BAMBI-LOGEN Rutinerede & Begynder Forum

BAMBI-LOGEN Rutinerede & Begynder Forum

Medlemmer: 1.394
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Igen en tragisk mc-ulykke den 12/10
  • #1   13. okt 2007 Jeg har lavet et nyt indlæg ang. ulykken igår, så jeg har sat dato på i overskriften. Det er for ikke at forvirre mere end nødvendigt.

Dette sletter så de gamle kommentarer, hvilket er uheldigt.

Hilsen
    Palle

• #2   13. okt 2007 stakkels mand, det kunne ligeså godt have været en selv..

• #3   13. okt 2007 Hvil i fred...!!!

• #5   14. okt 2007 Manden overlevede og sådan her skete uheldet:

"
    12-10-2007 20:21:18 #15 fra Jan Kristiansen
    Jeg har ikke fået læst hele debatten igennem end´nu.. men jeg var på første paket til ulykken - skete 100 m foran mig - en mand på en dejlig gammel meget fin honda CB350. køre pænt afsted med 80 km/t - så kommer en håndværker - nævner ikke nogen navne men kan oplys om at bilen havde hjemme i nordjylland - han overhaler mig med 120-130 trække ind foran mig og tordner op bag i mortorcykelen..
    han må have sovet eller noget for han begyndte først at bremse efter han havde torpederet motorcykelisten.......
    som ganske rigtig blev slebt langt UNDER bilen og lå fastklemt under bagakselen ....."

Her er en kommentar fra hans søster:

"
    12345Tak12-10-2007 21:34:39 #17 fra Bente Kvist
    Til Jan Kristiansen.
    Efter at have læst dit indlæg, fortalte jeg straks min bror om det, da jeg var sikker på, at det ville hjælpe ham, at høre din version.
    Det var han helt sikkert også glad for at høre.
    Venligst en enorm lettet søster, der ikke er vant til at kommentere, og selvfølgelig stadig er lidt oprevet, så i må lige bære over."

Og en anden kommentar fra debatten på EB:

"Midt på vejen12-10-2007 18:12:43 #8 fra Vagn Nielsen

....eller en anden, kan måske fortælle mig, hvorfor i alverden kører motorcyklister altid ude midt på vejen? hvorfor holder motorcyklister ikke ind til højre? mange gange ligge de helt ude i venstre side af kørebanen og det er IKKE fordi, at de skal til at svinge til venstre!

... jeg mener nu, at det er en sjæ'lænner ik', som er blevet overrasket over, at man på en motorvej, godt kan køre mere end 20 -20 km/h"

Thomas R giver ham dette svar:

"
    12-10-2007 18:30:10 #10 fra Thomas Risager
    Kære Vagn Nielsen

Som mc'er og som menneske finder jeg din kommentar til denne artiket temmelig upassende idet manden er alvorligt kvæstet, sjællænder eller ej.

Som svar på dit spørgsmål vedr. mc'er midt på vejen, kan jeg give dig følgende forklaring.

Når man tager mc kort får man at vide at man skal ligge sig midt på vejen, dette er for at en motorcykel ikke fejlagtigt bliver vurderet som en knallert af de andre trafikanter som derved undervurderer den fart en mc rent faktisk køre med.

Håber dette gav svar på dit spørgsmål, og vil bede dig en anden gang at tænke før du skriver...........

Mine tanker og håb går til den kvæstede mc'er, hans familie og venner."

Hilsen
    Palle

• Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   15. okt 2007 Man burde få en ubetinget frakendelse af kørekortet, hvis man bliver taget i:

1. At køre mens man sender sms eller holder sin mobil i hånden under kørsel i bil

2. Hvis man skifter vognbane og er til fare eller ulempe for andre trafikanter.

Der er simpethen kun i følge min mening disse to årsager til der sker ulykker, hvis folk bare gad og dreje deres forpulede hovede inden de bare drøner ud, så det er fuldstændigt ligegyldigt hvor stærkt man kører! smiley

• #8   19. okt 2007 Forfærdeligt!! Man må håbe han kommer sig hurtigt og ikke får varige mén.
    Jeg er selv rimelig ny på 2-hjul, fik kortet sidste efterår. Men fik et super godt råd af en gammel mc veteran: "Kør som om alle er ude på at slå dig ihjel". Det synes jeg egentlig er meget sigende, for man skal ikke føle sig for sikker på sin cykel. Mange gange er der selvfølgelig ikke så meget at gøre, som i dette tilfælde. Men som ny skal man i hvert fald tænke sig om...

• #9   20. okt 2007 Hey Palle

Supert du lige smider tråden herinde, det viser lidt det vi er oppe i mod.

Og ham Vagn han fatter jo hat........

Fik også en sød besked fra søsteren inde på EB for min kommentar.............

• #10   21. okt 2007 Hej allesammen.

Dejligt at der er kommet mange indlæg. Jeg har ikke selv deldaget, da jeg lige er kommet hjem fra Prag, tog afsted sidste søndag.

Hilsen
    Palle

Kommentér på:
Igen en tragisk mc-ulykke den 12/10

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce