{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Olieniveau i skueglasset {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige skiftet olie på gsx'eren. Fyldt ca. 3,8l motul 10w40 samt nyt filter. Det er faktisk 2dl mere end forskrevet, men alligevel er skueglassets niveau kun ved low.....Det er når den bare står på gulvet uden støttefod. Hvis mc'en står på centralstøttebenet er glasset helt tomt... I hvilken position skal mc'en stå når man ser oliestand?

Venlig Hilsen
Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieniveau i skueglasset
  • #1   29. feb 2008 Hmm ikke den store enighed:-)
    Skal maskinen stå på centralbenet eller oprejst på begge hjul uden støttefod på et plant gulv?

    Venlig hilsen
    Anders


  • #2   29. feb 2008 Hej

    Den SKAL stå på begge hjul som Esben skriver. På centerstøtten står den ikke vandret, men røven er hævet ca 5cm. Ned på hjulene og op i lodret stilling, så kan du aflæse blasset nøjagtigt.

    Min tager nøjagtig som OBrian lige knap 4liter med nyt filter.


  • #3   29. feb 2008 blasset=glasset

  • #4   29. feb 2008 Super... Det er også den måde jeg har tjekket førhen, men blev lidt i tvivl da det er det første olieskift jeg har lavet på maskinen. Men lige undet låget til oliepåfyldningen står der 3600ml, det virker som om det er lige i underkanten. Jeg har fyldt 3800ml og stadig står niveauet på low. Jeg fylder sgu op til full mærket, det må være bedre, det svarer også ca. til 4 liter så.
    Tak for svarene...

    Venlig Hilsen
    Anders


  • #5   29. feb 2008 Hej

    Tror 3600ml er mængden der skal på motoren, altså plus filter. Bare et gæt.


  • #6   29. feb 2008 hmm, jeg mener osse at jeg hælder næsten 4 L på min når jeg skifter filter. Men skulle du ikke få nok på i første omgang så giv den en smule mere. For guds skyld så hæld ikke alt for meget extra på. Har en bekendt der lavede det nummer, dette resulterede i at den begyndte at bruge olie i store mængder, der var sprunget en ventil styrs pakning :-). Det er ikke for at skræmme mere ment som en hjælp.

    Thomas


  • #7   29. feb 2008 Muligvis.. Jeg har også hørt at importerede modeller fra fx. californien har større oliekøler end standard, samt el-blæser. Så det er nok vejledende med de 3600ml. Nu ved jeg i hvert det med de 4 liter....

    Venlig Hilsen
    Anders


  • #8   1. mar 2008 Hejsa
    Jeg har også lige skiftet på min 600, den tar også meget tæt på de 4 liter med filter.

    Hilsen Jørgen


  • #9   1. mar 2008 Den skal stå på hjulene. Så passer den forskrevne mængden olie sjov nok også med midt i skueglasset.

  • #10   1. mar 2008 Jeg kan se der er lidt delte meninger stadigvæk.... Men nu har jeg tjekket oliestanden igen efter en kort tur. Jeg skulle lige smide en enkelt dl på og så passer niveauet præcis ved full mærket.... Dvs 3.9l inkl filter:-)

    Venlig Hilsen
    Anders


  • #11   1. mar 2008 Min 95'er tager 3,8 L og så er den på max. fylder først de forskrevet 3,6 L på starter op så filteret bliver fyldt og den bliver varm, og efter fylder ca. 200 ml . så passer det. i hvert fald på min maskine.
    MVH

    Og vi ses derude på de danske veje, i forhåbentlig en god sæson.


Kommentér på:
Olieniveau i skueglasset

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce