728 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Skal jeg være nervøs? Skal jeg være nervøs?
Fazeren står i en u-opvarmet garage hvad med kølervæsken? Skal jeg være nervøs eller blir sådan noget tjekket til eftersyn(Det fik den lige inden jeg købte den) Og hvordan kommer man ind til det. Skal man ha hele tanken af eller hvad for at tjekke eller efterfylde?
MVH Morten
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 277
min står også i uopvarmet garage, og gjorde det også sidste vinter.
Jeg fik, ligsom du, også skiftet kølervæske i foråret til service. Og der har ikke været problemer med det før, hverken før eller siden. Dog bør du kontrollere om den er frostsikker nok. Hvilket den burde være.
Du har en ekspansionsbeholder hvor der er kølervæske i. Den sidder hvis du kigger på højre side lige ved fjederbenet (lige oppeover bremsepedalen, men inden under). Sæt motorcyklen på sidestøtteben, og lad for guds skyld støttebenet være ude imens, knæl på højre side af mc'en, og hiv den over mod dig selv (eller få en til at holde den bagfra) så den balancerer. Nu kan du se væskestanden i ekspansionsbeholderen. Der sidder vist også en bremsevædstebeholder i nærheden (firkantet beholder) du lige kan kontrollere nu du har den i vater.
Et godt råd, er at investere i en Haynes manual. Ikke at jeg har prøvet at lave noget på cyklen endnu. Men når den dag kommer er jeg velforberedt. Og så står der jo mange gode ting i den.
Iøvrigt tror jeg at der var en tråd i går mht. kølervæske. De fleste foreslår 50/50 blandingsforhold af dest. / mine. eller alm. postevand og kølervæske.
Go' fornøjelse!
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 31 Svar: 414
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 31 Svar: 414
Skal jeg være nervøs?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside