1.122 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Chikane Chikane

Min kammerats kæreste får diverse generende sms'er fra et "ugyldigt" nr (når man checker sin tlf.regning). Hvordan kan man finde ud af, hvem det? De er ved at være godt trætte og kede af det...
Politiet vil/kan ikke gøre noget. De siger, at det ikke er truende nok til at reagere på...
Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chikane
  • #1   6. feb 2015 Kan man ikke blokere det enkelte nummer inde i telefonen? Det kan man f.eks. på en iPhone og jeg vil forestille mig sammen mulighed på en Android.

• #2   6. feb 2015 Man kan ikke se nummeret nogen steder

• #3   6. feb 2015 Det KAN vel også være sendt fra en PC???

• #4   6. feb 2015 Ja, hvis man ikke kan se selve nummeret, så tyder på noget, der er sendt fra en PC - så kan man måske ikke bare blokere det.

• #5   6. feb 2015 Højest sandsynligt sendt fra en pc - men det gør det ikke umuligt at spore.
    En kyndig person burde kunne finde IP adressen på afsender og så er det jo bare den anden vej rundt med beskederne.

• #6   6. feb 2015 Den skriver hemmeligt nummer på mobilen og ugyldigt nummer på regningen

• #7   6. feb 2015 Jeg kan på min Android-telefon i selve samtalen trykke menu-tasten og tilføje afsender til 'sortliste'. Det er ligemeget om der er afsendernummer eller om det er sendt fra PC, service-SMS eller anden under afsender

• #8   6. feb 2015 5> Men det er bare ikke noget man 'bare lige gør' - og finder du en IP-adresse: hvad så?

• #9   6. feb 2015 Så kunne man jo nok pinge vedkommende og sende en besked tilbage - det lyder det jo ikke til man kan nu..... Man kan vistnok finde adresser / servere udfra ip-adresser via forskellige hjemmesider, medmindre vedkommende bruger tor eller andet for at skjule sin placering.

• #10   6. feb 2015 Update: Ringede lige til min kammerat. Der står åbenbart et nummer, når beskeden kommer. Altså i telefonen. MEN det er fra et nyt nummer hver gang. Og det er ca en gang om ugen.
    Mht ip, så kan den jo spores til en adresse/navn?

• #11   6. feb 2015 Jamen, hvad skulle man opnå ved det - at computeren ikke skriver til en igen eller hvad?

Nej, IP-adressen kan spores til en internetudbyder og ikke mere end det. Skal du videre derfra og bruge det til noget brugbart, så skal det via en politianmeldelse og udlevering af disse data til politiet. Politiet vil ikke gøre noget ved det. Ergo ville jeg slette det nummer en gang om ugen og 'løse' det på den måde.

• #12   7. feb 2015 nævnte også bare at den rette it kyndige person måske kunne noget mere - ikke sikkert det er lovligt. Men hva ved jeg?

Hvis man kunne henvende sig direkte til personen ville denne måske ikke føle sig helt så usynlig længere og dermed tænke sig om en ekstra gang.

Selvfølgelig vil politiet ikke gøre noget - det er jo ikke noget de kan få en bødeindtægt på. Det er ganske sikkert heller ikke på listen for måltal. Det eneste de ville kunne risikere ville være at skulle skrive rapporter og i yderste tilfælde bruge penge på at holde vedkommende i arresten natten over!

• #14   7. feb 2015 Det giver selvfølgelig en del bøvl, men hvad med at skifte til et andet telefonnummer?

• #15   7. feb 2015 man burd da ellers mene,at ens tele selskab, kunne finde ud af det.. mvh hc

• #17   7. feb 2015 Teleselskabet kan/må ikke gøre noget ved det uden der kommer en dommerkendelse fra politiet (hvis du ringer dertil bliver/skal du henvises til at politianmelde det) - og gider politiet ikke gøre noget, så strander det ligesom der. At politiet så ligeledes også skal tage sig af chikane er en anden snak. Så ringer man dagen efter til dem igen. Og dagen efter. På et tidspunkt fanger man dem mens de ikke sidder i en ATK-vogn.

Jeg ved desværre, at mange bliver afvist, når de kontakter politiet for at anmelde den slags - men chikane er også strafbart.

• #18   7. feb 2015 er beskederne personlige , eller er/kan det være nogle der bare er sendt som spredhagl ?
    kan man ikke finde noget på nogle af de nr ? ringe til dem ?

• #19   7. feb 2015 ignorer fjolset,så er den ged barberet.

• #20   7. feb 2015 Beskederne er personlige og nummerskift er prøvet flere gange. Også uden at være listet nogen steder.
    Ved, at hun bliver ked af det, når de tikker ind

• #22   8. feb 2015 Hvad er det for en type beskeder?
    Hej skal vi på date??
    Vil du med hjem og se mit jern???

Kommentér på:
Chikane

Annonce