kan betales med Dankort og der bliver leveret direkte til adressen).
Nygaard
Nygaard har haft udgifter påca. 700 kr til dette. Jeg chipper de 350 ind, og så er det op til Jer, at hjælpe ham igennem med resten
Det er lige nu, at det går op for vor ven, at han er blevet udnævnt til webmaster-så følg nu hans (og min) opfordring - der er jo ingen grund til, at han også skal ende med at have udgifter!
Jeg er sikker på, at jeg taler på alles vegne, når jeg foreløbig siger TAK fra os allesammen
Med venlig hilsen
Knud
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 105 Svar: 787
jeg skal nok bidrage........
Kenn
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 109 Svar: 840
Lonnies initeritiv med tøj med tryk på, er det uahængigt af choppen??
Der er godt nok meget sjovt tøffelir, bliver det lavet på bestilling eller er der en der har sat penge i et kæmpe lager?
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
Men nu er den der, og det er fair nok, sådan skulle det åbenbart være, og det må man respektere.
Der er udgifter forbundet med sådan een,- og spørgsmålet er så, om man ikke ligeså godt kunne kalde tingene ved deres rette navn? Nemlig at vi nu er en klub med dertil hørende udgifter, og som konsekvens deraf også en kontingent...
Inden jeg nu blir "haglet" ned vil jeg skynde mig at sige, at jeg med glæde giver et bidrag..
Men lad os kalde tingene ved deres rette navn,- det andet virker som et skattestop med brugerbetaling ind af bagdøren,- (hvad man mister på gyngerne må man tjene på karrusellerne)..
Dette er ikke et surt opstød,- bare en nøgtern konstatering af hvad vej tingene går,- og lur mig om ikke mange flere ting stille og rolig vil blive flyttet over til hjemmesiden.
Jeg kan ikke spå,- men det vil undre mig meget hvis ikke 80-90 % af tøffernes internet-aktivitet om 1-2 år foregår på hjemmesiden.
Altså, vil MCG stille og rolig glide i baggrunden, og vi vil ikke længere være en internet-gruppe, men en klub med kontingent osv...
Det er ikke fordi at jeg kan lide at være "Rasmus Modsat" , men skriver bare mine tanker og meninger,- og skulle udviklingen være sådan som beskrevet ovenfor,- så skal jeg ikke kunne sige om det er negativt eller positivt..
Det må tiden vise..
Mvh. Michael.
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 289
er der et konto nr man kan sætte pengene ind på ?
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 91
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Denne hjemmeside, har kun til formål, at at være udstillingsvindue!!!
Der vil blive mulighed for at vise billeder, beskrive ture og arrangementer samt at købe lidt merchandise.
Der oprettes ikke chat-faciliteter, der opkræves ikke kontingenter, DET ER IKKE STARTEN PÅ EN KLUB!, MCG SKAL FORTSAT VÆRE VORT KOMMUNIKATIONSFORUM. Det har været hele basis for det her!
Der har været lidt omkostninger forbundet med etableringen. Dem har Fuel-4-life i første omgang valgt at lægge på bordet - uden piberi! Jeg har så valgt selv, at dække det halve, og opfordrer jer andre til at skyde en lille skærv ind. Han har trods alt haft arbejdet med tingene.
Der er lavet et mikroskopisk tillæg på merchandisepriserne - mikroskopisk!
Ideen er, at dette så skulle kunne dække de små omkostninger, der med tiden løber på.
Hvad angår de forskellige vare I kan købe, er disse helt uafhængige af Lonnies indkøb. Det er en mulighed, der er kommet til undervejs, men som I kan se, er priserne lidt højere end de vi betaler til til Lonnies projekt. Det vil dog være den mulighed, vi har for at handle fremover,
<b>så de, der ikke kom med fra starten, kan handle senere, lige som vi andre kan supplere</b>
Nu kan enkelte af jer spørge, hvorfor vi ikke præsenterede dette lidt tidligere, i forhold til Lonnies indkøb? Fordi det ikke var klar, og fordi der var en voldsom interesse, og et engageret og kvalificeret medlem, der gerne ville gribe opgaven! Sådan noget skal værdsættes!
De direkte involverede har diskuteret forløbet, og vi var enige, men ellers havde vi nok på semi-diktatorisk vis nået frem til det samme.
Igen - OG det kan ikke understreges nok - Dette er ikke starten på en klub. Det er et fælles udstillingsvindue, hvor vi selv afgør fotoalbummenes levetid, hvor vi kan samle ting, vi ellers har på over 300 steder, og endelig hvor vi kan shoppe i en non-profit butik!
Jeg håber, at dette afklarer et par punkter
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 59
Det er en super fed hjemmeside og det er sku et flot stykke arbejde der er lagt for dagen.
Rigtig god ide
Co9
dec 2005
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 45 Svar: 501
Hvad angår aktiviteter på vores hjemmeside, er jeg helt enig med Knud og alle de andre der mener at vores kontakt skal være her på MCG og det er der flere grunde til.. Dels er det helt perfekt med forum, medlemsliste, individuelle MC gallerier m.m. her på sitet, dels kommer vi nemmere i kontakt med nye medlemmer og andre MC'ister..
En helt anden begrundelse for at vores kontaktflade skal være her og IKKE på www.toeffedyrene.dk er at det kan være et større stykke arbejde at lave forum, chat m.m.. og der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken TO gange
Hvad angår kontigent, så er det slet heller ikke i den retning vi går efter min opfattelse. Jeg tog et valg og tog udgangspunkt i at være 100% sponsor på hjemmesiden, med et beskedent oplæg til, at hvis nogen ville smide en skilling i, så kunne de støtte ved at handle lidt i Tøffeshoppen eller smide en mønt i. (jeg får lige smidt min kontonummer herind idag, til dem der så flot vil skyde en skilling i, uden at handle tøj.. stort tak til dem *S*... mange bække små.. )
Der blev snakket (igen) om vi er en gruppe eller en klub. Min opfattelse af dette er flg.:
Knud oprettede Gruppen, som en GRUPPE uden motiv om at det skulle være en klub. Der har været folk som ønskede at det skulle være en klub og Knud fik endda en henvendelse fra en gut der gerne ville lave klub med klublokale og det hele i midtjylland.
Som jeg husker det var Knuds respons på det, at gruppen på MCG ikke var oprettet til at være, og ikke skulle være en klub, MEN at hvis nogen skulle ønske sig at lave en klub, havde han personligt ingen indvendinger imod dette..
Så.. summa sumarum, så må den gentagne snak om klub/gruppe vel være, at dem som ønsker at opfatte/bruge tøffedyrene som gruppe, gør dét, og dem som ønsker at opfatte/bruge tøffedyrene som klub gør dét og at alle, uanset opfattelse hilser med et bredt smil når vi møder hinanden ude på de tohjulede
.. Er jeg helt ved siden af, eller er det ikke meget rigtigt?
aug 2005
Det er 100 % rigtig opfattet. Ønsker nogen at lave en klub, så laver de en klub, men træk for Gods skyld ikke nogen forpligtelser eller åndssvage vedtægter ned over hovedet på gruppen "Tøffedyrene".
Her er et lille udpluk af en Privat Besked, som bare er en uddybende kommentar til denne streng:
"Læg lige mærke til, at det er en opfordring til at bidrage, helst med merchandise handel. Ddet det lille tillæg på varerne sagtens skulle kunne dække det løbende ind. Kommer det til at knibe, går jeg en tur rundt med "hatten i hånden". "kontingenter på 50-75 øre er simpelthen for tunge at administrere.
Konklusionen på forrige diskussion var, at Tøffedyrene er et uforpligtende FORUM, det er ikke, og skal ikke være, en klub med diverse vedtægter, regler og forpligtelser. Det er netop det, der er gruppens store styrke, og det er derfor, vi har så mange interessenter."
dec 2005
Tøffeliret i Tøffeshoppen er individuelle indkøb. Der er ca. leveringstid på 2-7 dage. -Der er ingen lager hos os. Jeg fandt shoppen via en reklame her på MCG og har bare implementeret den i vores hjemmeside ( + tilrettet den, så den passede i farver, samt oprettet varer.)
Der vil løbende komme nye vare.. (Jakker og Hættetrøjer fx.), så hold lidt øje med siden.
Lige et lille "PS"... -Hvis nogle har nogen gode ideer til tiltag o.l. på siden, er de MEGET velkommen til at råbe op.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 135
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 371
Synes det er et skide godt initiativ og giver jo mulighed for køb af div trøjer og andet lir med logoet på.. for dem af os der endnu ikke har fået afgivet en order hos lonnie.
Nej vi er ikke en klub og det er fint for mig! Så fred være med et udstillingsvindue.
Et kontonr eller anden henvisning til hvor man kan bidrage til at holde udgiften nede Fuel?
dec 2005
9873 0001599143 (evt. uden nullerne)
Og hvis i lige vil skrive jeres MCG navn, så vil jeg lave en sponsor-tavle el.lign. på hjemmesiden
På forhånd mange tak
Nygaard
aug 2005
jeg har lagt 350 spir til overførsel fredag-valeurdag hos dig skulle være mandag
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 1.404
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
jesper(ishøj)
dec 2005
Jep.. tøjhandlen skulle virke. Jeg kan se at der allerede er lavet 3 bestillinger derinde, som er blevet godkendt.
Og Knud..Jeg siger mange tak
Hjemmeside
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside