{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

Nye håndtag.. Gassen vil ikke slippe!! {{forumTopicSubject}}

Hej derude...

Håber i kan hjælpe mig her..

Står i den situation at jeg har fået mig et sæt Rizoma sports-line håndtag og har sat dem på idag. Men har et problem.. Gassen vil ikke slippe, dvs. gashåndtaget bliver hvor det er, når jeg giver den gas, om det er 20% 30% el. 40% osv, så bliver den stående på det givne punkt selvom jeg slipper gashåndtaget.. :S

Der fulgte 3 universal "kranse" med håndtagene.. Den ene passede slet ikke ind og så var der 2 der lignede hinanden, hvor jeg så valgte den bredeste af dem og satte på, så der ikke er så meget at gi af for håndtaget til venstre og højre (hvis i forstår!!), med andre ord, mellem start-knappen og til styrenden. Og der er stadig masser af plads selv om at jeg valgte den bredeste af dem. Måske den tynde er bedre!!

Vi nåede dog til en umiddelbar konklusion og den er at de kranse der fulgte med håndtaget, simpeælthen er af for ringe "for tynd" kvalitet og derved kan skabe vrid, når der bliver givet gas og derpå, forhindrer gashåndtaget at falde tilbage på plads, selvom der er brugt forskellige smøremidler, hjælper intet!!!

Det var en lang smørre...... Giv mig alt hvad i har lært.

P.S. Det er selvfølgelig håndtag til min CBR 600 F4.

Mvh. Renè... En sørgende mand..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye håndtag.. Gassen vil ikke slippe!!
  • #1   4. apr 2008 stadig med "dobbelt" kabel ??

  • #2   5. apr 2008 Det lyder umiddelbart som om dine kabler nu er for stramme!! - Har du justeret dem, så der ikke er belastningen på dem, når gassen er sluppet??

  • #3   5. apr 2008 Anders: Også min tanke

  • #4   5. apr 2008 Jeg monterede disse håndtag på min i sidste week end og havde lige efter montering samme problem. Jeg justerede spillerummet på tilbagetrækskablet.
    Kan være, at din styrende sidder for tæt på ?!
    Jeg brugte 2 blade til en hobbykniv som "afstands-måler", skruede den fast og vupti, så kørte det som det skulle. Styrenden må ikke sidde helt inde ved håndtaget så den klemmer.

    Knæk og bræk smiley


  • #5   5. apr 2008 Kan ikke justere længere tilbage end det er tror jeg ikke, har kørtr den så langt frem som overhovedet muligt (tænker på det øverste kabel inde i start/gas kassen!!)... Er det det nederste du tænker på? Måske jeg skal prøve med den tyndere udgave og så lige lindre lidt på styrenden, for den sidder vidst llige tæt nok.

    Hvor mange skiver har du brugt til at påsætte styrenden? Jeg har brugt alle 4 og en halv hjemmefixet en, så det sidder (næsten) lige...

    Men der flugte selvfølgelig en krans med der er lidt tyndere, skal jeg bruge den, eller hvilken har du brugt Christian??

    Igen tak for svarene.. Skal bare have "styr" på det her, det er da så irriterende..

    Btw. bliver spændende at se om Pazzo grebene passer ind på cyklen med de nuværende håndtag.. (de er bestilt i blå/sort justering, ved godt det er vilde farve forskelle, men mere blåt gejl kommer på, det næste bliver blåt kæde -olie/fedt.... Hva kan jeg ellers monteree som er blåt.? he.... smiley

    Mvh. Renè


  • #6   5. apr 2008 Hvor kan man købe "kranse" der passer til min CBR og som er i en ordentlig holdbar kvalitet?

  • #7   6. apr 2008 Jeg sammenlignede med den krans der sad i gasrullen i forvejen, og størrelsen passede fint.
    Med følgende mine styrender var der kraver i stedet for, hvor der indeni var en konisk "møtrik" - når man så spænder bolten klemmer den kraven ud af. Lidt li'som en ekspansionsbolt ( samme princip ).
    Der var ingen skiver med til mine - der kan selvfølgelig være forskel på din og min.

    Din styrende må endelig ikke sidde for tæt på, sørg for der er ca. 1 mm luft mellem styrende og håndtag.
    Volder det stadig problemer kan du uploade nogle billeder, så vi kan hjælpe dig yderligere smiley


  • #8   6. apr 2008 Hvor bor du i landet hvis du skal have fysisk hjælp til at løse det ?
    Hvis vi to bor langt fra hinanden kunne det jo være der var en anden hjælpsom sjæl der boede tættere på smiley


  • #9   6. apr 2008 Hvor henne i østjylland befinder du dig??? smiley

    Ville være super at få noget hjælp fra dig da Christian.. smiley

    Jeg bor nær frederikshavn, nærmere Sæby i Nordjylland..


  • #10   7. apr 2008 Jeg bor helt nede ved Århus så det er et stykke væk ;-(
    Kan du eventuelt uploade nogle billeder ?
    Så kunne det jo være at vi kunne finde løsningen i fællesskab smiley


  • #11   7. apr 2008 Hej
    hade samme problem på min
    det var fordig det var den forkerte kable holler jeg hade sat i
    til det sæt jeg hade var 3 forskælige


  • #12   7. apr 2008 prøver med den anden kabel-holder... evt. billeder vil blive uploaded når jeg får tid til at se på det...:)

  • #13   7. apr 2008 Der er desværre kun ÉN løsning på dit problem. smiley

    Returner varen og få pengene retur!

    Og for fremtiden bør du (og alle andre) holde sig langt væk fra Rizoma.
    Deres design er helt i top, men deres "kvalitet" svarer til at sammenligne en kineser-mc med din Honda CBR!

    Jeg har KUN hørt om alverdens problemer med deres produkter og står selv med bagblinkere som går i stykker (og blir våde inde i glasset) ustandseligt!

    Held og lykke (med skidtet)

    Lars

    Ps... Forøvrigt ruster de medfølgende skruer, beslag o.lign. til mine blinkere. Så er du advaret. smiley


  • #14   7. apr 2008 Det var sku noget af en melding.. Hmm.. Tror nu jeg beholder dem, hvis det kommer til at virke. ... Det går nu nok.. Men ja, finish i top, kvalitet på dele, ringe!! ENIG..

Kommentér på:
Nye håndtag.. Gassen vil ikke slippe!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce