{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Man bliver så træt.... {{forumTopicSubject}}

Kender i det... i har fundet en MC som ser lovende ud, men den befinder sig langt væk fra dig, man snakker med sælger, og får ham til at beskrive de ting der nu er på motorcyklen, sælger mener kun der en forskærm der er knækket, og ellers er cyklen rigtig fin. Man tager turen fra Sjælland til Jylland, kommer over, og så er cyklen fuldstændig defekt.

HOOOOLD kæft man bliver træt.
Kan man ikke finde nogle ærlige mennesker mere!!!

Nogle der kan nogle bedre historier?

Jeg måtte ud med det!

Kommentarer på:  Man bliver så træt....
  • #1   11. feb Sur røv. Vedkommende må jo være virkelig utroligt dårlig til at se ind i fremtiden...somom at vedk ikke ved, at nu har i en aftale og du faktisk kommer og kigger på den. Og så lægger kortene på bordet, Spild af tid!
    Ovenikøbet får sælger en Sjællænder til at komme herover. Fra sjælland!? Han må jo være helt væk!?

• #2   11. feb Præcis - men jeg tror at nogle mennesker tænker... okay han kommer langt fra, så tager han den med uanset hvad. Utroligt hvad folk kan tillade sig.

• #3   11. feb Har flere gange prøvet det samme med biler

• #4   11. feb Desværre er der stor forskel på hvad den enkelte person ser.

• #5   11. feb Åbenbart.... Nogle folk går op i hvordan er lakeret og hvad for nogle ''dyre dele'' der er monteret. Men forsatan.... det kræver jo også motorcyklen er mekanisk OK. så er det sku ligemeget hvor mange penge der er smidt i mht. LIR.

• #6   11. feb Rasmus F.
    Korrekt. men jeg vil mene at hvis man decideret sælger en livsfarlig motorcykel er det en fejl man burde skrive.

• #7   11. feb Har du evt et link til den pågældende cykel?

• #8   11. feb Se PB.

• #9   11. feb Der er jo kun een ting at gøre: Forlang mange og gode billeder med dato.

• #10   11. feb En af fordelene ved at handle brugt i det tyske..

Jeg syntes de generelt er bedre til at gør opmærksom på evt. Fejl..
    Tydeligt at spotte de mere ærlige.. hvor halvdelen af billederne er closeup af evt. Skader og slid.. småridser og eks. Gaffel pakninger der sveder.. osv.. så man får det ærlige indtryk af biken..
    Prøv evt. At søge din bike på f.eks. Motoscout.. ?
    Måske du får et mere rigtigt billede af hvad der er til rådighed..?
    (At importere er ikke så kompliceret som tidligere..)

Husk at vælge at søge i omkreds udfra et post nr i nord.. eks. Hamborg 20099, så du ikke skal for langt sydpå..

https://www.autoscout24.com/lst?sort=price&desc=0&ustate=N%2CU&atype=B

• #11   11. feb Jeg fandt en Harley Street Glide på nettet desværre i Jylland bor selv på sjælland,,
    men biken så rigtig pæn ud på billederne,
    Talte med en vis Henrik Livsnyder som lovede at der absolut ikke var noget at komme efter nogle steder,,, Harleyen var jo fra 2012 og kostede 340000 kr ...så den var rigtig fin og 100% i orden...
    Aftalte så at jeg ville køre derover og kigge på den,,,,,
    Den stod i kommission hos en mc forhandler .....
    Kørte så fra Nordsjælland til silkeborg og da jeg ankom hos forhandleren sagde han med det samme,,,, jeg har intet med den mc at gøre..,,,,,.
    Efter 10 sekunder kunne jeg se der var skåret ud i stellet VED kronrøret og ned mod motoren,, der var svejst nyt rør/metal ind pga biken havde kørt galt,, køleribber var knækket på topstykket og cylender fordi stellet var banket ind i motoren...
    Biken var absolut intet værd og ville nok kun kunne blive synet ved et FUSKER SYN....
    Ringede til Henrik Livsnyder og sagde jeg absolut ikke ville købe den og jeg var kørt hjemad og han havde kostede mig 1500 kr i transport..........
    5 min efter vi havde talt sammen ringede han mig op og sagde ååå herre gud er det 5000 kr vi taler om at jeg skal slå af prisen...
    Begyndte og grine og sagde du er jo helt væk den Bike du forsøger at sælge er totalskadet og det er sku at svindle folk hvis der er nogle som ikke ved bedre som køber den Bike.......
    Har så senere hørt fra andre mennesker Henrik Livsnyder køber totalt skadet mcer i Polen og sælger dem til folk i Danmark.......Total Svineri .....

• #12   11. feb ‘fusker syn’??
    Findes vist kun i Jylland.. he..he..

Ajj.. spøg tilside.. det findes vist ikke mere.. med tanke på hvor kontrolleret området er.. synshal ejer får jo nærmest flået klokkeværket af hvis de tages i et ‘fusker’ syn..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 238 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.921
    #13   11. feb Jeg har oplevet det fra den modsatte side, da jeg satte min SV baneracer til salg for nogle år siden.

Jeg annoncerede den til 23.000 med et sæt ekstra fælge, løftere, nogle ekstra dæk og andre småting, så en baneklar pakke. Ikke den mest optimale bane MC, men den var køreklar og stod rimeligt knivskarp.

HeRR Smartass ringer så til mig og siger "hurtig handel 18.000?" - mit svar var så at det var muligt, men så var det uden fælge, løftere og ekstra dimser - kun cyklen. Det accepterede han og vi aftalte at han skulle ringe indenfor en uges tid, så vi kunne aftale hvornår han kunne komme forbi og hente den - han kom desuden fra midtjylland, så han gad ikke køre forgæves!
    Jeg spurgte ham flere gange, om han nu havde læst HELE annoncen og set ALLE billederne - og svaret var hver gang et lettere irriteret "ja!".

Der går så næsten 5 uger uden kontakt, og ved et rent tilfælde er jeg på vej hjem fra arbejde da han ringer en fredag eftermiddag, og melder at han nu er ved storebæltsbroen og kan være ved mig en time efter, forudsat jeg "gider sende ham en adresse"...

Fair nok - jeg sender ham adressen, og en time efter står vi så og kigger på cyklen sammen. Hans første indskydelse var så at den absolut ikke var i den stand han havde forventet, og at jeg godt kunne have sagt at der ikke var papirer på den. Jeg viste ham så annoncen, som ikke var redigeret siden længe før han ringede til mig første gang, og gjorde ham opmærksom på at alle de ting han stillede spørgsmålstegn ved, var tydeligt angivet i den, og at det var årsagen til at jeg havde bedt ham bekræfte at have læst og set den.

Lang historie kort - han siger så at han absolut ikke mener den er mere end 15.000 værd. Det står i skarp kontrast til at fjolset allerede har budt mig 18.000 for den, men fair nok.
    Mit svar var så at han passende kunne se om han kunne finde en anden 2007 SV1000 med under 8.000km på tælleren til de penge, og så aftale med den person at han kunne tage den med på sin vej hjem, for min ville han ikke kunne få for de penge.
    Så var der en masse brok over hvor dumme sjællændere var, og hvor komplicerede vi er at handle med og bla bla bla...
    Jeg havde ikke så meget andet at sige end "god tur hjem".

Han sprang ind i sin kassevogn og fræsede afsted, men efter 20 minutter fik jeg en SMS fra ham hvor han så godt kunne hæve buddet med 3.000 - hvor mit svar endnu en gang var "god tur hjem"... Så fulgte en stak SMS'er som mest var svinere, men også en hvor han sagde at jeg kunne være så venlig at give ham kompensation for forgæves transport, når nu jeg ikke var til at handle med og havde lokket ham på falske forudsætninger.

Sut min pik, snotskovl...

Den cykel endte jeg med at blive ret glad for alligevel.

• #14   11. feb En Ducati Monster 2006 med 11.000 på tælleren. Egen import, kun kørt i Italien og totalt fri for rust og ir. Fin pris, dog uden afgift, til salg oppe i nærhenden af Skive. Talte med sælger der havde import som hobby og han kunne totalt stå inde for cyklen der dog "havde lidt brugsspor". Og der var service hæfte med.

Da jeg så kom op og så den med trailer og lillemor på slæb og kontanter i handskerummet var den total rusten og irret. Motoren var eet stort hvidt/afskallet stykke alu og hver en skrue, hvert et beslag var ræverødt.

Service hæftet var der ganske vidst, men der stod kun ejers navn og 1. service der sikker har været u/b for ejer.... resten var blankt

Skiverne var også slidte med grater, så den tidligere ejer må have bremset en del på de 11.000km

Jeg spurgte forsigtigt til hvordan den kunne annonceres som fri for rust og ir med den stand og blev tilbudt 1000kr til nye bolte.

Instrumentglassene var også helt matte af solen men det var fordi "det var tonede glas"... den fik lov at stå og vi fik en køretur

• #15   12. feb Fed historie Sajmon så kan han fandme lære det hahahaaha!!!

• #16   12. feb Da jeg i sin tid solgte min Aprilia kom der også lidt af en klovn.
    Kom kørende fra den anden ende af landet.
    Han startede med svine den til, brokke sig over kæde så brugt ud, blinklys var grimme ja det var næsten ikke det der var galt. Han var så forhippet på at at tro at når man kritiserede tingene fik man rabat.
    Sagde tak for i dag og trak den i garage.

Hold op han så slukøret ud da jeg ønskede ham god tur hjem

• #17   12. feb En bekendt - for mange år siden da han var endnu mere ilter - blev så tosset over et skambud på en cykel han havde til salg, at den røg op i skruestikken og skåret midt over. Så var den ikke til salg mere, da den var på vej til at blive smidt ud.

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 9 Emner: 13 Svar: 265
    #18   13. feb #17 Så han ødelagde sin egen cykel fordi han fik et lavt bud?

• #19   13. feb @17... håber din ven er stoppet med de svampe

• #20   13. feb 18> Si - vi snakker ikke en cykel til 40.000. Prisen kan jeg ikke erindre, men der skulle i hvert fald ikke handles mere cykel.

• #21   14. feb Fik også skambud på den sidste kværn jeg solgte. Ikke noget med at komme og se, bare ringe og give et meget lavt bud. Sjovt nok kunne jeg se på min mobil at det var forhandlere:-)

• #22   14. feb For satan nogle forfærdelige historier MW, sajmon, Per. Men kreilere, fuskere, snydere osv osv findes der åbenbart rigeligt af. Personligt er min værste historie om en makaniker, som (som jeg oplevede det) ødelagde min cykel. Tog timelønnen og penge for dele som ikke var skiftet ud. For derefter at tilbyde at købe den til skrotpris.
    Heldigvis reddede en bruger her fra McGall min sæson, og fiksede cyklen så den kørte perfekt for et par tusser ialt.
    Jeg kan godt forstå at nogle forsøger at snyde, det kan der være mange grunde til. Men jeg fatter ikke, at nogle gør det mere end een gang, når de har oplevet at snyde en eller anden og derefter må leve med deres samvittighed. Men det er måske sagen i en nøddeskal. At nogle bare ikke får dårlig samvittighed...
    Det er ihvertfald nogle hårrejsende historier....(Red.: :-()

Kommentér på:
Man bliver så træt....