{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Selvstændig - forsikring
  • #1   9. aug 2018 Det er vel næppe brugeren af maskinen der skal forsikre den, men virksomheden selv?
    Jeg kan ikke se nogen forskel i om du er fast ansat i firmaet eller pr. freelance, det er vel kun din tid du sælger, og ikke produktet/emnet du laver på virksomhedens maskine/r?


  • #3   9. aug 2018 Som automekaniker tegner man en "bundprop" forsikring, der i teorien dækker motoren hvis man glemmer at spænde bundproppen. Altså en slags idiot forsikring.
    Og som montør/service teknikker findes der også en lignende forsikring der dækker hvis man kvajer sig.

    Mon ikke du skulle spørge ind til hvad det er de ønsker du forsikre dig imod, og så kontakte dit forsikrings selskab.
    Hvis dubikke har et erhvervs forsikrings selskab, kan jeg anbefale købstædernes.. De er gode til små virksomheder.


  • #4   9. aug 2018 Hvis du lejer dig selv ud via et CVR nummer, så er du ansvarlig for maskinen.

  • #5   9. aug 2018 Der lyder som om, du bør tegne en "Erhvervs- og produktansvarsforsikring", hvis du da ikke allerede har tegnet sådan en smiley

    Der er en guide her:
    https://tryg.dk/erhverv/brancher/startup#/


  • #6   10. aug 2018 Måske du også skulle undersøge om du skal have tegnet en erhvervsulykkesforsikring der dækker hvis du selv kommer til skade mens du udfører dit freelance arbejde?

  • #7   10. aug 2018 Det er første gang det sker, jeg må rette Henning, det bliver godt:-)

    Når man er indlejet, så er det firmaets forsikring der dækker, som hvis man var ansat.

    Der findes ikke en forsikring der dækker skader jeg laver, hvis jeg kører værktøjet ned i emnet med ilgang og med skæv maskine til følge. så er det firmaets forsikring der dækker, har de ingen er det bare ærgerligt.

    Jeg kan iflg 3 forskellige selskabers assurandør IKKE få en forsikring der dækker det COO efterlyser, "har du en havari forsikring".

    Maskinen har en værdi af max 100.000,- gammel Mazak.

    Jeg selv har en ulykkesforsikring der dækker alt.


  • #8   10. aug 2018 Fra linket ovenfor i #5:

    "Erhvervs- og produktansvarsforsikring

    Hvis du skal betale erstatning, fx pga. uheld eller fejl.
    Hvis du eller en medarbejder laver skade på andre, eller ødelægger deres ting, hjælper vi dig med at håndtere sagen og betale et evt. erstatningskrav. Det samme gælder, hvis et produkt eller en ydelse, du har lavet, er årsag til skaden"


  • #9   11. aug 2018 Assurandøren siger jeg er dækket af det indlejende firmas forsikring, det er godt nok for mig.

  • #10   11. aug 2018 Nu er jeg forvirret...

  • #11   11. aug 2018 Nu svarede du aldrig på og du bruger et CRV nummer. For det er den altafgørende faktor her.

    Hvad assurandøren mener og hvordan en advokat ser på det. Det er to vid forskellig ting, og det er så ikke tit de to er enige.
    Nu kan jeg så ret let regne ud, du ikke har en erhvervforsikring. For så ville assurandøren have fortal, hvad den dækker og hvad den ikke dækker.

    Hvad maskine er vær, er sådan set det mindste problem her. Det er drifttaber, der vil bekymre mig her. Lad os sige det vil tager 3 mdr, før en erstatnings maskine er klar. Så er det både maskine og drifttabet der udgør hele beløbet.
    Det kan i værst fald også være dagsbøder, pga manglende levering. Så det samlede beløb kan meget let rende op i X hundredtusinde.

    Jeg har lidt samme problem stildig, hver gang jeg sendt ud til en opgave. Af samme grund betjener, jeg IKKE kundes maskine (i mit tilfælde er det så altid et rullefelt).
    Det vil selvfølgelig være, ret svært for dig at undgå. Så i dit tilfælde vil en ansvars fraskrivelse, formentlig kunne klar det problemet. Men det noget du skal få en advokat, til at udforme for dig.


  • #12   11. aug 2018 Når man freelancer har man selvfølgelig CVR nr.

    Ansvarsskrivelsen ligger i det som sådan, jeg hæfter ikke for noget, fungerer som en ansat, skulle jeg reparere maskinen skulle jeg have en forsikring der dækker hvis jeg samler noget forkert og der så kommer en skade pga det.
    Der har nogen reparatører endda en forsikring der siger de dækker de første 10.000 af en eventuel skade, ikke meget på sådan en maskine.

    Det sjove er at ingen andre nogensinde har spurgt om det.

    Skal dog indrømme jeg engang knaldede på med en stor Okuma LU45 på Rolls-Royce, da var jeg ved et firma som udlejede håndværkere, de fik ikke nogen regning og det gjorde jeg heller ikke, og det tog en dag at rette den op.
    Den konkrete skade var et 60 mm dæmpet udborestål i kr 10-20.000 klasen, der hentede jeg et nyt på hylden.


  • #13   11. aug 2018 Kører jeg ikke med maskinen er der ingen som kører med den, der mangler en del folk der.
    Har du CNC erfaring kan du bare henvende dig PB.


Kommentér på:
Selvstændig - forsikring

Annonce