{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Præsentation af kører og maskine
  • #1   4. nov 2008 Jeg ligger ud:

Hej alle!

Lige en kort præsentation fra en af de sidste nye medlemmer.

Arbejder indenfor trykkeri og reklamebranchen.

Hedder som sagt Rasmus, bor i Århus og er lige blevet den lykkelige ejer af en Africa Twin fra 1996. Samme farvekombi som Ivers.
    Købt her i Danmark.
    Efter en længere tids granskning af det tyske marked faldte jeg over den her i DK. Importeret i 06 af en ældre herre fra Nordjylland, der efter kort tids kørsel solgte den videre til en yngre fyr fra Tranbjerg-ham jeg købte den af.
    31k på klokken, de 2000 af dem kørt her i DK.
    Solgt som ny i Berlin og har kørt dernede de først 10 år af dens levetid.

Jeg har planer om at tage på nogle lidt længere ture her i Skandinavien og har lige købt mig et Zega Taskesæt hos Touratech.
    Hvis der er nogen der har nogle gode rejsebeskrivelser fra det norske og svenske vil jeg meget gerne ligge øre til.

Ser frem til foråret, og til at møde nogle af jer allesammen.

Mvh
    Rasmus

• #2   4. nov 2008 Dav
    Morten, 28 år, far til 3, bor ved Tybjerg på midtsjælland, er uddannet landmand, arbejder pt for Euromaster i Næstved..
    Kører XTZ750 Super Ténéré, har kun haft den et par måneder, men føler mig godt nok hjemme på den:-) den er pt ved at blive frisket lidt op i mekaniken, og regner med den er kørerklar i januar igen, så jeg kan komme i skoven igen;-)

• #3   4. nov 2008 hej hej.
    Peter, 20år,fynbo og er mekaniker..
    køre på super tenere med lidt moderniseringer..
    har været på et par ture i øst europa (polen,slovakiet,tjekkeoslovakiet,ungarn,bosnien,croatien osv).
    er medlem af tenere.dk og har været med på en del off-road ture i sverige og jylland.
    nogen spørgsmål så i velkommen til at skrive.

håber vi kan få nogen ture ud af denne lille gruppe..
    ses der ude

• #4   4. nov 2008 Hej
    Jeg hedder Palle og tæt på de 40 år er bosat i Skælskør, er far til et sæt tøsser, arb som raffinaderi teknikker .
    Købte min XTZ 750 i foråret, den er importert fra italien. af mod har jeg bla sat lidt bedre lys på, køre ikke så meget offroad endnu, men lidt på små veje og stier.
    er også medlem af tenere.dk

• #5   4. nov 2008 Og nå ja, jeg bor i Århus C smiley

Mvh Mathias

• #6   13. nov 2008 Jeg er så et gammelt surt røvhul !

Jeg bliver så træt når jeg læser "større knopper og terrorisere skov og strand i" og lign. Det er squ svært nok at komme til at køre uden for asfalten i Danmark så "vi" har bestemt ikke brug for folk med den indstilling til at gøre det endnu sværere ...

Men jeg har haft en XT siden 2004 og en XTZ siden 2006. Jeg kører desværre mest asfalt men når lejlighed byder sig tager jeg en gerne en grusvej, markvej eller gedesti. Jeg er mest til nogenlunde fast underlag. Igår var det nok kun 5% af turen der ikke var asfalt - men det var alligevel nok til at få hjelmen frem i hjelmen med sådan et stykke hjulspor gennem skov og imellem markerne

Jeg kører hele året så det bliver normalt til 20000km/år

Så er jeg medlem af tenere.dk og har været med på et par sverigesture. Specielt for sjællandere oplagt til en dags eller weekendridt på grus.

Ellers holder jeg mig mest i det midtjyske og bor lige nord for Viborg

• #7   13. nov 2008 Hej Anders.

Nu var det ikke ment så bogstaveligt som det måske kom til at fremgå. Der manglede nok en ";-)" eller en ":-)"

Mvh Mathias

• #8   13. nov 2008 Hejsa Anders og velkommen til.

Tror også godt du kan regne med at Mathias ikke mener det helt så bogstavligt som han har skrevet det. Også med den tanke i baghovedet at han er et værre fuckhoved! ;-D

Der blir helt sikkert et møde for alle os allroadere her til foråret. Det skal jeg nok påtage mig ansvaret for at arrangere.
    Måske man kunne slå det sammen med Sæsonstarten ved Moesgaard Strand der i april.

• #9   18. nov 2008 Mathias, Så godt ord igen da ...

Men der er stadig stor forskel på at lukke lort ud face2face og så det skrevne ord - trods usynlige smilies osv

Så jeg vil til stadighed anbefale at man ikke lukker den slags ud i et offenligt forum hvor det nemt kan misforstås ... Motorcykelgalleriet har jo indimellem fået temmelig uheldig medieomtale - altså i forhold til den almindelige motorcyklist der bliver sat i bås med de "ekstremister" som kan trække et nyhedsindslag

DORMCK og TKD er oplagte steder at holde øje med arrangementer for ligesindede. DORMCK er dog for hardcore og for meget mudder for mig, og indtil nu er det desværre glippet at komme ud og se grand national i finderup (der jo ellers er lige i nærheden af mig). Billedet her til venstre er fra en nogenlunde fast crossbane og blødere gider jeg det ikke ...(før jeg får mig et mudderjern der er noget lettere end de to yamahaer)

TKD er de sidste år vokset en del i det jyske

Nja så er der jo også honda allroad forummet og TDM- og XTZ-klubben

Nu kunne vi godt snart bruge noget frost ! Er ved at være træt af regnvejr. Så hellere 5 graders frost og en klar himmel

Nå, nu tror jeg at jeg vil gå ud i udhuset, tænde op i brændeovnenn og få skiftet kædekittet på XT'en. Det har ikke kørt så langt (9000km) men de 2 vintre har givet et par stive led så det er færdigt. De 2 forrige kædekit holdt hver ~20000km. Men de fik så også kun en vinter hver ...

XTZ'en burde så egenligt også lige have en vask og puttes for vinteren. Men med alt den regn der har været er vejene nok fri for salt igen så måske det skal vente til næste weekend hvor de igen har lovet salt på vejene ...

• #10   20. jan 2009 Hey AllRoaders....

Rigtig godt initiativ med denne gruppe.....

Jeg hedder Peter, og er ret inficeret af AllRoader bacillen.

Bor nord for Silkeborg, med eget endurospor, bålplads, lidt skov og eng i haven....

Har pt. 3 Africa Twins, da mindre ikke kan gøre det!.
    For mig, er det den ultimative brugsmaskine. Den dækker mine behov for en robust og stabil MC, og den har indtil nu har klaret hvad jeg har budt den.

Har tosset lidt rundt på ture i både ind- og udland med sovepose og lommekniv. Tror aldrig jeg bliver mæt af af køre hvor andre har besvær med at komme frem på MC.

Med risiko for at blive kyset, kører jeg meget gerne udenfor offentlige veje... og det er ikke så vigtigt for mig om andre vil være "korrekte", og være uenig med mig i mine "lyster".

Har i øvrigt rigtig god erfaring med at stoppe op og tale med folk når jeg er havnet et lidt uautoriseret sted. Eksempelvis en skovfoged i en større statsskov. Han kom susende i sin firehjulstrækker og havde en ret tomatfarvet kulør i ansigtet og nedadhængte mundvige. Efter en hyggelig snak om naturens fortræffeligheder og dårlig skiltning, gav han mig gode råd om læhegn jeg havde planlagt hjemme i haven.

Det 5 radede læhegn er nu plantet, selvom det gik lidt ud over mit endurospor !

P.t har vi 6 motorcykler og en Honda Rincon ATV. Tidligere har jeg haft en del OffRoadere, Trialmaskine og ret så mange forskelllge gadecykler.

At køre MC er det næstbedste jeg kan lave....

Ser frem til at "Sparke dæk" og trille en tur med jer...

HugOgDask

Peter AT

Kommentér på:
Præsentation af kører og maskine

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce