{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oprydning i manglende forsikring
  • #2   4. dec 2018 50000 Damm flere end jeg troede.

  • #3   5. dec 2018 Det er vel på sin vis i orden tænker jeg. For alle parter.

  • #4   5. dec 2018 jeg troede i min naive sjæl, at forsikringsselskaberne aut rapporterede til CMR, når en ansvarsforsikring blev afmeldt/ubetalt. Det gør man i England. Der ryger pladerne.

  • #5   5. dec 2018 Helt fint for mig. Men det undrer mig bare gevaldigt, at det ikke er blevet gjort noget før. Kan man bare afmelde sin forsikring og så beholde nummerpladen? Sikke da et smuthul man bare har ladet stå åben!

  • #6   5. dec 2018 5> I bund og grund, ja. Det kan man vel nærmest i årevis køre rundt med (eller har kunnet fremtil de der scannere på politiets biler blev indført).

  • #7   5. dec 2018 Ja, altså... Nu skal jeg lige høre af..
    Det er kun for de køretøjer der står med plader?

    Jeg har flere mc'er og knallerter stående som jeg ikke køre på, ikke har plader på. Dem skal der vel ikke gøres noget ved vel?


  • #8   5. dec 2018 #7
    Ja det er kun hvis nummer pladen ikke er blevet afleveret / afmeldt du skal havde en forsikring på køre tøjet


  • #9   5. dec 2018 Synes det er rystende at der kan køre 50.000 biler (køretøjer) rundt uden ansvarsforsikring. Det er bestemt ikke for tidligt at der bliver gjort noget ved det.

  • #10   5. dec 2018 90000,- om året for at køre uforsikret....Et beløb de fleste vil kunne mærke i husholdningen smiley

  • #12   6. dec 2018 Jeg er ikke helt sikker på, at knallerter og scootere står for hovedparten (men det er jo selvfølgelig bare mit gæt) - ser man Politijagt eller Station 2, selvom man ikke må tage det for den eneste sandhed, så får man indtrykket, at det primært er 4-hjulede, der er med i den statistik smiley

  • #13   6. dec 2018 Trykkede lige for sjov på lommeregneren.....
    50.000 biler a 250 kr pr dag=
    12,5 million kr om dagen.
    Det er sq helt godt for statskassen.


  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #14   6. dec 2018 Da jeg for nogle år siden afmeldte min (solgte) MC hos mit forsikringsselskab kom de til at afmelde min bil (uden at jeg fik det at vide). Få dage senere ringede de fra politiet og spurgte hvor min bil (og jeg) var fordi de gerne ville komme forbi og hente pladerne. Uanset hvad jeg sagde om at "det må være en fejl" etc. så insisterede han på at komme forbi og hente pladerne. Det var kun fordi jeg var langt væk hjemmefra (ca. 100 km) at han opgav at komme samme dag. Næste dag fik jeg opklaret hvad der var sket og forsikringen blev gen-aktiveret, så der skete aldrig mere i den sag.
    Det undrer mig derfor hvis der kan være 50.000 køretøjer som snyder sig udenom den opringning ?! Måske politiet ikke længere har tid til at holde øje med afmeldingslisterne fra forsikringsselskaberne.


  • #15   6. dec 2018 14> Jeg er ked af, at briste din illusion om, at politiet arbejder sig igennem nogen som helst bunker, men nu gør jeg det altså alligevel smiley

    For efterhånden længe siden anmeldte jeg en for at have snydt mig for nogle penge. Jovist politiet har da også ringet til mig og fortalt, at nu har han delvist tilstået, men kun delvist fordi han var på stoffer (eller hvad det nu var undskyldningen var). Til marts er det 3 år siden.

    Så med en bunke på 50.000 er de jo igennem dem om blot 150.000 år og selvom julemanden snart kommer, så er det vist utopi, at forestille sig der ville ske ret meget andet end tomme blikke på den bunke smiley


Kommentér på:
Oprydning i manglende forsikring

Annonce