Man kan ikke købe engle Man kan ikke købe engle
Men man kan møde dem.
Okay måske lidt corny titel. Men synes nu den passer meget godt på følgende oplevelse. Når jeg har specielle eller bemærkelsesværdige oplevelser i trafikken er det næsten altid dårlige oplevelser, derfor skiller denne sig i særhed ud for mig.
Sensommeren 2005, min bil er på værksted, og jeg har derfor lånt min fars (en gammel VW Jetta fra 85) og jeg skal ca 20 km på motorvej for at komme hjem. Da jeg har kørt omkring 1 km sætter bilen pludselig ud. Jeg kobler ud og triller mens jeg prøver at starte bilen igen, men uden held. Det er sommer så jeg har fuld knald på blæseren, og kan lugte benzin.
Jeg trækker ind i nødsporet og standser. Springer ud og kigger under motorhjelmen, under bilen drypper benzinen ned på asfalten. Jeg kan du lokalisere det til at en slange incl. studs er faldet af benzinpumpen. uden mulighed for at kunne komme til og sætte den på igen beslutter jeg mig for at gå hjem til min far igen, da det er formiddag og jeg ikke kan få fat på nogen til at hente mig (ca. 1km motorvej + 2 km landevej)
Da jeg har gået / småluntet i nødsporet et par minutter trækker en bil ind og standser foran mig. Han ruller vinduet ned og spørger hvad der er galt. Jeg forklarer ham situationen og han tilbyder mig at køre mig hjem. Jeg takker mange gange og sætter mig ind.
Det viser sig at han har kørt på motorvejen i modsatte retning og set mig gå. Kørt af ved næste afkørsel, og kørt på igen i modsatte retning for at tilbyde mig et lift.
Vi kører nu igen af ved næste afkørsel, og på igen i modsatte retning for at komme tilbage til hvor jeg skal hen/hjem. Enormt venlig og flink er han, og vi falder hurtigt i snak. Det viser sig han er sælger og er på vej til et møde, men han vælger så lige at rive ½time-3kvarter ud af sin i forevejen pressede tidsplan for at hjælpe mig!
Han sætter mig af og jeg takker selvfølgelig mange gange. Da han er kørt kommer jeg til at tænke på den der totalt over sukkersøde reklame for Merci chokolade, "Man kan ikke købe engle, men man kan møde dem"
En solskinshistorie, til en solskinsdag
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
jeg tror faktisk, der er mange af den skalg tilfælde, desværre hører man alt for sjældent om dem
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
Jakob
Man kan ikke købe engle
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside