1.064 visninger
|
Oprettet:
150cc 4t kineser crosser pludre og skyder når den bliver varm {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har nu i flere timer prøvet at finde ud af hvorfor min crossere pludre og skyder når den bliver varm har prøvet at søge falsk luft, mindre og større hoveddyse, og prøvet mig lidt frem med flyder og nål
Kunne det være en ventil indstilling? Eller noget mistænker i noget andet?
Tak på forhånd
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
Måske tændingsfejl. Der er 1000 muligheder.
maj 2019
Følger: 1 Svar: 2
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.552
jun 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 4
jun 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 4
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 533
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
Kom nu ind i kampen, Mark...
Hvis du er så vild med det der Kina grej - hvorfor forsøgte du så at få den Shamalamadingdong til at ligne en KTM, og hvorfor har du så en KTM nu?
Det siger sig selv, at der er sparet på noget når cyklen koster færre penge at producere. Der er mindre udvikling i den (ved det at de stort set altid bare kopierer noget der er så gammelt at ingen gider komme efter dem juridisk), det er bygget af dårligere kvalitet materialer, og det er samlet dårligere fra fabrikken.
Hvis det var lige så godt som noget dyrere grej, så havde det jo været nemmere at fejlfinde på - eller også skulle man slet ikke fejlfinde på det.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
Men fun fact: Jeg kørte ca 475 timer på min 450'er magen til den du havde, og kontrollerede måske ventiler 5-6 gange på den tid - og jeg har i værste fald justeret dem 2 gange på de timer.
Da jeg solgte den med 785 timer på tælleren, sad der stadig de originale ventiler i - og de sidder stadig i den. Men 13 år uden problemer med ventiler som koster under 200 kroner stykket, er selvfølgelig heller ikke særligt økonomisk. Ironi kan forekomme.
#11 - Intet. Det ved du og jeg, men det var ikke pointen i det jeg skrev. Prøv at læse det igen og igen, til du forstår meningen.
Ja de fleste kina motorer har bløde lorte ventiler og sæder, og løse tolerancer så de overlever længere. Som sagt - materiale kvalitet er et af stederne der spares...
Men det støjer, giver dårligere motorgang, lavere ydelse og er noget lort at skrue i.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
Som sagt, er der jo sparet mange steder når produktionsomkostningerne skal ned - også på ventiler og ventilsæder.
At der skal justeres ude på sporet, siger meget mere om hvor dårlige folk er til at vedligeholde deres cykler.
De fleste kører til grejet går i smadder eller bliver ulideligt at køre på, og så reparerer de det nødtørftigt. Man burde nok måske være lidt mere på forkant med tingene...
Din udtalelse med at en KTM skulle være upålidelig, forstærker bare min mistanke til at du kun forholder dig til maskiner som ikke bliver vedligeholdt ordentligt.
Min er f.eks ikke upålidelig?
Den har da kørt 330 timer nu, og har endnu aldrig svigtet hverken til løb eller i udlandet på vores eventyr ture. Jeg skruer aldrig når jeg først er afsted...
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 496 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 628
Kan ikke se hvorfor tænding lige pludselig skal stå forkert.
Prøv med en anden karburator og tjek din indsugnings gummi for revner. Tjek filter.
150cc 4t kineser crosser pludre og skyder når den bliver varm