{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Miss
Miss
Følger: 14 Følgere: 19 Emner: 2 Svar: 1.428

FARLIG psykisk syg mand efterlyses, men må ikke kontaktes ?! {{forumTopicSubject}}

Jeg mener, Politiet vurderer at manden er farlig, hvordan kan en farlig indlagt person, få udgang fra psykiatrisk afdeling uden ledsagelse. Det virker da helt godnat smiley

http://www.lokalavisen.dk/112/2019-06-06/-Flygtet-fra-psykiatrisk-hospital-Kontakt-ham-ikke-han-kan-v%C3%A6re-farlig-5122399.html

Pas på jer selv ovre i det østjyske!

Kommentarer på:  FARLIG psykisk syg mand efterlyses, men må ikke kontaktes ?!
  • #1   6. jun Jeg har hørt det er fætter/kusine som er stukket af

profilbillede
  • #2   6. jun Jae, han ser ikke særlig rar ud. Meen det er jo ikke første gang, der er en der stikker af. Men nu kan der bruges en masse politi timer på at fange ham igen.
    Og man kunne også udstyre ham, med en gps-linke. Men uha nej, det går nok ikke i DK...

• #3   6. jun Der er jo masser af mennesker, der er farlige, eller kan være farlige, der færdes mere eller mindre frit i samfundet. Måske har vedkommende været i flere års forvaring og er nu i gang med et udslusningsforløb.
    Der står mere i andre medier. F.eks. Her i Ekstrabladet: https://ekstrabladet.dk/112/kan-vaere-farlig-har-du-set-ham/7663357
    Det er selvfølgelig noget absurd, at han i forbindelse med dommen også er dømt til udvisning og så får lov til at gå ud, men selv udvisningsdømte holder man jo ikke totalt indespærret.

• #4   7. jun #3 Hvis manden af politiet betegnes som farlig, så håber jeg fandeme ikke han er i gang med et udslusningsforløb.

Det undre mig meget, lige som #1 at en mand der er farlig kan være på uledsaget udgang. Det virker sgu ikke for smart.

• #5   7. jun Det er så lægen som vurdere om han er farlig,og han burde ikke have udgang når han er personfarlig,men vi har en lov som gør at de har krav på udgang §31.

• #6   7. jun Der ligger nok det i det at manden, som med så mange andre psykisk syge, først bliver vurderet farlig, når han ikke tager sin antipsykotiske medicin (eller hvad han nu får). Altså han var vurderet som egnet til uledsaget udgang på tidspunktet, men når han er udeblevet er der risiko for at han er blevet psykotisk igen. Det er lidt ligesom når man af og til læser om at politiet må pacificere (og af og til skyde) et eller andet socialpsykiatrisk tilfælde, der er gået amok og står og truer med en kniv oppe i sin lejlighed eller ude på gaden.

• #7   7. jun Det undrer mig meget, det der står i artiklen, da både Hans Henrik, Karsten og Tom er i bur ude i min baghave... smiley
    PS: Jeg hopper selv derud nu!
    God weekend! smiley

• #8   7. jun #6 Claus P
    Du har helt ret i, at der er masser af farlige personer der går 'løst' omkring, men vi ved jo ikke de er farlige før de gør noget. Ham her har jo gjort noget, og er kendt og betragtes som farlig, det er derfor jeg undrer mig noget over, hvordan sådan et menneske kan gå uledsaget omkring.
    Vi er et voldsomt humanitært samfund ... men ikke overfor alle (læs: potentielt ofre for sindssyge mennesker)

• #9   8. jun Manden er sandsynligvis idømt en behandlingsdom på et vist antal år, der skal afsones på en psykiatrisk afdeling. Derfor skal han jo på et tidspunkt løslades og har også ret til udgang og lignende (som en anden har været inde på). Han har sikkert været på udgang før, hvor alt er forløbet stille og roligt, og han ikke har været farlig.

Kommentér på:
FARLIG psykisk syg mand efterlyses, men må ikke kontaktes ?!