{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Vind skærm {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har vindskærm ' med forhøjer ' på min Honda CB 650 Custom ,men jeg døjer med turbulens, er der en gylden regel for korrekt indstilling af vindskærm, i forhold til føreren?
INDFO :
Afstand vindskærm til hjem 61 cm
Afstand gulv til top forhøjer 158 cm
Afstand gulv til top hjem 174 cm
Mvh Troels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vind skærm
  • #1   8. okt 2023 Er det støj der plager dig, så brug hørepropper.
    River vinden i hjelmen, så prøv at fjerne forhøjeren. Find evt. et stykke plastik eller et gammelt kåbeglas, som du kan forhøje dit nuværende kåbeglas med som et forsøg.
    Det vil måske vise dig, at du skal have fat i et højere kåbeglas, hvis ellers det er muligt at finde det.
    Prøv f.eks. her: https://www.kpmc.dk/kaabeglas/


  • #2   11. okt 2023 Jeg har fundet et par gange, at der har været utroligt meget støj bagved selv rigtige touring kåber (BMW R 100 RT f.eks.). Det jeg har gjort er at tage noget solidt pap med, finde et øde sted, og så se hvor meget det skal holdes op ved kåbekanten før det virker.
    Købe noget lexan (Acryl bliver for ridset!), save det til og bore et passende antal huller. Pas iøvrigt på hvis du får brug for at bukke det. Den temperatur man kan bukke lexan ved og den hvor det smelter er næsten ens.


  • #3   11. okt 2023 Jo lavere og desto mere vandret på toppen, desto mindre turbulens.
    En nøgen cykel har ikke turbulens.
    Så i stedet for forhøjer skal du måske gøre det lavere.


  • #4   11. okt 2023 Det er umiddelbart et lavt hus du bor i smiley

    Hvilken turbulens?
    - Rykken fra side til side med hovedet?
    - Skubben i ryggen?
    - Rykken med hovedet frem og tilbage?
    Eller noget helt fjerde?

    Skubben i ryggen, så er din vindskærm nok lidt for høj eller mangler luftgennemstrømning i bunden af skærmen.

    Rykken med hovedet frem og tilbage så er du nok lige på grænsen hvor du enten skal gå ned eller op i størrelse. Men hver løsning har deres fordele og ulemper.
    Du må prøve dig frem. Kør ud af lige vej, læg vægt på fodhvilerne og løft dig/sænk dig til du synes vinden er god omkring hovedet, så har du en indikator på hvad vej du skal gå med skærmen. Men er skærmen håbløst smal i designet så overvej om den bare skal af.


  • #5   1. apr Jeg har skåret 10 cm af vindskærm og nul turbulens smiley

Kommentér på:
Vind skærm

Annonce