{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.559 visninger | Oprettet:

Karburator justering (vs750) {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt værktøj til at justerer karburator-sync ,og har fået mig nået af et chok. Når jeg stille begge karb. så begge cyl kører lige hurtigt i tomgang, løber den foreste hurtigere lige så snart at omdregningerne øges bare med 100omdr.
Stiller jeg det efter bogen ved 1000omdr. og derefter lader den falde til tomgang, går den foreste ud eller i bedste fald står og skyder ved hver 4/5 slag.
Hvorfor???Forstår nu godt at den ALDRIG har kunnet kører ordentlig, trods forhandlerens påstand om at den var perfekt

Håber at der er nogle der har en ide' til problemet så jeg har nået at arbejde ud fra.
Mvh.
Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator justering (vs750)
  • #1   13. okt 2007 Det er ret enkelt, du skal bare forstå hvordan det virker:-)

    I tomgang justerer du vha synkroniseringskabel mellem karburatorerne og tomgangsskruen på bagest og kabeltilslytningen til synkroniseringskablet på forreste(næppe nødvendigt!) - så er tomgangsregimet synkroniseret!

    Så stille du gassen op til ca. 2000-3000 omdr. Det gør du vha kabeljusteringen ved gasrullen - eller ved at dreje gassen. Når du gør det går justeringen ad H.T. og det skal den!!!! Her er du nok kommet til!

    Med de øgede omdrejninger justerer du så den ene karburator ved at stille på den justerskrue, der sidder ved gasspjældet(det, der drejer, når du giver gas). Juster her, til du har ens vacuum ved øgede omdr.

    derefter til bage til tomgang, efter juster som først hvis nødvendigt og så tilbage med gas på og efterjuster hvis nødvendigt.

    Grunden er, at karburatorerne skal justeres på to spjæld/dyser: timgangsdyse/vacuum nålsspjæld (der er fremherskende omkr, tomgang) og gasspjæld/hoveddyse, der er bestemmende fra ca.1500 omdr op til måske 25% af maks ydelse. Over 25-30 % er det helt ligegyldigt, hvad du sikkert har opdaget.

    Begge systmer skal synkroniseres hver for sig.

    God arbejdslyst:-)

    God fornøjelse


  • #2   13. okt 2007 Forresten:

    Glæd dig over at din cykel er vandkølet. Du kan tage al den tid du behøver til det her. Sørg for, at motoren er varm når du begynder.

    Bagefter vil du føle, at du har fået ny MC :-).


Kommentér på:
Karburator justering (vs750)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce