{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SZR vinterhi
  • #1   24. nov 2008 Regner med (når jeg har fået skiftet tændings relæ og choker kabel) at smide et nyt oliefilter i + olie.
    ellers er jeg med på en lytter

• #2   24. nov 2008 1. Huske at lade på batteriet en gang imellem, så det ikke går kold/falder sammen. (Et batteri aflades hele tiden en lille smule -også selvom det ikke er sat til noget, og de har ikke godt af at stå med for lidt strøm på.)

2. Måske skifte olie og filter, med mindre du næsten lige har gjort det.

3. Ellers ikke så meget, så længe den bare står tørt og ikke udsættes for større temperatursvingninger.

4. Hvad angår vinteropbevaring, er MC verdenen næsten lige så fuld af woodoo som HiFi-verdenen, så tag det bare helt roligt smiley

• #3   24. nov 2008 okay.. så man kan i præncippet bare lade den stå urørt, i 3 måneder.. rulle lidt hjulene så de ikke står og bliver trykket, men eller bare lade den hygge sig

• #4   24. nov 2008 JA, det dør den ikke af.

Til gengæld kan den være svær at starte igen efter vinteren pga. karburatorernes lidt specielle design og position i forhold til tanken.

Det du skal gøre er at lade benzinpumpen køre et par gange (slå tændingen til/fra), til den næsten holder helt op med at klikke. Så venter du 10 min., lader benzinpumpen køre en gang eller to til, hiver chokeren og starter smiley

Og så ud at køre med det samme. Ikke noget med først at lade den stå i tomgang til den er varm. Der opbygges ikke olietryk nok ved tomgang, samtidig med at al olien næsten er løbet helt væk fra alle de steder der skal smøres. Kør forsigtigt til at starte med og vent til den bliver varm før den får omdrejninger.

Den sidste del er generelt set og gælder for alle køretøjer med 4-takts motor.

• #5   24. nov 2008 Christian - nu du siger at man skal lade benzinpumpen køre, skal du lige tænke på at cyklen jo er født med vacumpumpe, så ikke specielt mange der har el-pumpe.

Asbjørn - Mht batteri, kan man købe en lader du sætter til og så står den og sjat lader hele vinteren, så slipper du for alt for meget besvær.

• #6   24. nov 2008 Jo da, men de fleste har efterhånden fået en eftermonteret. Det var noget Yamaha i sin tid gjorde gratis for kunderne pga. problemerne med at starte, ved længere end en uges stilstand. Der findes stadig SZR der ikke har fået det gjort endnu, men det hører vist til sjældenhederne, svjv.

• #7   24. nov 2008 Vidste jeg godtnok ikke.. min havde nemlig vacum på, men fik sat en ny på, hvilket endte med at koste en mindre formue, da jeg måtte få en mekaniker til at ordne karburatorene, og justere svømmerhøjde for at det skulle virke ordenligt. smiley

• #8   24. nov 2008 Skal lige siges at den pumpe (endda en tysker) holdte omkring 3-4mdr, så stod den af. fik dog en ny med det samme.

Kommentér på:
SZR vinterhi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce