{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Op og ned af Køge bugt sammen med alle de andre kasser ?! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået et job i Nordsjælland, bor selv på sydsjælland.

Jeg har kørt i bil sammen med alle de andre tosser op og ned af Køge bugt. Ring 3 ring 4 det sgu ligemeget, hold kæft hvor går det langsomt.
Uden kø siger Google turen burde tage 1 time og 5. det kan sagtens tage 1 time og 45. Det sgu langt på arbejde...

Imorgen prøver jeg at køre hjemmefra kl 5 istedet for kl 6. det hjælper forhåbentligt.

Mit spørgsmål:
Ned til hvad temperatur ville du turde at Køge ude på køge bugt motorvejen sammen med alle de andre tosser der ligger makeup og barberer sig samtidigt mens de stadig halv sover på vej til arbejde?


Jeg overvejer at købe en lidt mere vinter venlig MC istedet for min 175 heste ingen abs, eller noget andre elektriske hjælpemidler mc.
Så jeg kan filtre lidt friskt men fornuftigt og forsigtigt når bilerne holder helt stille eller triller langsomt i den lortekø.

Men selv om jeg gjorde det, ville jeg nok ikke turde at køre hele vinteren igennem.

Så for at høre jer: Ned til hvilken temp ville du turde at køre ude på en trafikeret dansk motorvej til og fra arbejde? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Op og ned af Køge bugt sammen med alle de andre kasser ?!
  • #1   20. sep 2022 Hvis der er frost er det i min verden bare no-go. Risikoen for at ryge på røven er alt, alt for stor.
    Og skal man sidde på cyklen i 1-1½ time skal det dælme også være mere end 5 grader.
    Ellers bliver man så lorte kold at man ikke forstår det.
    Så jeg ville sige 5 grader som min.
    Også fordi der hurtigt kan være rim glat i en lavning.
    Jeg droppede sidste år at flytte sydpå, bla. på grund af Køge Bugt motorvejen.
    Den magtede jeg bare ikke hver dag, selv om man får meget lækkert dernede for små penge.


  • #2   20. sep 2022 Jeg er enig i at frost er no go. I hvert fald, hvis det er gennemgående frost, og ikke bare en morgen med lidt hurtig frost på tør vej, der bliver afløst af 5-10 grader midt på dagen.

    Jeg er også enig i din betragtning om at overveje et andet køretøj. Her tænker jeg en scooter af en slags, med varme i håndtagene vil være oplagt. Det er selvfølgelig ikke det mest sexede køretøj, men tror du vil sætte pris på at kunne gemme dine ben bag skærmene, så du ikke bliver gennemkold på den lange tur. Jeg tænker køretøjer så som Honda Integra, Gilera GP800 eller Yamaha Tmax kunne have en rimelig motorkræft til lange motorvejs strækninger smiley


  • #3   21. sep 2022 allerede nu med under 12grader, der står jeg fra. bliver alt for koldt og dilleren forsvinder

  • #4   21. sep 2022 Har købt en elektrisk opvarmet jakke fra Gerbings. Den er rigelig effektiv til selv kolde morgener. Gerbings har også bukser, handsker og strømper med varme, hvis det bliver nødvendigt. Så skal der selvfølgeligt være kraftig nok generator på mc'en, men med 175 hk er der nok også en stor generator på den.
    Kan ikke anbefale at køre hvis der har været nattefrost. Kører selv om vinteren, og har også opdaget at selv om det er startet med at tø op af dagen, kan vejene stadig være frosne om eftermiddagen.


  • #5   21. sep 2022 15 timer om ugen på danske motorveje? smiley
    Hvis det var sydpå ku jeg selv finde på det. Sno sig gennem bjergpas hver dag i over 15 grader celsius hele året så ku det gå an.

    Jeg tænker også maxi knallert ville være at foretrække.
    Total vindlæ og med varme i håndtag og handguards ka de godt bruges ned til frysepunktet.
    Fås med abs
    Kræver ikke konstant nyt smør på kæden.

    Personlig kører jeg i snevejr for sjov. Jo mere halsbrækkende jo mere har jeg lyst til at køre, som regel.
    Men 15-20 timer om ugen på motorvej i frostvejr aaaarh der vill jeg nok tage toget og så lige jonglere med køkken knivene et kvarter når jeg kommer hjem.


  • #6   21. sep 2022 Tak for de fine kommentarer.
    Synes virkelig niveauet er højere end hvad det plejer at være herinde.
    Så mange tak for det drenge og evt. piger.

    Jeg kan mærke jeg får lidt medlidenhed mht. transporten hehe tak for det også. men i den forbindelse vil jeg også lige informere om at det ikke er permanent med 1.5 hver vej..
    Er blevet ansat som konsulent, så skal ud til nogle forskellige kunder. Forhåbentligt nogle tættere på min bopæl også. det er bare hovedkvarteret jeg naturligt lige skal lidt ind på her i startup fasen.

    jeg prøvede at køre hjemmefra kl 5 i morges. så tog det sgu "kun" 1 time at køre. ingen kø.

    men også noget voldsomt at køre hjemmefra kl 5 om morgenen.. smiley

    Det med lang transport til og fra arbejde bliver sgu aldrig mig..
    Men nu lød arbejdet spændende, lønnen ganske fin, og det giver nogle jævnt fine ting at kunne skrive på CV'et.

    så må jeg se om 1 år eller 1.5 om jeg kan holde ud og køre ud til de kunder jeg får smiley
    (Det var måske lidt et sidespring, beklager smiley )


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 33
    #7   21. sep 2022 Har selv en Burgman 650. Man sidder IKKE i læ ved motorvejshastighed, fordi man sidder alt for langt fra vindskærmen. Jeg ville vælge en BMW RT/RS, Honda ST1300 eller Yamaha FJR 1300.

    De to sidste kan også darksides.

    Ærgerligt at lanesplitting regnes som en grov forbrydelse i Danmark


Kommentér på:
Op og ned af Køge bugt sammen med alle de andre kasser ?!

Annonce