{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

OFF TOPIC 2 stk 50kvm bygning kontra 1 stk 100kvm {{forumTopicSubject}}

hvornår er en bygning delt i 2 ?
jeg må ikke bygge 104kvm som jeg havde spurgt om. men der er ingen problem i at bygge 2 gang 50kvm og så på måde opnå det, ifølge kommunen.

men, hvad er kravet til at det er 2 bygninger?
må jeg lave 1 stor på 100kvm og så sætte en galvmur op midt i det hele..?

-Gert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OFF TOPIC 2 stk 50kvm bygning kontra 1 stk 100kvm
  • #1   16. feb 2018 Hvad var kommunens årsag til du ikke måtte lave én bygning?

    Byggeprocent?
    Byggetilladelse?


  • #2   16. feb 2018 det er kommunens princip at de ikke giver tilladelse til bygninger over 80-100 kvm

    jeg kan allernådigst få lov til at bygge 80kvm hvis jeg river det halvtag/garage på 30kvm ned som er for enden af huset, hvilket også er fint nok, at skulle rive ned, men jeg har bare for mange ting til at 80 kvm er nok..


  • #3   16. feb 2018 og til sidste i deres afslag, kom bemærkningen så med at jeg jo bare kunne bygge 2 stk på 50kvm. så holdt jeg mig inden for grænsen af hvad der skulle søges byggetilladelse af...

  • #4   16. feb 2018 Det kan godt være, at jeg har læst det forkert, men er det ikke et SAMLET areal på maksimalt 50 kvm, der afgør, om du skal have byggetilladelse eller ej? Du kan godt have tre rum på 15 kvm hver uden at skulle have søgt byggetilladelse, men har du to rum på hhv. 30 og 25 kvm, så skal du derimod have søgt byggetilladelse. Og det konflikter jo da i hvert fald, hvis de oplyser dig, at du gerne må bygge to rum på hver 50 kvm uden at søge byggetilladelse.

    Der er helt sikkert andre, der har meget mere forstand på det end mig, men det er en jungle smiley


  • #5   16. feb 2018 Jeg tror nok det er sådan at bygninger under 50M2 ikke regnes med i bebyggelsesprocenten , mens bygninger over 50M2 gør, derfor bliver 2 bygninger af hver 50 M2 ikke regnet med bebyggelsesprocenten.....ikke skide logisk, men så det vist

  • #6   16. feb 2018 Af princip ligefrem!
    Tager man overhovedet ikke de lokale forhold med ind i vurderingen?
    Jeg mener, der er jo ikke ligegyldigt, om du vil bygge 104m2 blikpladeskur i 5 farver i et pænt villakvarter, eller om du vil bygge 104m2 rødstensgarage med tegltag på landet.
    Bevares, der skal tages hensyn til bebyggelsesprocent osv, men af princip....
    Har du undersøgt, om der findes en ankemulighed?


  • #7   16. feb 2018 Åh, ja det kan sagtens tænkes, at det er sådan en spidsfindig udregning, der ligger bag. Det skal jo ikke være så nemt, at almindelige mennesker forstår det.

    Men to bygninger på hver 50 kvm giver mere end 50 kvm og derfor skal der alligevel søges byggetilladelse (som så isoleret set ikke har noget at gøre med bebyggelsesprocenten, men derimod med antallet af kvadratmeter). Eller blander jeg det sammen nu?


  • #8   16. feb 2018 Der skal ikke søges byggetilladelse til bygninger under 50M2 (byggeriet skal bare anmeldes til kommunen), ligesom de heller ikke regnes med bebyggelsesprocenten.

  • #9   16. feb 2018 Prøvede lige at google lidt, og fandt følgende:
    http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6078
    Måske du kan hente hjælp her.


  • #10   16. feb 2018 Nu tror jeg, at jeg fangede den - måske.

    Vil det så sige, at jeg må opføre uendeligt mange bygninger på min grund så længe de hver især bare holder sig under 50 kvm og jeg anmelder det til kommunen?


  • #11   16. feb 2018 jeg skal ikke kunne sige om det forholder sig sådan i det virkelige liv. men i teorien ja, men så er der andre regler der skal overholdes......f.eks hvor tæt på skel, og højde af bygningen. Den må f,eks ikke være mere end 2½ meter høj 2½ meter fra skel. Samtidig må der ikke være mere end 12 meter i skel, og så er der afstand til offentlig vej som også har noget at sige.......ved ikke lige om dette giver mening smiley

  • #13   16. feb 2018 Ja, så er der naturligvis lokalplaner, servitutter og den slags, som også skal overholdes - men jo, det giver fint mening med din forklaring og det giver fint mening, at lovgivningen er ulogisk smiley

  • #14   16. feb 2018 12> Næh, måske fanger jeg det slet ikke - det var nemlig også præcist sådan jeg havde opfattet ændringen fra sidste efterår: overstiger det samlede antal kvadratmeter 50, så skal der søges byggetilladelse. Overstiger det ikke, så skal der ikke søges. Så enkelt er det (måske?) alligevel ikke.

    Men nok om det. Der kan skrives mange bøger om det jeg ikke forstår smiley


  • #15   16. feb 2018 det nemmeste er nok at undersøge lokalplanen og se hvordan det forholder sig

  • #16   16. feb 2018 Måske det simpleste vil være at ringe til kommunens sagsbehandler der har sendt dig afslaget og spørge ham/hende? Evt inviterer til et møde på adressen hvor du høfligt spørger ind til deres anbefalinger?

    Uanset hvad vi kan ryste op af røverhistorier og google søgninger er det jo din kommune der godkender i sidste ende?


  • #17   16. feb 2018 En helt anden ting: selvom du må bygge to bygninger, har du så overvejet om det faktisk vil fungere i praksis eller man bare ender med, at brænde sammen over at skulle hente ting frem og tilbage?

  • #18   16. feb 2018 Per T skrev det...

  • #19   16. feb 2018 bygninger under 50kvm bliver lagt til byggeprocenten. Og skal overholde det alm bygningsreglement som afstand til skel.

    Jeg søgte i efteråret, så klage fristen på 3 uger er overstået...
    Jeg var til søs da svaret kom, så havde ikke rigtig mulighed for at gøre noget.

    Men må jo bare bygge de 80kvm


  • #20   16. feb 2018 Hvis de selv skriver du bare kan bygge 2x50 skal du da ringe til dem på mandag og høre hvor tæt de må stå, uanset klagefrist. Det vil da være dumt ikke at forsøge synes jeg

Kommentér på:
OFF TOPIC 2 stk 50kvm bygning kontra 1 stk 100kvm

Annonce