1.514 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar
justering af ny kobling. justering af ny kobling.
Er der nogen der har lidt fif mht.skift af koblingsplader og specielt indjustering af koblingen efter skift af disse ?Har hørt det skulle være lidt tricky med justeringen ?vh Ruben S. (Daytona 500) fra 1972.
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Det der er vigtigt (jeg går ud fra at det er den model med 3 skruer du har ) er at når du har spændt skruerne inde + de 1-1½ omgang ekstra, så skal ydre pladen bevæge sig synkront, altså den skal give sig lige meget over alle 3 skruer... Man skal så løsne/spænde skruerne lidt tl den giver sig ved alle 3 huller på same tid...
Når den gør det, så sætter du den i gear, kobler ud, og drejer med bahjulet, ydrepladen skal så bevæge sig så lige så muligt..
Når det er på plads, så skruer du midterskruen ud igen, løsner spændeskruen i grebet, presser koblingspinden ind og sætter den midterste skrue i i gen, når du kan mærke at den rammer pinden, så drjer du 1 omgang til bae, og spænder kontra på møtrikken.
Det der kan være lidt tricky er kædestrammere, den er lidt bøvlet at komme til og få af- og på-monteret, men det er ikke noget tryllekunst i den, den sidder bare dumt
God fornøjelse
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
justering af ny kobling.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside