{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

150cc 4t kineser crosser pludre og skyder når den bliver varm {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg har nu i flere timer prøvet at finde ud af hvorfor min crossere pludre og skyder når den bliver varm har prøvet at søge falsk luft, mindre og større hoveddyse, og prøvet mig lidt frem med flyder og nål

Kunne det være en ventil indstilling? Eller noget mistænker i noget andet?

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  150cc 4t kineser crosser pludre og skyder når den bliver varm
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #1   10. nov 2019 For mager blanding.

    Måske tændingsfejl. Der er 1000 muligheder.


  • daniel B
    daniel B Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   10. nov 2019 Altid en god ide lige og smide et blik på ventilerne, og det er meget nemt smiley

  • #3   11. nov 2019 Svær at starte ved driftvarm ?

  • #5   11. nov 2019 Den starter altid første huk, både varm og kold

  • #6   11. nov 2019 Har ikke tjekket tænding

  • #7   11. nov 2019 Lakridsventilerne på Kina motorerne har det med at blive for stramme, især udstødning, som arbejder sig op i det ligeså bløde sæde!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #9   11. nov 2019 #8 - Så du sammenligner en forskruet konkurrence cykel med en så godt som ny, undermotoriseret hobby knallert?

    Kom nu ind i kampen, Mark... smiley

    Hvis du er så vild med det der Kina grej - hvorfor forsøgte du så at få den Shamalamadingdong til at ligne en KTM, og hvorfor har du så en KTM nu? smiley

    Det siger sig selv, at der er sparet på noget når cyklen koster færre penge at producere. Der er mindre udvikling i den (ved det at de stort set altid bare kopierer noget der er så gammelt at ingen gider komme efter dem juridisk), det er bygget af dårligere kvalitet materialer, og det er samlet dårligere fra fabrikken.

    Hvis det var lige så godt som noget dyrere grej, så havde det jo været nemmere at fejlfinde på - eller også skulle man slet ikke fejlfinde på det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #12   11. nov 2019 #10 - Der er ingen grund til at diskutere noget med dig, når du ikke læser hvad der står i det første afsnit, for din "konklusion" viser at du ikke forstår forskellen på de to motorer.

    Men fun fact: Jeg kørte ca 475 timer på min 450'er magen til den du havde, og kontrollerede måske ventiler 5-6 gange på den tid - og jeg har i værste fald justeret dem 2 gange på de timer.
    Da jeg solgte den med 785 timer på tælleren, sad der stadig de originale ventiler i - og de sidder stadig i den. Men 13 år uden problemer med ventiler som koster under 200 kroner stykket, er selvfølgelig heller ikke særligt økonomisk. Ironi kan forekomme. smiley

    #11 - Intet. Det ved du og jeg, men det var ikke pointen i det jeg skrev. Prøv at læse det igen og igen, til du forstår meningen. smiley

    Ja de fleste kina motorer har bløde lorte ventiler og sæder, og løse tolerancer så de overlever længere. Som sagt - materiale kvalitet er et af stederne der spares...
    Men det støjer, giver dårligere motorgang, lavere ydelse og er noget lort at skrue i.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #15   11. nov 2019 #13 - Men det passer jo i de fleste tilfælde at det ER ventiler lavet af lakrids? (overdrivelse fremmer forståelsen)
    Som sagt, er der jo sparet mange steder når produktionsomkostningerne skal ned - også på ventiler og ventilsæder.

    At der skal justeres ude på sporet, siger meget mere om hvor dårlige folk er til at vedligeholde deres cykler. smiley
    De fleste kører til grejet går i smadder eller bliver ulideligt at køre på, og så reparerer de det nødtørftigt. Man burde nok måske være lidt mere på forkant med tingene... smiley

    Din udtalelse med at en KTM skulle være upålidelig, forstærker bare min mistanke til at du kun forholder dig til maskiner som ikke bliver vedligeholdt ordentligt.
    Min er f.eks ikke upålidelig?
    Den har da kørt 330 timer nu, og har endnu aldrig svigtet hverken til løb eller i udlandet på vores eventyr ture. Jeg skruer aldrig når jeg først er afsted...


  • #17   19. nov 2019 Du har selvfølgelig prøvet at skifte tændrør ikke..??

    Kan ikke se hvorfor tænding lige pludselig skal stå forkert.

    Prøv med en anden karburator og tjek din indsugnings gummi for revner. Tjek filter.



Kommentér på:
150cc 4t kineser crosser pludre og skyder når den bliver varm

Annonce