{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total off topic! Hvor har folk haft bedst erfaring med huslån til unge mennesker?
  • #1   19. feb 2019 Jeg har erfaring med min egen bank (Jyske), og det er jeg da helt tilfreds med smiley
    I min verden er det vigtigste at man sparer lidt mere op end de lovpligtige 5 %, og det gør også arbejdet med banken mere smidigt (siger min bankrådgiver).
    Sidder selv og overvejer springet, har sparet en del op på egen hånd, og kan som alenekøber, låne op til 1,2 mil.


  • #2   19. feb 2019 Bedst erfaring, lidt svært-da jeg kun har handlet hus en gang. Men det var danske bank, og har virket fint.

  • Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #3   19. feb 2019 Jeg købte som 21 årig en lejlighed med et 30 års lån. Dengang til en fast rente på 3,95 procent.
    Nu har vi købt hus med et 30 års lån til en fast rente på 1,50 procent.
    Jeg var mest tryg ved den faste rente og forskellen er ikke ret stor fx til variabel lån. Men hør banken ad og tag det lån, i vil have det bedst med :).
    God fornøjelse med huskøb.


  • #4   19. feb 2019 Sparekassen Vendsyssel. jeg havde droppet at købe, efter at have talt med min daværende Bank men så prøvede jeg Sparv og my har jeg det meget bedre, tak Sparv.

  • #5   19. feb 2019 Definer bedst erfaring!? Renten er stort set den samme på alle realkreditlån, så er det "bare" det sted der vil låne dig flest penge du efterspørger eller dem der stiller de lidt mere kritiske spørgsmål?

  • #6   19. feb 2019 Alle andre end Jyske Bank (min bank).... hvis du vil købe hus og ingen opsparing har, så gå venligst udenom min bank smiley

    ps - hvorfor overhovedet købe som ung? Du har meget mere fleksibilitet ved at leje og den økonomiske gevinst ved at købe er ganske lille.

    Jeg købte min første bolig som 31-årig... set i bakspejlet burde jeg nok have ventet et par år mere, da mit liv tog en drejning kort efter hvor det ville have været rart at være mere fleksibel


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #7   19. feb 2019 Mig og min kæreste har lige købt en gård gennem Den Jyske sparekasse i viborg. Hun er 30 og jeg 28. Vi har fået en god behandling og en fast rente på 2%.

  • #8   19. feb 2019 vi er 24 og 25, med en god opsparing. grunden til vi ønsker at købe frem for leje er fordi vi nu i 6 år har følt vi har smidt penge i et tomt hul og vi syntes man sidder mere fast l lejebolig i forhold til ændringer, og vi har flere gange forbedret boliger vi har lejet uden at få noget ud af det. ikke fordi vi forventede det, da vi gjorde det for vores egen skyld, men nu vil vi enlig bare gerne have vores eget smiley
    hvordan i forhold til rådighedsbeløb, hvad har de forskellige banker hos jer haft af krav der? når vi har undersøgt det, har det været meget forskelligt syntes vi


  • #9   19. feb 2019 At man gør brug af en advokat undervejs i processen. Det er de bedste penge givet ud og de kan tjene sig selv ind mange gange igen når man skal tæves igennem tonsvis af papirer. Udgiften kan endda dækkes ind af realkreditlån, så det koster næsten gratis oveni.

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #10   19. feb 2019 Helt klart brug en advokat - vi gav ca 8000kr for det. Rådigheds beløb er forskelligt fra Bank til Bank. Har i børn vil de have en kæmpe rådigheds beløb desværre.

  • #11   19. feb 2019 Det er da al ære værd I vil købe jeres eget, men som husejer kan jeg desværre sige at hullet desværre ikke bliver dækket når man køber. Og evt gevinst ved at sælge igen efter en årrække nok ligger ret marginalt hvis man regner alle udgifter med.

    Hvis I har opsparing og stabil indtægt burde I kunne forhandle jer til en god aftale. Men husk at få 3-4 forskellige tilbud, oftest er bankerne sulte efter at kapre jer så det bedste tilbud kan meget vel være hos en anden bank end jeres egen.

    Når I køber skal I også tænke på hvor hurtigt I kan komme af med det dyre banklån. Set over en årrække betaler I jo en del i renter, derfor skal det med.

    I mit eget tilfælde lagde vi ud med 6% fastforrentede tilbage i 2004 fordi min kone "ville vide hvad vi havde". Det gav en renteudgift på 70.000 om året. Efter et par år fik jeg hende med på et rentetilpasset lån, og så var der pludselig kun 1/4 i renteudgift. Pengene vi sparede brugte vi til at betale af på lånet. Jeg ved godt situationen er en anden i dag, men historisk set har det været en fordel at have rentetilpasning fremfor faste lån, så det burde I måske også overveje?

    Senest har vi fået et boliglån direkte i banken, det fungerer som en slags kassekredit således at vores opsparing modregnes i gælden og vi kun betaler renter af differencen. Det giver både fleksibilitet (vi kan hæve op til det fulde boliglån) og samtidig lav rente


  • #12   19. feb 2019 Advokat + udvidet ejerskifte (i samme selskab som du tegner dine andre forsikringer)
    og husk at alle huse kan forhandles 10% ned i pris smiley


  • #13   19. feb 2019 Ja, der er absolut god grund til at vælge ejerskifteforsikring i samme selskab som andre forsikringer - ikke så meget pis den dag man har brug for forsikringen smiley

    Om det så skal være almindelig eller udvidet afhænger lidt af temperamentet. Husk den kun dækker ting, der ikke er nævnt i tilstandsrapport.


  • #14   19. feb 2019 Det er ikke alle forsikringsselskaber der tilbyder ejerskifteforsikring.

  • #15   19. feb 2019 Helt klart i nullerne. Der kunne selv jeg låne penge til et hus ;-/ lol

  • #17   22. feb 2019 Kæresten og jeg er selv igang med at søge, men udsigten til hus er lang, når man har få kriterier til beliggenhed og størrelse.
    Vi kan låne ca 2,2 samlet og så resten skal vi have op af kassen.
    Rådighedsbeløb har ligget på 8500 det ene sted og 11000 det andet sted (Hvor der tillægges 2500,- pr barn, om det sted på 11000 havde tilføjet et, blev ikke nævnt dog)

    Vores anbefaling (hvis vi kunne) var at ligge 20% i udbetaling, så undgår man det dyre banklån og kan tage et realkreditlån.


  • #18   23. feb 2019 Ja hvis man ikke behøver bank lån, og det de kalder bolig lån, så man kun har et kreditforeningslån, så er man godt på vej. . Og vil have sparet mange mange tusinde kr.

  • #19   23. feb 2019 Og lige en slut bemærkning.. køb ikke dyre end du har råd til, for 30 år, er rigtig lang tid, hvor der kan ske en masse ang økonomi, . Du skal kunne sidde i huset, på en understøttelse. Bare et godt råd. Held og lykke med hus købet..

  • #20   23. feb 2019 #19: Hvis man skal kunne sidde i huset på understøttelse, så bliver det ikke et særligt stort hus, eller også er man godt ude på landet.

  • #21   23. feb 2019 Men det er svært at komme med et endegyldigt godt råd, når man ikke kender jeres opsparing, indkomst, beliggenhed osv.
    Men kan man lægge de 20% i udbetaling, og dermed slippe for banklånet, sp kunne en fornuft og billig finansiering være 60% i afdragsfri F-kort og de resterende 20% (hvis man har likviditet til det) i jyske banks nye 0% fast rente i 10 år


  • #22   23. feb 2019 Jo men hvis man ikke har råd til at bo der uden job- og huset komme på tvangsauktion, har man kun en kæmpe gæld og ingen bolig, men jeg er også så gammel, og har lært,at man kun skal købe ting man har råd til.

  • #23   23. feb 2019 HC så ville der aldrig blive solgt huse, det er de færreste der hiver 2 mio op ad lommen - cash smiley

  • #24   23. feb 2019 #22: Man kunne også vælge den fornuftige løsning. F.eks ved den finansieringsmodel jeg nævnte. Mister man jobbet, kan man gå i 100% afdragsfri, og hvis der ikke er udsigt til nyt job, kan man sælge huset, og rykke i lejebolig.

  • #25   23. feb 2019 Vi sidder således at vi begge kan miste jobbet og blive boende. Man behøver ikke låne 2.5 mio selvom man kan smiley vi købte hus en halv mil under budgettet af samme årsag

  • #26   23. feb 2019 Som skrevet, er jeg af gammel skole, ville spare så meget op til udbetaling, af jeg vidste jeg ville kunne blive boende, og købe hus som passede til det beløb.

  • #27   23. feb 2019 smiley # 20.. jeg bor i et ikke særligt stort hus. Ude på landet. smiley

Kommentér på:
Total off topic! Hvor har folk haft bedst erfaring med huslån til unge mennesker?

Annonce