{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klar lak?
  • #1   9. nov 2007 Hej Emil.
    Først kunne det være fedt hvis du oprettede den. Så kunne vi se hvad vi snakkede om, og hvilke årgang det er.
    Så vidt jeg kan huske, gik man over til alustel på GS'erne omkring 90'. Derfor er det vigtigt at vide om det er alustel eller de gamle rørstel i jern vi snakker om?
    Men når du nu skriver at du vil forhindre rust, går jeg ud fra at det er jernstel.
    Der har du helt ret i at maling beskytter metallet. Men det eneste rigtige ville være at afmontere alt på stellet og give det en ordentlig omgang. Eksempelvis få det sand/glasblæst og efterfølgende pulverlakeret. Så er du også sikker på at det ikke vil ruste forløbigt.
    Tectyl ville jeg aldrig komme på min cykel. Men det er selvfølgelig smag og behag.
    Hvis du derimod har skrevet forkert, så det du mener er, at du vil forhindre at dit aluminiumsstel i at blive angrebet af ir osv. er det en helt anden sag.
    Det ville jeg nemlig aldrig behandle med lak eller lignende, men derimod giver en tynd oliefilm en glimrende beskyttelse. Men husk det er bedst med syrefri olie.

• #2   9. nov 2007 okay.

ja får den oprettet snart smiley sorry..

nu er jeg forvirret :S den er fra 2002, og tror også det er alu? men er ikke sikker, hvordan finder jeg ud af det?

men alt andet lige, skal jeg smøre den godt ind i wd-40 så tit som muligt, for at undgå evt rust eller ir??

tak. men er lidt forvirret nu hehe

• #3   9. nov 2007 Hvis den er fra 2002, har den alu stel. Det kan ikke ruste men derimod angribes af ir. Det beskytter du bedst ved at give stellet et godt lag syrefri olie. Eksempel WD-40 som du selv forslår.
    At lakere det, ville efter min mening være synd, og vil formentligt også blive grimt i løbet af kort tid.

• #4   9. nov 2007 okay.. dejligt egentligt at det ikke ruster... smiley men skal jeg gøre self.

tak. hvor ofte giver man den wd-40 på stellet så?

• #5   9. nov 2007 Der er mange steder, hvor der står beskrevet hvorledes man klargører bedst til vinteren.
    Hvad angår oliefilmen på stellet, så holder den generelt fint vinteren over. Men hvis du vil læse mere om vinterklargøring, står der en masse her:

http://www.kandu.dk/Tip15016.aspx

eller her:

(link fjernet)

eller her:

http://www.kok-mc.dk/

eller her:

(link fjernet)

eller her:

http://www.virago-star.dk/vinter.html

eller her:

(link fjernet)

Der er sikkert mange flere, men der er formentlig læsning nok til de første par timer.

Brian

• #6   9. nov 2007 cool.. ville jeg sætte mig og nyde. smiley tak for din store hjælp Brian smiley

• #7   9. nov 2007 Det var så lidt. Man skal jo hjælpe hvor man kan.

Og alt andet lige, så er det lidt sjovere at lave tingene selv, end bare at sende cyklen på værksted.

God fornøjelse med vinterklargøringen.

• #8   9. nov 2007 Hej igen Emil.
    Var lige forbi en kammerat der har en GS'er magen til din til at holde.
    Stellet er af stål. Men på hans var der ikke nogen udsatte steder, så med mindre du nogen steder hvor du har slidt malingen af, mener jeg ikke du skal gøre noget ved det.
    Hvis du om nogle år så syntes at den kunne trænge til en omgang, kan du afmontere motoren og få pulverlakeret stellet.
    Beklager misforståelsen.

• #9   10. nov 2007 okay.. så siger vi stål, men skal jeg så ikke benytte tectyl, og wd-40 uden på??

• #10   10. nov 2007 Bare WD-40. Man bruger tectyl på biler fordi de kører ude i alt slags vejr og salt op under bunden om vinteren. Det er jo slet ikke de samme man udsætter en MC for, så WD-40 er rigeligt til at holde rusten væk.

• #11   10. nov 2007 TDM: Vi er helt enige om at det sagtens kan bruges. Det er bare stærker end WD-40, og efter min mening at skyde over målet.
    For 14 dage siden købte jeg 200ml WD-40 i Fakta til 20,- kr. Det er væsentligt billigere end jeg kan købe glashelder til.
    WD-40 kan til foråret bare vaskes af med sæbe og varmt vand.
    Langt de fleste bruger WD-40, inkl. mig selv, der aldrig har haft problemer med at det ikke slog til.
    Derfor er mit råd at Emil nøjes med at gøre som de fleste andre.

• #12   12. nov 2007 nu er min MC blevet total lækker smiley

men efter lidt sprøjt med div. sæber og olier.. tændte jeg motoren, som begyndte at ryge lidt, så slukkede igen.. men det er vel normalt ikke??

Kan wd-40 også bruges på cylenderen eller brænder det af??

jeg tænkte at bruge en blanding af patrolium og motorolie. i en forstøver og sprøjte på de varme dele?? er det ikke godt nok?

Kommentér på:
klar lak?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce