{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Forberedelse af mc! {{forumTopicSubject}}

Ja.. Måske lyder det lidt dumt, men er førstegangs-mc-bruger. Og har købt mig en CBR 600 F4.

Nu her til d. 1 marts, skulle der gerne være godt vejr, så cyklen kan komme ud og luftes, så det håber jeg på der er.

Jeg har så nogle spørgsmål indtil min mc generelt, da jeg ikke ved noget om mc`er rigtigt.. endnu smiley

Så:

Er der nogle ting man bør gøre ved cyklen inden vi kommer hen til 1. marts, såsom olieskift osv. osv. osv. ?

Kom gerne med alskens råd om min CBR, som jeg kan bruge, både nu og og inden den skal lukkes ud af vinterhi.

Mvh. Renè

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forberedelse af mc!
  • #1   8. feb 2008 En god ting er bare og gå det hele igennem....

Smøre kæden og tjekke om den er ved og være slidt eller bare lige skal strammes en smule op.... Hvis den er lige ved og være færdig, så overvej om ikke tiden nu er til og få den skiftet istedet for hen på sæsonen...

Tjek olie og filter.... kontrollere hjullejer for slør og kronrørslejet også....

Tjek bremserne for nedslidte klodser og skiver... og få ordnet inden sæsonstart...

Skift bremsevæske, hvis du ikke kender alderen på det.... Man siger normalt hver 2. år bør man skifte det... så hvis du ikke ved hvornår, så ville jeg gå det gjort.... Gammel bremsevæske koger lettere end frisk.... og dermed mindre bremsekraft når det gælder...

Vask og poler den med en god voks, så skidtet ikke sætter sig så let.... Det kan let tage en weekend, hvis man vil være grundig... *S*

Gå alle stik, pærer mv. efter om de er løse eller måske irret eller istykker.... Så er det med og få det ordnet...

Tjek tændrørrene, for at se om afstanden er OK og om de er pæn brune.... Giv lige tændkablerne lidt silikone når du nu alligevel er ved og rode med dem....

Husk karburatorsprit de første par måneder... så undgår du dumme problemer med ujævn gang og at den evt. går istå..... Det tager også den smule vand der kan være samlet sig I tanken.

Kontrollere dæk og dæktryk.... Slidte dæk skal skiftes... husk på en MC skal der min. være 1 mm dybe på profilen, men jeg ville nok synes at 1,5-2mm ville være og foretrække hvis man kører I regnvejr, hvilket jo let kan ske her I starte af året....

Tror vist det er det meste af det man lige kan tjekke op på og så få en god start på sæsonen...

• #2   8. feb 2008 Tillykke med den fine cykel - købte én magen til i 06, som min første cykel... Den skal du nok blive glad for, det er jeg ihvertfald...:-)

Kan høre på det hele at jeg hellere må få skiftet det bremsevæske... Har købt væsken, så det er bare med at få taget sig sammen inden foråret... smiley

• #3   9. feb 2008 Takker for svarene, det kan jeg i hvert fald bruge til noget smiley

Mht. KN luftfilter.. Hvor anskaffer jeg sådan et billigst og er det noget man selv kan installere nemt og smertefrit. Mine hænder er ikke helt tilvænnet til et værksted endnu, men det kommer nok en dag..
    Og er det ikke en god idè at få et sådan på med min IXIL udstd. ?

Mvh. Renè

• #4   9. feb 2008 Mht. KN-filter... Så vil jeg anbefale dig at få den dyset om, da du så både har sportspotte og filter... Så vil cyklen have brug for en anden blanding end den ellers ville have standard. Hvis der kun er sportspotte monteret, kan man sagtens køre med standard opsætningen, da det betyder så lidt, at man ikke behøver at dyse den om. Nok også derfor jeg valgte at beholde det org filter... Just my 5 cents...:-)

Kommentér på:
Forberedelse af mc!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce