{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Skat Grrrrr {{forumTopicSubject}}

Skal nu betale vægtafgift på 2 MC jeg ikke ejre mere.

Fik Gebyr (Dog kun 65 kr) for ikke at betalte under betalings frist selv om denne er min first opkraævning på beløbet. Har brugt timevis til at gennemgør kontoudskrift fra 2012 til at vise at jeg har betalt førkeret beløb.
Kan for gebyr igen men skal betale 400 kr for at klage.


Fra Skat FAQ. http://www.skat.dk/motor

Hvorfor har jeg aldrig modtaget opkrævningen på det regulerede beløb (differenceopkrævning)?

Vi sender kun en opkrævning på det regulerede beløb, når du har afmeldt eller omregistreret dit køretøj, hvis betalingsfristen for den oprindelige periode ikke er overskredet. Hvis fristen er overskredet, går vi ud fra, at hele perioden er betalt.


Hvorfor skal jeg betale 65,00 kr. for en rykker?

Rykkergebyret dækker bl.a. administration og sagsbehandling. Det står i Opkrævningslovens § 6, at der skal et gebyr på 65,00 kr. på den rykker, du netop har modtaget.

Rant over.

Tim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skat Grrrrr
  • #1   18. sep 2014 Nogle skal jo finansere politikernes forfejlede politik deroppe i Dk.. Smil og vær glad.

  • #3   18. sep 2014 Sjovt, jeg har også lige fået opkrævninger fra sidste år på en mc jeg solgte i foråret, samt for en bil jeg solgte her i Juli. Ved sgu ikke lige hvad der går af dem. Jeg har ligeledes måtte sende bankudskrifter, slutsedler og alverdens skrammel. Nu venter jeg så bare på svar, som skulle komme inden for 6-10 uger(!!).

  • #4   18. sep 2014 Pfffft,,,, det er ingen ting.... JEG HAR FÅET EN VÆGTAFGIFT PÅ 6 af mine tidligere BILER!
    nogen af dem har jeg solgt for 3-4år siden


  • #5   18. sep 2014 Jeg har også fået en opkrævning med rykkergebyr, synes det er helt godnat når det er dem der har lavet en fejl.

    Valgte dog at betale og ha en bedre dag end dem der sidder i skat smiley (Og skal køre hjem i en Citroen C1)


  • #6   19. sep 2014 Det SKAT. Du skyldig til det modsatte er bevist.
    Har heldigvis ikke været ramt men den reging jeg skubhavde betalt den første sep. Er aldrig dukket op heldigvis ringede jeg i mandags og fik kontonummer osv så den er betalt.. ringede så det undrede mig at jeg efter lidt over 4 uger ikke havde fået grønejerafgift men havde fået resten fra den gamle og den nye reg.att.


  • #7   19. sep 2014 Thomas J -

    Håber de skal køre hjem i en Fiat Multipla, eller en Berlingo smiley


  • #8   19. sep 2014 Det er fordi Skat i juni 2012 indførste et nyt Digitalt Motorregister (DMR), som pga. opstartsvanskeligheder først gjorde det muligt at begynde at sende rykkere ud til folk fra slutningen af 2013.

    Det har været i nyhederne det sidste stykke tid...


  • #9   19. sep 2014 Og det står også på Skats hjemmeside...

  • #10   19. sep 2014 der blev også opkrævt vægtafgift pr pbs på min bil jeg skrottede i maj. jeg tænkte, det går nok. de penge kommer jo retur automatisk. efter 2 mdr ringede jeg og spurgte til det, og den rare dame kunne godt se det var gået en del for langsomt, 3 dage efter havde jeg pengene retur.

    konklusion CRM er mega sløve og har ikke styr på deres lort. hende jeg fik fat i på telefonen havde derimod smiley


Kommentér på:
Skat Grrrrr

Annonce