BAMBI-LOGEN Rutinerede & Begynder Forum

BAMBI-LOGEN Rutinerede & Begynder Forum

Medlemmer: 1.394
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
3.264 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Eftersyn på mc skaber betænkelighed Eftersyn på mc skaber betænkelighed

Hvad koster 6000 km eftersyn på en gs500F ?
Ringede til 2 forhandlere og fik 2 forskellige priser + 2 forskellige ting af vide.. Den ene sagde min cykel skal have stillet ventiler men den anden sagde at det skulle den ikke... Kan nogen give mig en logisk forklaring på den forskellige behandling af et 6000 km service??

Min maskine er en Suzuki GS500F, indregistreret 10 måned 2004.

Venligst Tobias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eftersyn på mc skaber betænkelighed
  • #1   19. jul 2007 Altså om den skal have stillet ventiler afhænger vel af om de står forkert.. Og hvis de skal stilles skal der bruges mere tid og derfor er servicet dyere.

• #2   19. jul 2007 Hej Tobias.
    Måske kan du være lige så heldig som mig. Jeg prøvede for sjov at søge på min MC på nettet. Og vupti, der var der lige en komplet værkstedmanual på 500 sider. I den står alt om serviceintervaller og hvad der skal laves ved de enkelte eftersyn. Har man derefter mod på det og en smule teknisk kunnen, kan man selv lave de mindre eftersyn, da alt er beskrevet i detaljer.
    Med en så ny cykel som du har, skal du selvfølgelig være opmærksom på garanti osv.

• #3   19. jul 2007 Har en manual fra min gamle GS....eller gammel og gammel fra 07.
    Men der hvor jeg handler MC koster et service ca 1200 kr

• #4   19. jul 2007 oki Hector... skal den have stillet ventiler i henhold til din manual.. min er på javla svensk og kan intet finde om det.. venligst hjælp mig...

Tobias

• #5   19. jul 2007 Der står de skal inspiceres og skiftes om nødvendigt.
    Så det bliver vel en vudering.

hilsen hector

• #6   20. jul 2007 ja en vurdering fra værkstedet... det kan da ikke passe de skal skiftes efter 6000 km.. jeg forstår det ikke i hvert fald...

• #7   20. jul 2007 Jeg tror heller ikke at de vil skifte dem. Normalt vil de bare måle om ventilerne åbner som de skal. Hvis de ikke gøre det, vil de normalt justere dem. Det skal du ikke være så ked af, for en motor med rigtigt justerede ventiler kører bedre og yder mere..

• #8   20. jul 2007 jeps.. men 2500 kr siger de hos special.. det er jo en vanvittig pris

• #9   20. jul 2007 er 6000 km servis ikke bare et olie tjæk????

Mvh Casper

• #10   20. jul 2007 kan i bestemme jer? Det kan da ikke passe at ingen ved det nøjagtigt...

• #11   20. jul 2007 Jamen Tobias da.. Det er jo dig der har en GS, og dig der har behov for at vide det. Hector sidder med en servicebog til en GS, og der skriver suzuki at ventilerne skal efterses og skiftes om nødvendigt. Det er det du bør gå ud fra.
    Men du vælger jo selv hvad der skal laves, men det er også dig selv der skal leve med konsekvenserne.

• #12   20. jul 2007 jamen spørger efter saglig viden og hjælp og så hjælper det ligesom ikke med 10 forskellige svar for det gør mig jo bare mere forvirret...

smiley

• #13   20. jul 2007 Jeg tror bare du får 10 forskellige svar, hvis du spørger 10 forskellige. Nogen vil sige at du skal køre på et autoriseret suzuki værksted, andre vil sige at det bare er at kigge efter olie og spænde bolte og møtrikker efter osv..
    Hvis du vil være på den sikre side, mener jeg at du bør du følge de servicer der er fastsat af suzuki. Det er trods alt noget der er fastsat af dem der har testet, udviklet og afprøvet modellen.
    Jeg tror at dem der svarer på dit spørgsmål, forsøger at hjælpe dig på den bedst mulige måde.

• #14   21. jul 2007 jeg ved godt de prøver at hjælpe på den bedste måde og tak for det alle sammen.. jep i har ret kaizerSoze I og Brian A... Jeg sender den til Special eller sådan et sted.. Jeg troede bare ikke service kostede 2500 kr men det er der jo ikke noget at gøre ved.. Service skal den i hvert fald til..

Er 2500 kr for 6000km service dyrt eller fair nok pris.. Hvad synes i ?

• #15   22. jul 2007 Du burde måske have undersøgt følge priser inden du anskaffede dig en MC..
    Selv i din svenske manuel står der præscist det samme som i den danske om hvad de foretager sig ved service eftersyn.
    Der er jo en tjeck liste.

• #16   22. jul 2007 Hector... jeg spørger om 2500 kr er dyrt eller normal pris.. jeg har penge til en cykel og til diverse så hvorfor undersøge en skid.. Jeg spørger om ngt og ønsker et svar.. kan det lade sig gøre fra dig tror du ?

Kommentér på:
Eftersyn på mc skaber betænkelighed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce