{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

How Too... Starten. {{forumTopicSubject}}

Moderne Sports cykler har ikke tendens til at mangle Grip, de har derimod (Oftest) så meget bid at wheelies bliver et reælt problem.

I et Drag Race gælder det bare om at lukke så meget kræft ud af motoren, få så meget bid som overhovedet muligt, og køre distancen på endten 401 m. eller 201 m. på så kort tid som muligt.
For at gøre dette, må man have kræften ned i asfalten, uden at du har forhjulet til at pege helt lodret op mod himlen, så flyttes dit focus nemlig og du skal bruge værdifuld tid på at slippe gassen...

Det optimale er at få fordækket til lige at slippe 1 - 2 tommer, man kan tydeligt mærke det, styret bliver meget let, og sådan skal det føles over de første 60 feet.

For at eleminerer Wheelies, skal du primært sætte dig korrekt på cyklen, IKKE som om at du kører Nimbus, helt oprejst langt tilbage i sædet, men helt frem mod tanken, og maven limet dertil, hovedet helt nede ved kåbeglasset, hvis et sådan er monteret.
Du skal lægge så meget vægt på forhjulet som overhovedet muligt med din krop, baghjulet skal nok stå fast, kampen kæmpes i forenden.

For at du ikke skal få speedometer og omdr tælleren montert fast inden i din hjelm, skal der lidt øvelse til...
Star med ca. 2000 omdr, og øv dig i starter, koblingspunket skal findes.
Læg 500 omdr på ad gangen indtil at det bare sidder i fingrene hvor meget gas og kobling der skal til for at give en optimal start, bare liiiige så forhjulet slipper.

Nogle starter med venstre ben på fodhvileren, for at være klar til at lægge andet gear i, men personligt vil jeg råde dig til at holde begge fødder på jorden under starten, for stabillitetens skyld, det mindste cyklen hælder til en af siderne, så køre den skævt ned af strippen. Og du skal kæmpe med at rette op, men værst af alt, den korteste vej er nu engang en lige (HELT lige )linie

Der er jo også ca op til godt 100 km/t til at få foden klar på gearpedalen, det render ud efter ca 3 sek eller lidt under alt efter hvor proff man bliver til at starte (på de større cykler.)

Nu er det bare om at komme afsted.
Løbet er igang, og det vigtigste gearskifte er det til andet gear, man kan med fordel Pre Loade gearpedalen, dvs at du holder foden stram for at For Vælge gearet, bare roligt, så længe rullen holder gassen stram, æder den ikke nogle nye gear.
Du behøver nu bare at lette en lille del på gassen og eller lige røre koblingsgrebet og andet gear er lagt i, og rullen skal strammes igen.
Så er det bare at holde stramt på og lægge et nyt gear i inden du rammer begrænseren, og de 402 / 201 mer snart overstået.

Men HUSK ikke at lukke helt af for gassen nuår du passerer mål. Din motor har lige præsteret MAX i godt 10 - 12 sek, så en rødglødende ventil kan godt lukke et hus permanent i et sart alu topstykke.
Det er altså en kort distance, men maskinen skal altså presses max for at gøre det hurtigt.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
How Too... Starten.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce