{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.163 visninger | Oprettet:

Pendlerbil og afvikling af lån {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg pendler til dagligt fra sydsjælland til Ballerup, ca 140 km om dagen.
Det bliver jo til en hel del km og derfor en højere afskrivning på bilen.

Nu nærmer tiden sig hvor jeg begynder at kigge mig om efter en ny bil, men jeg savner lidt sparring fra andre pendlere om omkring hvad i gør med afviklingen af billån.
Jeg har de sidste mange år kørt en høj månedlig afdrag for at afdraget kan følge med bilens værditab som jo går lidt hurtigt pga de mange km om året.

Lige nu kigger jeg på en bil til 230k og jeg har desværre ikke nogen ide om hvad jeg kan få for min egen med de nye afgiftsregler, så jeg tager udgangspunkt i de 230k.

Er der nogen af jer som står i samme situation, og hvordan afvikler i jeres billån? Jeg tænker selv at jeg skal have den afviklet på 5 år, og det vil give i nærheden af 4000kr om måneden hvilket også er mange penge.

Hvad gør i andre pendlere, hvordan har i financieret jeres bil?


Kreditforeningslån - de vigtigste tips
Hvis du overvejer et kreditforeningslån kan du med fordel læse denne guide - Se her - så er du velinformeret inden du vælger dit lån.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendlerbil og afvikling af lån
  • #1   9. okt 2017 forstår ikke folk der vil bruge så mange penge på en bil der taber sin værdi så hurtigt. det jo penge direkte ud af vinduet..

    for at vende tilbage til spørgsmålet tager de fleste forhandlere din gamle bil i bytte. som du kan afvikle lånet med...


  • #2   9. okt 2017 køb en brugt honda eller nissan til under 50.000kr og du har en bil der kan kører mange år uden at tabe sønderligt i værdi.. og spar og brug pengene på en fed mc istedet:)

  • #3   9. okt 2017 Du er ikke pendler kan jeg høre smiley
    Jo det er mange penge, men jeg tilbringer også rigtig mange km om året i min bil, nogle gange små smutture til Aarhus, Aalborg, Esbjerg, Sverige osv.

    så er mit liv desværre for kort til at køre rundt i noget gammel skrammel for nu at sige det lidt firkantet.
    De 230k i bilens værdi er også absolut smertegrænsen for mig, alt derover syntes jeg også bliver for dyrt.


  • #4   9. okt 2017 Har den ingen værdi efter 5 år/200.000 km ?
    Hvis du vælger at betale den ud over 5 år, bliver det billigere næste gang du handler, da den sikkert er en fin udbetaling på den nye. Man kan også sagtens finde en brugt bil til 80.000 kr som kan køre 200.000 km uden store problemer, så er afskrivningen/udgiften pr. måned en anden. udgifter til ejerafgift og brændstof er selvfølgelig lidt større, men renteudgifter også mindre og muligvis også forsikring.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #6   9. okt 2017 En pendlerbil kan køre en halv million uden problemer, hvis føreren er fornuftig.
    Den behøver ikke engang at være stor, jeg kender personligt til en Yaris som gik fint selv efter 450.000 km, de fleste af dem som 2x115 km dagligt
    Ting som køleren (stenslag) og generatoren holder ikke hele vejen, men koster mindre end 1 måneds afdrag.


  • #7   9. okt 2017 honda. nissan og toyota. du for ikke mere holdbar bil ikke engang bmw og mercer. men de lige så stabile og driftsikre de koster bare 4 gange mere.

  • #8   10. okt 2017 Det der med at køre mange kilometer i bil og prøve at regn økonomi ind i liningen kan give overakselser.
    Feks. er min nuværende Hyundai I30 Diesel billiger end min forhenværende Smart diesel.
    Og hvofor??. jov Smart ass bilen kørte på motorvej Ca. 13 km/l og servise pris var enorm.
    mens Kineser bilen aldrig kommer under 20 Km/l. der er længer mellem service og de er billiger.


  • #9   10. okt 2017 Nu gik spørgsmålet ikke på hvilken bil det skulle være smiley

    Men ok, tak for input.


  • #10   10. okt 2017 Jeg købte en splinterny Kia Ceed st. Premium til 320.000,- med oliefyr og andet godt i som pendlerbil. Jeg kører ca. 120 km. hver dag (ca. 32500 km. + det løse). Banken foreslog 4000,- kr. per. md. Men så var løbetiden på 7 år. Det er efter min mening for lang tid, så vi smider 1000,- ekstra ind på lånet hver md. Så er dytten betalt af på 5,6 år.

    Jeg kunne godt nøjes med en gammel kasse, men har hverken tid eller lyst til at holde på motorvej midt om natten, ikke at man nødvendigvis ikke gør det i en ny bil, men risikoen er mindre. Og så er det bare lækkert at bilen her efter 2 år stadig stinker af ny bil smiley


  • #11   10. okt 2017 #10 Det er faktisk også en Kia Ceed SW har jeg har luret på. Regner du så med at skulle beholde bilen i de 5,6 år eller bliver den skiftet ud før det?

    5k er også mange penge om måneden når service, brændstof, forsikring, vægtafgift osv skal lægges til.


  • #12   10. okt 2017 230? Så få man en veludstyret polo. Og 140km k en polo er ikke rart for nogle.. Find en pålidelig brugt vogn. Hellere køre i en 30år gammel Mercedes end en ny polo. (som bonus falder Mercedes'en ikke i værdi)

  • #13   10. okt 2017 140km om dagen er en del, men bevares det er ikke vildt meget..

    jeg køber alle mine køretøjer kontant, og har pendlet op til 100km om dagen i 4 år... kan ikke se problemet i at købe en lidt ældre og dermed billigere bil til måske 100.000kr som man kan købe kontant, du kommer til at spare sååå mange penge ifth at købe en bil til en hvalt mill + lån og renter...


  • #14   10. okt 2017 Nu er sådan en polo jo kun til indendørs brug, så den duer ikke smiley

    Vi har brug for en stationcar af forskellige årsager. Har kigget meget på VAG, men jeg syntes simpelthen de bliver for dyre og syntes såmænd ikke de kører bedre end Kia/Hyundai.

    Den bil jeg har i kikkerten er en Kia Ceed SW 1.6 CRDI DCT fra 2016 med 11k på tælleren som står til 230k

    #13 All right, jeg er villig til at være open-minded. Men hvis man så skal have en bil til 100k der skal være stationcar, diesel, klimaanlæg, fartpilot, anhængertræk og meget gerne automatgear, min 115 hk og min 20 km/l. Samtidig skal den være driftsikker de næste 200k km. Så syntes jeg ikke der er meget at komme efter brugt?


  • #15   10. okt 2017 Så ville jeg personligt vælge Hundai - udelukkende på grund af forskel på garanti når vi snakker så mange km over perioden.. Kia's garanti er der jo længe slukket for - når du kommer sidst i perioden.

  • #16   10. okt 2017 #11
    Vi regner med at have den i 7 år så har den gået ca. 230.000 km (det er forresten en 1,6 diesel) Så kan vi bruge den som en lille udbetaling på en ny bil.


  • #17   10. okt 2017 #15 kan du uddybe det?

  • #18   10. okt 2017 Jeg har en Cee'd diesel fra '13 med 87k på tælleren. Den har været på værksted 20+ gange. Problemerne er ikke løst endnu og Kiaforhandleren trækker blot sagerne i langdrag. Den kører fint, når man blot holder den over 1500 o/min og har en pude i ryggen på ture over 25 km. Ellers får jeg ondt i ryggen.

    Næste gang vi køber bil, bliver det IKKE Kia smiley


  • #19   10. okt 2017 Kia's er 7 år - max 100000 km - Hundai er 5 år med 150000 km..

  • #20   10. okt 2017 Honda Civic 1,8 Sport til 84900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3384607

    Den køre uden problemer de næste 200-300.000km
    Den køre reelt 15-16km/l
    Den er super pålidelig og rummelig... Ingen dyr EGR eller DPF. Ingen Dæktryk følere eller SCR katalysator eller turbo. Den bør du kunne sode meget billigt (antager du har 46000kr til udbetalingen på ny bil) så det kun 40.000kr der skal finansieres det bil kunne klares for 2000kr om måneden i 2år. Det giver 3000 om måneden til service og opsparing alene i det sprede afbetaling...


  • #21   10. okt 2017 #18
    Vores har gået 60000 km har aldrig været på værksted og har fantastiske sæder med elektrisk lændestøtte. Vores næste bil bliver også en KIA.


  • #22   10. okt 2017 Hans Erik

    Kia har også 150.000 km garenti
    http://www.kia.com/dk/kia-koeb/kias-garantikontrakt/


  • #23   10. okt 2017 Hvor er det mc-relaterede i dårlige bil investeringer? Indlægget er da fint og relevant, bare ikke her. Eller er jeg galt op den?

  • #24   10. okt 2017 Godt forslag.. jeg købte en Civic 1,8 2006 for 6 år siden med 140.000km på tælleren for 80.000kr kontant..

    den har nu kørt 250.000km, og den er stadig ca 45.000kr værd...
    Jeg har måske brugt 7-8.000kr på reparationer på de 6 år...

    det kan vist ikke gøres meget billigere...


  • #25   10. okt 2017 Emnet er oprettet under off-topic.. her kan man skrive om lyserøde kattekillinger som drikker øl med delfiner hvis man har lyst... smiley

  • #26   10. okt 2017 #21:
    Vi har samme sæder.
    Man lærer også først en forhandler og dennes netværk at kende, når der er problemer.
    Derfor skal vi aldrig have Kia igen...


  • #27   10. okt 2017 Jeg gad godt drikke øl med delfiner...

  • #28   10. okt 2017 #21
    Har haft Opel og Peugeot hvor vi også havde problemer med reklamationer, tror ikke man kan generalisere på et bilmærke.


  • #29   10. okt 2017 Mirza tror sku du er tættere på 60 end 45.000kr den model har ligget ret jævnt I pris de sidste mange år (har kigget en del efter dem nå jeg har skulle skifte bil og de ligger stabilt. Km tallet stiger men prisen falder ikke)

    Jeg har selv haft 2stk Peugeot 406 massere udstyr koster 6120kr årligt køre 16-20km/l og de har kostet ca 6000kr om året at holde (service + sliddele) de kørte 40.000km årligt og fik service for hver 10.000grundet mange korte ture ellers køre de 20.000km interval


  • #30   10. okt 2017 Ketil..

    bop bop... måske 50k, men den er ikke særlig pæn efter 6 år med børn og en kone som laver ridser smiley

    men mekanikken fejler ikke noget !


  • #32   10. okt 2017 #25 Thumps up. smiley

  • #33   10. okt 2017 Jeg tænker FUK det er mange penge at låne for at komme frem og tilbage på arbejde.... Og bliver man ved med at låne lige til max, så får man aldrig råd til den opsparing der gør man en dag kan betale sin nye bil kontant..
    Så billig bil som muligt der kan klarer udfordringen, og så stort afdrag som muligt.
    Jeg kører rigtig tit 140km dagligt i en hilux, så jeg er helt med på hvad mangel på komfort betyder.. Det er som en drøm at skifte til konens Opel Karl smiley

    Jeg havde købt en vw up og betalt den på 2 år. og efter yderligere 3 år havde der stået 150k på opsparingen til en ny bil.
    Havde beholdt den gamle som konebil kun på ansvar, så er problemet med en stor bil med træk til familieudflugten løst smiley ;)


  • #35   10. okt 2017 Med de fordelagtige 0% i rente, god garanti og høj driftsikkerhed, som Toyota tilbyder, ville jeg nok se i den retning smiley

  • #36   10. okt 2017 Jeg købte en Hyundai I30 diesel da jeg pendlede fra falster til København. Købte den med 7 års financiering og planlagde så bare at køre den i de 7 år. Endte dog med at jeg blev så træt af at pendle (efter at havde gjort det i 10 år med en kombination af tog/mc/bil) at jeg flyttede til København.

  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #37   10. okt 2017 #19 Det hedder 5år med fri km hos Hyundai. Der står følgende på deres www.
    "Danmarks bedste garanti uden kilometerbegrænsning
    En garanti du ikke finder lignende i Danmark
    Brug bilen og kør alt det du vil – fabriksgarantien dækker i 5 år. Uanset hvor mange kilometer, du kører.

    Når vi så sikkert kan yde garantien uden kilometerbegrænsning, er det fordi, vi kender vores biler til bunds – ikke mindst kvaliteten. Det mener vi skal komme vores køreglade kunder til gavn."


  • #38   10. okt 2017 Jeg pendler dagligt Sorø-Bagsværd i en Fiesta ecoboost..god, billig og holdbar løsning

  • #39   10. okt 2017 vidste i ikke at kia det står for

    koreansk industri affald smiley

    teroretisk skulle det være samme mekanik som hyundai.. men i realiteten er der en verden til forskel. der er hyundai noget mere drift sikker.. men jeg holder stadig på du ikke for bedre bil end en honda og nissan,,, en gammel civic eller almera. og du kørende end til du ikke gider bilen mere.. og snakker af erfaring. havde en civic 1,4is fra 1997 den kørte jeg i , i 4år uden reperationer overhovedet. kørte 80000km i den.. der sprang en pære det er det...... og så skiftede jeg bremseklodser foran... nu har jeg en almera på andet år... ingen reperatoner endnu. og kørt 45.000km den er med kædetræk så ingentandrem der skal skiftes det sgu praktisk,,, og den er mindst ligeså pålidelig som civicen,,, det sgu noget der virker... hold dig fra alt fra italien og frankrig de kan sgu hverken lave biler eller motorcykler der nede,,, japaner det holder....


  • #40   11. okt 2017 Tak for de mange gode kommentarer og forslag, det sætter jeg pris på.
    Mange af jer foreslår en mindre bil, men det kan ikke lade sig gøre da vi har en lille på vej, et hus der bliver renoveret på osv, så det skal være en st. car med træk og motor til at trække noget.

    Vi har en Kia Ceed sw nu, og tror faktisk bare jeg beholder den. Grunden til jeg gerne ville skifte den ud var at at få med den nye DCT gearkasse, og så genere ny bil jo aldrig smiley

    Men i har nok ret, det er mange penge for at få en nyere bil når vores egen klarer det fint.

    Og mht Kia og deres holdbarhed/serivce. Vores har nu gået 172k km uden at slå så meget som en prut forkert. Den fik skiftet tændningslåsen på garantien pga en kendt fejl på den model, men ellers har den aldrig fejlet noget.
    den går 19-20 km/l hvor jeg absolut ikke kører økonomisk. Har haft den oppe på 25,2 km/l hvis man virkelig tænker over hvordan man kører. Så jeg syntes ikke man kan sige Kia er en dårlig bil.


  • #41   11. okt 2017 Især med et barn på vej er en de penge til afbetaling VIRKELIGT mange penge... Så det bedre at spare så meget OL som muligt og se tiden an on 1-2år så har du et bedre overblik over økonomi med barn. For uanset hvad du tror det koster så gang det med 2. Det hvertfald hvad mine venner med små børn siger.
    smiley


  • #42   11. okt 2017 Teilzeit Ninja
    Du skal lige undersøge dine facts igennem smiley Hyundai Motor Group ejer Kia, og de bliver produceret på samme fabrikker..
    I de fleste tilfælde så deler de service og sliddele.

    Og når de er den 4. største markedsandel under Renault, VW, og GM på plot få år, så må de kunne noget smiley


  • #43   11. okt 2017 det er jo også det jeg skriver at de er ens

    teroretisk skulle det være samme mekanik som hyundai.


  • #44   11. okt 2017 De europæiske Hyundai (med hovedsæde i Offenbach, Tyskland) produceres da SVJV på Nošovice fabrikken i Tjekkiet og Kia (med hovedsæde i Frankfurt, Tyskland) på Žilina fabrikken... smiley

  • #45   11. okt 2017 har aldrig forstået hvorfor folk de føler trang til at købe en stationcar eller en suv i det øjeblik de får det første barn, har de fået fortalt at man ikke kan leve uden, eller hvad skyldes denne overbevisning ?

    Jeg har en Civic 5d 2006 som familiebil, og har haft den fra mine 2 børn blev ført indtil d.d. hvor de er 3 og 5 år.. det er intet problem.. heller ikke når man skal 2000km sydpå..

    og til dagligt kører jeg dem i børnehave i min coupe 2dørs bil, det dejlige ved så en lille kabine er at jeg kan give dem sele på mens jeg selv sidder bag rattet, skal ikke engang omme bag ved smiley


  • #46   11. okt 2017 Mirza.
    Ja min gode ven købte end Touran og jeg må indrømme det er en elendig småbørns bil men en fin familie bil. Der er bedre plads til en barnevogn vogn i deres anden bil (octavia)... Skulle jeg være Daddy lige nu ville jeg flyve ud og købe en Ho da Stream (var min EK3 ikke tilslag den gang havde jeg købt en Stream) der er plads til en stor barnevogn uden at gøre noget og så den federe end end Berlingo... Har også en god ven der var super flad for at sin ST150 selvom han havde en lille knægthan syntes det var lettere at give ham sele på i den end en med bagdøre
    :D.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #47   11. okt 2017 Efter at have have haft små biler købte jeg forrige år en Skoda Octvia fra 2011.
    Hvis bare jeg havde gjort det for år tilbage.
    Den bredere sporvidde og støjdæmpningen gør at jeg kan klare at køre meget længere stræk end i Fabiaen, og de par liter mere pr. 100 km betyder intet i det store regnskab.
    Hvis man undlader at køre 130 hvor alternativet ikke er at hænge bag lastbilerne, så bruger man en del mindre brændstof, og sliddet på hele drivlinjen er også forsvindende i en bil der er bygget til at cruise med 160


  • #48   11. okt 2017 5000kr om måneden for at kører i en Kia!!!! Omfg. Jeg havde godtnok nøjes med en brugt Aygo til 25000kr og bidt i at det er pendler kassen.

  • #49   11. okt 2017 #45 jeg fatter omvendt ikke folk gider køre rundt i små økospande hvor der ikke er plads til noget som helst. Jeg gider edder brodereme ikke stå og spænde barnevognen fast på trækkrogen smiley

    Vores nuværende bil er også en stc car, og hvor er det fedt bare at åbne bagsmækken og kunne smide alt derind. Da vi hentede tremmesengen var den allerede samlet da den blev købt brugt, den røg bare ind bag i bilen. Eller da vi købte nyt klædeskab, om bag i bilen med det smiley

    Sådan er vi nok bare så forskellig. og ja 5000 for en kia syntes jeg også selv er i overkanten så jeg beholder nok bare den vi har nu. Den er snart betalt af alligevel og så må man sige den virkelig er billig at holde kørende.


  • #50   11. okt 2017 Lars C.. enig, gider heller ikke små økospande smiley

  • #51   11. okt 2017 Mirza

    Det er kun et luksus problem, jeg har lige skiftet min 2007 astra H hatch ud med en 2010 astra H stationcar, da jeg blev sindssyg af at skulle skille barnevognen helt ad med hjul osv. hver gang den skulle med...
    Nu skal jeg bare smide den om bagi smiley


  • #52   11. okt 2017 Vi har en Ceed SW som køre ganske fint og uden problemer.
    Kan godt anbefale sådan en.
    Jeg vil mene du sagtens kan tage en længere løbetid på lånet, da den ikke er slidt op efter 200,000 km.
    Husk at sætte af i jeres budget til sliddele og service.


  • #53   12. okt 2017 Uh, det er længe siden vores knægt var helt lille.. Jeg skiftede min Peugeot Buxy 45 knallert ud med en Skoda 120 ls da han blev født, fordi man ikke må have barnesæde på en knallert, og jeg skulle hente ham i dagpleje. smiley Den anden bil vi havde på det tidspunkt var en Kadett C 1,3 3-dørs hatchback.. Og det gik ganske ok med barnevogn alligevel. smiley

  • #54   12. okt 2017 #48
    Grunden til at vi betaler 5000,- er jo for at få dytten betalt af. Vi kunne jo bare sætte afdraget ned og æde renterne, men når nu vi har mulighed for en familiebil og pendler bil i et og god komfort så er det alle pengene værd (syntes vi) Gider ikke at bruge 2 timer i en sæbekassebil hver evig eneste nat, der er mit liv for komfortabelt. Vi har 2 unger der er under 3 år, så to autostole barnevogn, klapvogn + div. så er bilen sku fyldt op. At nogle kan nøjes med mindre er fint, men det fungere bare ikke for os.

    Ang. Hyundai vs. Kia....
    Under rengøring af vores kia, kom jeg til at se under kopholderen og der stod sørme Hyundai smiley


  • #55   12. okt 2017 #48 Det er problemet med at pendle, når man kører så mange km bliver man nød til at have et højt afdrag hvis det skal følge nogenlunde med værditabet.

    Det er jo også ret surt at have lav afbetaling, men efter 5-7 år stå med en bil der er nada værd pga km og stadig skylden halvdelen af nyprisen


  • #56   12. okt 2017 #55
    Ja lige præsis, det handler jo også om hvor magelig man er smiley Vi ville gerne give lidt mere for en større bil, omvendt kunne vi have købt 3 up´er for samme pris. Men vores behov var et helt andet sted. For os handler det om at betale så meget og hurtigt af som muligt, da kilometerne hurtigt løber op, som du skriver.


  • Poul S
    Poul S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Svar: 5
    #57   12. okt 2017 hvor gammel er din bil david

  • #58   13. okt 2017 #57

    Lige knap 2 år.


  • #59   13. okt 2017 #54:
    Det gør der Sørme også smiley


    profilbillede
  • #60   13. okt 2017 Haha nemlig ja smiley

  • #61   13. okt 2017 Octavia st car TDI så tror jeg du bliver tilfreds.

  • #62   19. okt 2017 Jeg pendler ikke, (1,5 km til arbejde) og har ikke forstand på biler smiley , men jeg har set mig lun på en Alfa Romero Guilietta 1.4 170 benzin fra 2011

    Har I nogle meninger om den? Fordele/ulemper ved den model?


  • #63   19. okt 2017 alfa er det værste lort du kan købe. det gælder alt fra italien og frankrig

  • #64   19. okt 2017 Hmm.. Det er noget af en kategorisk udtale Ninja. Har du selv erfaringer med, at det er noget lort?

    Pudsigt, at du skriver, at fransk også er noget lort. Pt. kører jeg i en peugeot 206. Jeg har haft den i 10 år, og den har rundet 300.000 km. Den har ingen rust, og jeg har aldrig haft nogle problemer med den Måske er jeg bare heldig. smiley

    Jeg ved godt at jeg hijacker denne tråd, men med alle de gode kommentarer om biler tænkte jeg har der måske var nogle, der havde seriøse bud på fordele/ulemper ved lige præcis Guiliettaen. Men det ender jo nok med at jeg køber en alligevel. Jeg er helt vild med designet, og motoren vandt en pris for verdens bedste i 2010, så helt dårlig kan den vel ikke være.


  • #65   19. okt 2017 du har været yderst heldig så..

    specielt peugeot har problemer med elektroniken og det samme har alfa. alfa 156 er den bil der har flest fejl og reparationer kåret af fdm.


  • #67   19. okt 2017 ingen overraskelse fiat ligger nummer 0... magen til elendige biler der smider toppakningen selvom bilen ikke kommer over 3000 rpm..

    fiat

    fejl
    i
    alt
    teknik


  • #68   20. okt 2017 54# / 59#

    Har i nogensinde gået jeres biler sådan rigtig igennem? smiley
    Der er kia/Hyundai logo på alt hvad der kan trykkes et logo på.. bremsekalibre, udstødning, interiør dele osv osv.
    Delene er nøjagtig ens og passer modellerne imellem. smiley


  • #69   20. okt 2017 Teilzeit Ninja
    Nu er jeg nysgerrig om hvad du kører i til hverdag


  • #70   20. okt 2017 Super interessante link du har fundet der Jens Henrik. Jeg kan se at Guiliettaen ikke er topscorer på tilfredshedsbarometret, mennden ligger tords alt heller ikke i bunden. smiley

  • #71   20. okt 2017 Jep. Det er ret interessant og tidssvarende smiley

    I mit tilfælde er det ikke bilen som sådan, der afgør tilfredsheden.
    Det er derimod netværket, der står bag garantiforpligtelserne og kvaliteten på det eventuelt udførte arbejde.
    Vi købte vores Kia hos mærkeforhandleren i Odense.
    Efter købet blev vi bombarderet med opfordringer til en rating på Trustpilot. "Den får I, når vi sælger bilen og har erfaringer med jer", meddelte jeg.
    Jeg skal love for, at det er på grund af både importør og forhandler, at vi ikke køber Kia igen... smiley

    Vi havde engang en Citroën Xantia Monaco 1,8 16V. Den trillede 486.000 glade kilometer med os. Næste ejer kørte i den i 2 år. Det er den bedste bil, jeg har haft til dato! smiley


  • #72   20. okt 2017 theman jeg kører i en nissan almera 1,6. meget slidstærk motor med kædetræk

  • #73   21. okt 2017 Det er netop sådan en oversigt du har fundet, som man kan bruge til noget Jens Henrik. Det er meget subjektivt hvordan folk erfaringer er, men mange anmeldelser giver et mere korrekt billede. Det der med - alt Alfa er lort... kan man ikke rigtigt bruge. smiley

    Jeg tror at jeg tager chancen med Guiliettaen når min lille Peugeot 206 1.4 diesel dør. Den er 15 år, og har rundet 300.000 km. Der er ingen rust i den, og den starter stadig hver dag, men jeg synes det er tid til at prøve noget andet. Den er trods alt gammel, og koblingen hænger lidt efter 300.000 km. Det er vel forståeligt nok.
    God weekend.


  • #74   21. okt 2017 Vi havde en Peugeot 2003 S16 i tre år. Voldsænket og med alt for mange ponyer under hjelmen! smiley
    Hold da op hvor var den sjov på de små veje. Men da vi kørte til Kroatien i 2013 og holdt i kø udenfor Ljubljana midt i en hedebølge og 34 grader+, besluttede vi os for at købe en komfortabel bil med klimaanlæg næste gang smiley
    Da vi solgte den med 155.000 km på bagen, var den 11 år, rustfri og havde fået udskiftet bærearme, trækaksler, kødben, køler, bagerste calipre og andre almindelige sliddele smiley

    Ja, god weekend!


  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #75   2. jan 2018 Jeg har selv stået i samme situation. Jeg valgte en billig bil som kunne tage afskrivningstæsk ud fra en helhedsøkonomi (tæskede det ind i et Google Sheet).
    - God økonomi i forhold til brændstof
    - Faste udgifter (forsikring og afgifter)
    - Serviceomkostninger og intervaller

    Jeg prioriterede følgende:
    - Klimanalæg
    - Oliefyr/bilvarmer (vigtigt!)
    - Fartpilot

    I forhold til finansiering så byggede jeg faktisk denne: https://bluelobster.dk/laaneberegner.html - særligt skemaet i bunden er ret relevant, hvor du kan omsætte en rente til den konkrete besparelse i kroner og øre.






  • #76   16. jan 2018 Det er godt nok en gammel tråd..

    Da vi solgte den med 155.000 km på bagen, var den 11 år, rustfri og havde fået udskiftet bærearme, trækaksler, kødben, køler, bagerste calipre og andre almindelige sliddele

    Men hvordan kan man være tilfreds med at "blot" få udskiftet følgende på en bil der blot er 11år gammel og kørt så lidt.... Ting som de her dør på en japaner når den er næsten dobbelt så gammel og kørt dobbelt så langt...


  • #77   16. jan 2018 #76 Jeg vil også mene det er mange ting der er blevet skiftet efter så få km. Vores nuværede ceed er lige ved at runde de 180K km og har ikke fået skiftet nogen af overstående endnu

  • #78   16. jan 2018 #76:
    Det er fordi, du misser det ironiske (beklager) smiley

    Den bil var det værste pis, jeg nogensinde har ejet! smiley

    - Men sjov var den smiley


  • #79   17. jan 2018 hehe smiley

  • #80   18. jan 2018 Som pendler - til de penge kan du (næsten) få en brugt BMW 5-serie fra 2010 og frem. Hvordan man bruger den slags penge på en ny Kia er over min fatteevne, men hver sine lyster.

  • #81   18. jan 2018 Lars L, Det er jo nok fordi, at Kia faktisk laver ganske fine biler til gode priser og med en ganske fin garantiordning. Der er næppe et andet mærke som har rykket sig så meget som Kia inden for de sidste par år.

  • #82   18. jan 2018 "Fine biler til gode priser" bedømt ud fra hvad? At du får en ny bil med et lavt prisskilt, er det en kvalitet i sig selv? Er deres garanti? Sad i en næsten helt ny Kia Ceed en bekendt havde købt for 6 mdr siden, og det bliver verdens største nej tak her fra smiley Lidt i tråd med den brugertilfredshedsundersøgelse, der er postet et screendump fra længere oppe.

  • #83   19. jan 2018 Lars L, At du får en ny bil med en masse udstyr, hvor de fleste konkurrenter ikke kan være med til prisen. Styrtøjet kunne godt være bedre, men det samme gælder for nogle af konkurrenterne, og Kia har rykket sig meget også på det område. Garantien på 7 år, op til 150.000 km. er vel en del bedre end den på 2 år som flere af konkurrenterne tilbyder, vil du ikke være enig i dette?

    Jeg synes, at du skulle læse nogle anmeldelser af de nyeste modeller. Du har prøvet en Ceed. Den er ikke gammel nej, men det er ikke en af de nyeste modeller. Faktisk står den over for en udskiftning. En dansk anmelder mente eksempelvis at Picantoen var bedre end Up - med undtagelse af værditab... Rio'en har fået ganske fine anmeldelser ligesom også Stinger og Stonic har fået det. Den nye Niro er desuden den mest sælgende hybrid i Danmark, ligesom den har slået rekorden i USA for den hybrid der har kørt rundt i landet ved brug af mindst mulig energi.

    Laver Kia de bedste biler i den danske vognpark? Nej, men de som er bedre er også gerne en del dyrere. Men hvis man hellere vil, næsten, have en 7 år gammel BMW, så køber man selvfølgelig sådan en smiley


  • #84   19. jan 2018 Lars L du finder da bare en BMW til samme penge med samme garanti, km, udstyr, km/l og plads som en Kia Ceed station car som beskrevet i #1. Det vil jeg gerne se om du kan finde til mig, så kan det jo være jeg skifter mening smiley
    Bemærk at den Kia jeg har i kikkerten er med 7 gears DCT gearkasse, det er jo med til at få prisen lidt i vejret.


  • #85   19. jan 2018 Garanti og KM bliver nok en anelse vanskeligt. Men når du køber en problemfri bil der nemt runder en halv million kilometer, er det vel grundlæggende ligegyldigt.

    Bare det første eksempel fra Bilbasen, der poppede op for mig: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/520d/20-touring-aut-5d/3394848

    Held og lykke med din KIA.


  • #86   19. jan 2018 Hvis nogen smed den bimmer i min indkørsel, ville jeg ringe til uniscrap og veksle den til 1800,- smiley
    Men ok .... der findes heller ikke argumenter der kunne få mig til at låne penge for at kunne transporterer mig på job i en kia med automatgear og andet ligegyldigt pjank... man er så glad for sin nye bil fra inden man får den, til man har haft den 2 mdr... derefter er det bare en pisse dyr måde at komme frem og tilbage på arbejde på....
    Penge der kunne være brugt på noget man virkelig er sjovt.... faldskærm,dykning,bali,motorcykel, ect ect ect........


  • #87   19. jan 2018 Brian - spændt på at høre, hvad den bimmer fejler? Og hvordan automatgear bliver ligegyldigt når man pendler? Pendler du selv?

  • #88   19. jan 2018 Kører årligt 50000 km i en hilux... det kan sidestilles med en fergusson 35 smiley hvis man dropper den aggressive kørestil slipper man for MANGE gearskift... vi skal passe på vi ikke bliver tykke usa magelige personager.

    Det bimneren fejler kaldes samlet omkostninger pr kørt km......


  • #89   19. jan 2018 Kører ca. samme antal km, og jeg er gået den magelige rute, som du nok kan fornemme. Så må det koste smiley

  • #90   19. jan 2018 Vores prioriteter bestemmer vi selv over smiley jeg går ikke på arbejde for at komme behageligt frem og tilbage. Jeg vil rundt på europas racerbaner og bruge slicks smiley
    Jeg er HELT færdig med at købe køretøjer der ikke kan erhverves kontant... det gør at man er meget mere fokuseret på værditabet da det er meget sværer at forære penge væk man har, end nogle man ikke har tjent endnu smiley


  • #91   19. jan 2018 Lars L: Ja den er sgu fin, det indrømmer jeg gerne. Men jeg kan slet ikke se det økonomiske i den bil. Den er 11 år gammel, har ingen garanti, kører kortere på literen, er dyrer i vægtafgift, dyre i forsikring og man kunne sikkert finde flere argumenter imod den. Og at den uden problemer kan runde en halv mil uden problemer, uh jeg har en kollega med en BMW 320d der har en helt anden opfattelse smiley

    Jeg siger ikke den BMW er et dårligt køb, for den er helt sikkert lækker. Men det er lidt fra den ene grøft til den anden. Det lyder også som om du generelt har noget imod Kia så mon ikke vi bare skal blive enige om at være uenige smiley

    Brian S: Vi prioritere heldigvis forskelligt, og en af mine er at køre behageligt på arbejde smiley Jeg er nu glad for mine biler/Mc´er også efter 2 måneder.


  • #92   19. jan 2018 Vi har haft flere 320d'ere i familien, der har rundet næsten 500k km uden problemer. Men fred være med det. Hvis du er glad for din Kia, så betyder min mening heldigvis intet. Go' vind med den.

  • #95   25. jan 2018 Helt enig med Brian.

    Fatter ikke man kan bruge så mange penge (som man ikke har, da de fleste låner til biler i den prisklasse) på at køre i noget så kønsløst når noget der er 10 år ældre ligeså nemt kunne opfylde opgaven..

    PS. jeg pendler i en 18år gammel bil, og jeg er både billigere og bedre kørende end mange nyere biler...

    men puha puha det er en bil med manual gear, og det er sådan noget farligt noget, så man ikke kan køre med længere... man kan faktisk slet ikke REJSE i en bil som ikke har en standard svarende til minimum en Audi Q7 længere... smiley


  • #96   25. jan 2018 Nå, men så skal jeg da bidrage med noget positivt:
    Vi skal nemlig have den tredje radio i vores 2013 Cee'd på tirsdag. Det er det 27. værkstedsbesøg. Sædevarmen er forresten lige blevet skiftet og også hele pedalkonsollen... 7 års garanti - 4 års pine indtil videre og et godylt værditab! smiley

    - Sarkasme kan måske anspores smiley


  • #97   25. jan 2018 Tesla eller hybrid.. Det er sq der vi skal over.

Kommentér på:
Pendlerbil og afvikling af lån

Annonce