Tøffedyrene!

Tøffedyrene!

Medlemmer: 720
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

YES- Billigere forsikring YES- Billigere forsikring

Så har Topdanmark set lyset og erkendt at tøffere +40 laver færre skader end andre mc-ister.

Se her: http://www.topdanmark.dk/content/omtop_presse.php?ID=184

Jeg betaler p.t. kr. 2976,- helårligt for fuld kasko og 20% rabat gennem touring klubben.

Mon ikke de udbetaler en pæn sjat i for meget betalt præmie så der bliver til et par spande ekstra benzin til nogle flere gode tøffeture.

Og - jeg har intet med Topdanmark at gøre udover at jeg er kunde der. Jeg synes bare at jeg ville dele denne oplysning med jer.

Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  YES- Billigere forsikring
  • #1   7. feb 2008 Så har jeg haft fat i dem.

Den nye præmie er kr. 2179,00 helårligt, stadig med kasko så der blev lige til 8 tankfulde benzin til sommer :-))

• #2   7. feb 2008 nej, egentligt ikke. Det er std. kasko gennem touring klubben hvor jeg ikke må køre i dec-jan-feb.
    Jeg tror at selvrisiko er ca. 3000 kr.

Jeg ved ikke om prisen er afhængig af min alder :-((

• #3   7. feb 2008 Jeg har TOP også.
    Jeg har altid haft det, og de har ikke altid været billigst.

Men tjek lige betngelserne for jeres husforsikringer, sidst jeg ggennemgik mine og var ved at skifte, der opdagede jeg hvor meget bedre forsikret jeg er ved Top.

Jeg har intet med Topdanmark at gøre ud over at jeg har været kunde der i 19 år. og jeg er stadig sur over at jeg skal betale 7K for kasko på min Honda, men det ændre sig måske med de nye takster.

• #4   7. feb 2008 HeHe

Sådan et brev fik jeg i går Gert:-)

• #5   7. feb 2008 Disse priser og prisfalder er aldersafhængige.

Nogle selskaber udløser kun til MC-ister over 40. andre graduerer nedsættelse efter alder og/eller anciennitet

• #6   7. feb 2008 jubii

har da fået et fint brev også sparer lige ved 4000 kr på vores harley forsikringer det er sku da fedt fremtidig pris er 3500 for den ene og 3700 for den anden med kasko og hele griseriet det er ski da billigt

• #7   7. feb 2008 Martin:

Det er da vist forlydender. Som alle andre virksomheder afgør forsikringsselskaber selv, hvad de gør med deres overskud smiley

• #8   7. feb 2008 Det må i så fald handle om ikke udbetalte erstatninger eller fejlopkrævede beløb.

Ellers kan det umuligt være kunders tilgodehavende.

De reduktioner man ser lige nu skyldes simpelt hen, at selskaberne har haft langt færre udgifter til skadeserstatninger til isæ "voksne" MC-ister end forventet.

Derfor er det også primært folk i en vis alder, der får reduktioner.

• #9   7. feb 2008 Martin:

Det er sandsynligvis rigtigt.

politisk har man i Danmark favoriseret finansforetagender de sidste 10-12 år, primært for at tiltrække udenlandske investorer. Når en virksomhed opgør sit årlige resultat tager ledelsen/betyrelsen stilling til, hvor meget man vil lade stå i virksomheden som indre værdi og hvor meget man evet. vil udbetale i dividende til aktionærerne.

Masser af aktieselskaber har ikke udbetalt betydelig dividende i årvis - det kan være sådan noget:-)

• #10   8. feb 2008 har også fået nedsat mine mc forsikringer men der er stadig en selvrisiko på 20% af erstatningens summen dette er ganske urimiligt.
    hvis det er fordi de mener der er formeget snyd med forsvundene mc. så må de hyre private til opklaring hvis politiet ikke har resurser.

• #11   9. feb 2008 er det v-2 , mc. der er biligt i forsikring.
    betaler selv 2400- i ansvar for en r-4

• #12   9. feb 2008 Jeg betalte tidligere.
    Nimbus fuld helårs kasko 1235,-
    Honda CBR 1000F Ansvar 2600,-

Total: 3835,-

Jeg skal betale nu.
    Nimbus fuld helårs kasko 1185,-
    Honda CBR 1000F Ansvar 1251,-

Total: 2436,-

Så jeg sparede 1399,- om året.
    Nu vil jeg så høre igen hvad en kasko forsikring af hondaen koster sidst var det 7K der takkede jeg nej.

• #13   10. feb 2008 Det er fedt at høre at der stadigvæk er nogle kreiler der ude, men som forsikringsmand på ligestraks 30 har jeg ikke set nogen som vil forsikre min sussi 1400 intruder til under 4500, men det hænger måske sammen med at jeg kører i januar og februar hvis jeg har lyst og samtidigt min "unge" alder. men samtidigt skal man også huske på at der sker en del ulykker og tyverier, så det er nok ikke så slemt at betale 4500 for at få sine 200.000 tilbage igen!!!

• #14   10. feb 2008 sådag noget p.. fandens også man ikke kan rette i sine indlæg
    DET er kun ved tyveri at det er 20% beklager men tankerne er åbentbart hurtiger end fingerne smiley

• #15   10. feb 2008 Ja jeg studsede også over de 20% på min police.

Det er vist noget med at der var for mange der huggede deres maskiner op og så solgte dem til forsikringen under påskud af tyveri.

Det er jo som regel når nogen ikke har fattet fællesskab og ødelægger det pga. egen vinding, at der opstår sådanne urimlige ting.

• #16   10. feb 2008 jamen flemming så er det jeg mener forsikringsselskaberne skulle lave deres eget opklarings korps da vi jo ved at det er meget meget få indbrud og tyverier der bliver opklaret så kunne det måske være fler skyldige både de der snyder med forsikringen og så dem der bare! er tyvagtige.
    personligt ville jeg heller støbe en flise til kæresten men tig lige med det LO LO

• #17   10. feb 2008 Hej Winnie, den pris er det ikke noget med aldersrabat eller lign eller fordi i har mange forsikringer eller nogen form for speciel rabat.

• #18   12. feb 2008 Fedt for jer! smiley

Altså jeg fik en forsikring hos IF, som 28 årig og med det nye mc pap i hånden. Ingen erfaring, intet bilkørekort.

Jeg skal betale lige knap 5000 kr for ansvar + kasko med selvrisiko på 8.000 kr.

Det syntes jeg sgu er en ok pris.

• #19   12. feb 2008 Thomas, det er ikke så ringe, men er der ikke noget om, at sygeplejerskerne har en samarbejdsaftale med Runa forsikring??

Der kunne godt være en sjat at hente:-)

• #20   12. feb 2008 Knud: Nej vi har med Bauta. Og Bauta ville have 10.000 kr.
    Jeg har ringet rundt mange steder og fået bud på helt op til 30.000 kr.

Jeg prøvede naturligvis at forhandle med Bauta, da jeg helst ville have alle mine forsikringer samlet der, men til trods for at jeg oplyste dem om andre forsikringsselskabers billigere tilbud, var de hverken til at hugge eller stikke i.

Jeg har dog alligevel beholdt alle mine andre forsikringer hos Bauta, det er kun min MC der er hos IF.

• #21   12. feb 2008 Undskyld, det har du sgu da fortalt mig, men jeg havde glemt det smiley

silly me:-)

• #22   12. feb 2008 Knud: Det er ikke sådan at komme op i årene.... smiley

• #23   12. feb 2008 Det har jeg prøvet at sige til ham, men det preller bare af.
    Jeg tror at der er tale om klassisk fornægtelse.

• #24   12. feb 2008 Flemming din knallert - du bliver ved, det ser ud som om jeg skal have metal med til dine pigdæk, næste gang vi skal køre tur smiley

Kommentér på:
YES- Billigere forsikring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce