1.558 visninger
|
Oprettet:
Gear olie til Intruder? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Intruder 1400 fra 1987 og må indrømme at når jeg skifter gear, siger den "klonk" og er ikke ligefrem super blød i gearskiftet. Er dette normalt? Skal der fyldes gear olie på maskinen, eller får den smørelse fra motor olien?
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 878
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
De vil måske dæmpe klonkeriet lidt, men generelt hører man VS-maskinens gearskift.
Du kan også prøve at skifte gear lidt anderledes. Læg et ganske let pres på pedalen inden du trække koblingen og bevar presset. Så vil gaflerne låse hjulenenår de står rigtigt. Det luder pænere og er nok mere skånsomt end normalt.
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
aug 2005
Det mener mange - så længe du bare ikke anvender en hypermoderne helsyntetisk motorolie med friktionsnedsættende additiver i, så sker der ikke en bønne
Jeg har selv anvendt shells billigste semisynt fra bilka afvekslende med den billigste billige mineralsk olie (ganske vist til MC) fra biltema. Jeg har aldrig haft skyggen af problemer.
Det er da også interessant at de eneste, der overhovedet beskæftiger sig med JASO specifikationen er ----- olieproducenter!!!!
Jeg har endnu aldrig set en MC-manual, der foreskriver brug af JASO specificeret olie:-)
Alle intruderne er specificeret til mineralsk eller semisynt multigrade olie med temperatur afhængig viskositet. Der til et sæt API-specs, der er så gamle, at man ikke en gang kan købe en olie, som ikke opfylder den
Jeg vil vove den påstand - læs påstand - at JASO specificerede olier er det samme som alle andre olier uden friktionsnedsættende additiver. Det er et af de allerbedst gennemførte stykker sgementeret markedsføring, jeg nogensinde har set.
Det skal retfærdigvis siges, at kan man ikke selv genkende den rette bilolie, så giver det en sikkerhed at købe noget med JASO- specifikationen på.
Helt generelt Intrudermaskinerne er så gamle i deres konstruktion - som essentielt er uændret siden midtfirserne, at de klarer sig med både benzin og olie af langt ringere kvaliteter, end der markedsføres i Dannevang i dag.
Så afgørman selv, om man vil betale 80-140 kr/l olie eller 25-30
Man kan også hælde alt det V-powerpå, som man lyster, men cyklen klarer sig akkurat lige så godt på 92 okt blyfri.
Disse cykler er oprindelig designet og udviklet i USA af amerikanere til amerikanere. Skruzuki gik efter det største eksisterende HD marked
aug 2005
Du burde kunne købe en hos en autoriseret suzuki-pusher til ret små penge,
Jeg skylder lige at sige, at jeg også skal nørkle en del især ved bageste cylinder, når jeg vil have tændrør af og i.
Gear olie til Intruder?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside