Motocross & Supermotard

Motocross & Supermotard

Medlemmer: 203
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
4.769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

TM Racing crosser ;) TM Racing crosser ;)

Synes i de er noget værd?? Altså min kører SYGT godt... og er mega behagelig.. og vejer ikke en skid... den ligger mega godt i sving osv.... men snakkede med en Suzuki forhandler her forleden og da jeg sagde jeg havde en TM sagde han at det er noget værer lort...

altså min svogers bedste veninde (er selvfølgelig min søster i følge hende selv ;D ;D ;D, men nej), har en butik sammen med sin mand hvor de forhandler TM'ere og han siger (selvfølgelig) at det er et Udemærket mærke der er lige så godt som alle de andre... og i visse tilfælde bedre.. da den er lavet i Italy smiley

¨
Men hvad er jeres mening, det er jo jer der er Prof smiley (fedte fedte) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TM Racing crosser ;)
  • #1   8. mar 2008 De nye de har lavet, altså 08 modellerne er rigtig godt med, vil sige man får en masse for pengene når man køber en TM, fordi de har alt det ekstra udstyr som alle de andre mærker ikke har, altså excel fælge, bedre dæmpere osv.
    Ham jeg handler ved kører og sælger TM, og de 2 han har haft kører kanon godt ! smiley
    Så de vil snart komme med er jeg sikker på smiley

• #2   8. mar 2008 Extra tilbehør?

Tobias?
    Har alle de andre mærker ikke også et sortiment inden for fælge, dæmpere og alt i styling, motor osv?

• #3   8. mar 2008 christoffer... det manden mener er jo at TM har alle disse dele i forvejen for man spare de kæmpe udgifter der er ved at "opgradere fra std til de lækre ting

• #4   8. mar 2008 Ok...

• #5   8. mar 2008 Lige præcis Jacob ! smiley

• #6   8. mar 2008 Ydermere er der mere power i en <Tm standart end mange andre cykler, jeg har haft mange cykler i min tid, men må sku tilstå min TM slår sku alle de andre ang power bremser affjedrein som standart, selfølgelig kan man forbedre en standart cykkel meget, men som regel dyrt, og Ja KTM + GAS GAS + Husquarna som TM er udtyret med exklusive dæmpere bremser mm fra fabrikken af, du har bare på TM et valgfrit program ang stødæmpere så som Sachs + Ohlins + Marzocchi og de er alle i verdens klasse

• #7   8. mar 2008 en af mine venner købte en sprit ny TM 250f for et par år siden, 20 timer så sprang motoren i luften, og han var c kører. Det endte med at den crosser havde givet ham et underskud på 60,000 kr. da den blev solgt, og han solgte den med det samme, da forhandleren ikke ville hjælpe med noget.

men de nye TM ser ud til at kører meget godt. smiley

• #8   8. mar 2008 Haha det siger han jo kun fordi han er suzuki forhandler..
    jeg vil sige at TM er typisk en meget ustabil maskine, den yder godt, men den har det ligesom med at eksplodere..
    ihvertfald 2-taktere.
    og det ved fabrikkerne godt.
    men deres 4-taktere er rigtigt fede..

en ting der er rigtigt fedt ved TM'erne er at du kan få öhlins dæmpere på standart samt et titaniums udstødnings system.
    tommelfinger op for det og så at de yder så meget som de gør smiley

• #9   8. mar 2008 Vil til hver en tid tage en TM frem for en hvilken somhelst japaner.
    Jeg har flere venner der køre TM, nogle af dem har haft problemer,
    men det skyldes primært de har været nogle "jøl-røve", som ikke har haft ret meget forstand på mekanik.
    Andres cykler har kørt hele sæsonen uden problemer.

Men stort set alle mener, at det mærke de nu køre på er det bedste, og sådan vil det altid være.
    Jeg er selv KTM freak, og vil aldrig have andet. Men det er jo bare min mening.

Jeg har prøvet flere forskellige TM'ere, og jeg syntes de har en utrolig god geometri. De er mere rummelige at køre på end de fleste japanere. På Suzuki og Honda føler jeg, at man sidder med styret inde i maven, det kan dog ændres med en anden gaffelbro, men alligevel..

TM'eren har som før nævnt også gode dæmpere og bremser som standart, og det trækker jo også i den rigtige retning.

Men hvis du syntes den køre godt, og der ikke er noget der genere dig, er det vel lige meget hvad Suzuki forhandleren syntes om TM.

Det er nok heller ikke for sjov, at en ny 125 Suzuki kan købes for 39.995,- Og tilsvarende TM koster 48.595,-

- Just my fivecents smiley

• #10   8. mar 2008 Det med cykler springer i luften er jo som regel fordi de ikke bliver serviceret korrekt eller slet ikke tilstiekkelig, en 4 takter er mere ømfendig hvis de ikke bliver serviceret pga det lille oliekredløb, jeg har lavet mange motore for folk, sikkert er det kun et få tal af repationerene havde været nødvendige hvis ejerne bare vidste en del mere om hvad de skulle fortage (veligeholde korrekt) ja så var de mange ærgelser kvit
    og netop her kan det jo være din kammeret ikke havde forståede det hele siden der ikke var noget hjælp at hente, for kan fortælle at TM impotøren i dag er en meget kompotent herre, og løber ikke fra hans ansvar det er jeg temmelig sikker på, der er en grund til at folk har uheld med enten det ene eller andet derfor skifter mange mårke det ene år efter det andet, istedet for at anlysere hvad der gik galt!!!!!

• #11   8. mar 2008 Lars ville da lige tilføje, med din store livserfaring og skræmme historier, tænk lige på hvor mange Yamaha-Suzuki-kawasaki-Honda der er sprunget i luften igennem tiderne ja det gider folk sku ikke nævne det er blevet trættnde at høre, ja så kom de gode KTM år ja der sprang ski også nogle motore i luften ingen forklaringer følger, det er som regel manglende servise eller veligeholkdese igen for hvis lortet var så ringe ville der da aldrigt være kommet så meget ud at køre af det, Suzuki RMZ 450 ja de har efter nogles mening overhovedet ikke kunne holde til noget, men mærkeligt nok en af de cykler der kører flest af, jeg har selv 2 stk af dem og de køre fantastisk, har ikke fejlet noget overhovedet, men de bliver også serviseret efter forskrifterne, tag i heller at læse på lektierne og få jer monteret en time tæller så i ved hvornår og hvad det indebære med de forskellige service

• #12   8. mar 2008 Frank R
    han er under uddannelse som automekanikker, så helt uviden er han ikke, det var meget tæt på de trak forhandleren i retten, men det ville vist blive for dyrt. han er typen der ikke køre den vildt ud i gearene.
    men nok om det, har også set yamaha, honda, suzuki sige bang i motoren, men jeg har altid kørt yamaha uden nogen alvorlige problemer, så det er nok mest en smagssag.

• #13   8. mar 2008 Frank R

Du ved da ingen ting om hvordan de italienske enginøre har designet deres cylendere og hvilket materiale de præsist har brugt.

hvis TM har haft uheld med at sende en cylender på markedet der er dårligt støbt. så er det da fuldstædigt rigtigt hvad jeg siger.
    så må de få rettet det hurtigst muligt. hvis de altså vil have deres 2-taktere solgt.

Jeg har slet ikke sagt at det kunne have noget at gøre med de mennesker der servicere maskinerne.

Jeg har ikke engang tilladt mig at se ned på nogle af fabrikanterne.

jeg har en fin 125'er den har kørt strålene fra start til nu uden problemer, her efter snart 90 timer.

Måske skulle jeg have uddybet at det var TMs totakters cylender der var sprang i luften,
    men jeg vil påstå at den lektion ville være spild af tid for mit vekomne.

• #14   8. mar 2008 Jeg går som sagt ikke og belære nogle i en konkeret sag om noget jeg ikke kender detalier i, det var genneralt konklusion, jeg er selv 40 år, har været mekaniker i 25 år til sommer, jeg skruer til dagligt mc på arbejdet, ved en del om mc sport efterhånden, da jeg også selv har været aktiv køre i mange mange år fterhånden, læs mine tidligere indlæg, jeg skriver at folk råber op om det ene eller andet, der er noget lort og kan ikke holde, men det er jo ikke altid materiallets skyld, siger ikke noget om der ikke er fejl på - i cyklerene, selfølgelig er der nogle der er uheldige, men sådan er det desværre med mekanik, men de fleste uheld er ikke materiellets skyld desværre

• #15   9. mar 2008 tror sgu de kører som de skal, overvejer selv at skifte til TM..

• #16   14. mar 2008 Lyder godt ^^ ville bare lige hører (Min kører forresten som en drøm i modsætning Til min Suzuki RMX (en knallert) den er det værste lort på 2 hjul (ham der havde den før har rodet i den og skruet i den til hudløshed/ gevindløshed... smiley men tak for svarende smiley

Kommentér på:
TM Racing crosser ;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce