466 visninger
|
Oprettet:
km på bagen {{forumTopicSubject}}
Hej jeg kom lige til at tænke (hvilket kan være særdeles farligt sent om natten....) Hvor mange km har en mc på bagen når den er "gammel og slidt"... Kan se der er mange brugte der ligger mellem 30 og 50 - men hvilken betydning har det for bikens videre liv?
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 493
Ja, det må jeg godt nok kalde noget af et spørgsmål klokken halv fire om natten;o)
Alt i alt er det nok meget forskelligt hvornår folk mener en MC er gammel og slidt. Her har du min mening, og jeg understreger lige at det er min mening..
Jeg mener at der er forskel på gammel og slidt. En MC kan godt være gammel uden at være slidt og ovendt kan den også være slidt uden at være gammel.
For mig betyder alderen ikke det store. Hvis man stadig kan få dele er der jo ingen problem i at holde den kørende.
Hvornår er den så slidt.. Ja, det afhænger meget at MC og hvordan den er blevet behandlet af dens ejer. En MC der har fået tæsk lige fra dag 1. også selv om den er kold, kan blive slidt på meget kort tid. Omvendt kan en MC der er blevet serviceret og passet og som kun er blevet kørt hårdt når den er kørt ordentligt varm, holde til utrolig mange KM. Men her har det også betydning om det er en stor touring cykel eller en lille 250cc racer der kører med 16.000 omdr.
Men i købssituationer kigger jeg meget efter generelt slid på cyklen. Det kan eksempelvis være gearforbindelse, bagsvinger, kronrøret osv. Og så holder jeg mig fra de cykler, hvor jeg har en fornemmelse af, at de er blevet kørt hård af deres ejer.
For lige at runde en lang smørre af, kan jeg summere at jeg mener der er MC'er der har gået 30.000 km og er slidte, men omvendt findes der også mange MC'er der har gået 60 - 70.000 km, som jeg ikke vil betegne som slidte.
Men som jeg indledte. Dette er min mening.. Der findes sikkert mange andre..
MVH. Brian
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Giv mig bag efter en model magen til, og jeg skal vise dig den kan holde 250.000 km....
Sagt på en anden måde. Kommer helt an på hvordan den er passet, og hvilken motor det er.
F.eks. er en VFR750 RC-36 god for over 500.000km med alm service.
km på bagen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside