1.244 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
VFR 800 vtech VS VFR 800 VFR 800 vtech VS VFR 800
hvor er den store forskel og hvad bør man tage ??
jeg er ret sikker på den næste bike skal være en VFR 800
men hvilken slags ?
hvad jeg ved så er vtech udgaven med knastkæde strammer hvorimod de tidligere udgaver er med tandhjul ...
spørgsmålet er så om knstkæde stammeren er lige så "svag" som man har hørt en del CBR600 har problemer med..
og hvad med motoren hvor er forskellen
hvad bør jeg vælge...
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
Den store forskel på de 2 VFR ligger ikke i knastkæde eller tandhjul, men i V-tech systemet. Under 7.000rpm kører den med 2 ventiler pr. cylinder derefter slår den de sidste 8 ventiler til. Det føles som et kraftigt ryk. På de første udgaver slår den både til og fra ved 7.000rpm, men på de senere slår den det fra ved 6.500rpm, så den ikke bliver så rykkende i trækket.
Den gamle VFR800 kører med 16 ventiler hele tiden, og har et liniært træk hele vejen.
Du kan se V-tech springet her:
(link fjernet)
Jeg ville vælge den gamle 800, da den er mest harmonisk.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 215 Svar: 556
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
David: Lidt læsning her:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/?N=189%20146%204294043448
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 183
VFR 800 vtech VS VFR 800
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside