767 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hva faen sker der for koblingen?? Hva faen sker der for koblingen??

Hej alle sammen!

Har en tl1000s som er lidt mærkeli når man laver hurtig start på den.Jeg holder stille og gasser så op til ca 5000omd for at slippe koblingen stille og rolig med håndtaget godt omme(: så sker det det mærkelige så. ind i mellem når jeg har sluppet koblingen lidt så lige pludseli kan den finde på at slippe koblingen 100 % hvilket er lidt halv ubehageli(: SELV om den kun er måske 50% sluppet(håndtaget) ...

Har i haft sådan et problem på jeres cykler??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva faen sker der for koblingen??
  • #1   25. jul 2010 Næ har aldrig haft det problem på min...

Men er det et problem der er konstant eller ??

Den burde jo ikke kunne slippe 100 procent da det er et kabel der hives i..

• #2   25. jul 2010 Det os det der er så mærkeli.. som om den ligge pluseli bare selv bestemmer at koble ud):... det sker af og til vis jeg laver lyn start ELLER enkelte gange hvor man lige vipper koblingen hurtig for at lave wheelie i 2 gear, der kan den finde på at den ikk kobler ud. Men så får den lige et vip mere og så kan det være væk... Nå men dvs den kan godt lide at være koblet til(: det sku lidt træls... selve den mekanisme der skal koble koblingen fra er for svag på en måde sådan oplever jeg det..

• #3   25. jul 2010 Hakker i koblingsskålen!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #4   25. jul 2010 Det lyder som om du har en slidt koblingsskål, eller måske en træt koblingssnegl.

Pladerne sidder og arbejder sig ind i alu kanten på skålen når motoren kører, så på et tidspunkt laver de en kant som kan gøre at de klemmer sig sammen.

Det kan også være sneglen som mangler smøring eller har fået lidt hakker med tiden. Det er jo altid den samme bevægelse den laver, så et eller andet sted skal den jo blive slidt.

Hvor mange kilometer har maskinen på bagen?

• #5   25. jul 2010 Har en TL1000R ikke hydraulisk kobling eller tager jeg fejl? For så kan det være hoved eller slave cylinder der ikke kan holde tryk.

• #6   26. jul 2010 hælder også mest til en hakket skål som allan r og sajmon har nævnt , det kan give noget anderledes "clutch-action"

søren D , jo 1000R har hydraulisk kobling , 1000S har kabel smiley

• #7   26. jul 2010 Tror faktisk også det er koblings skålen det er galt med... Har lige haft det samme problem... Det er en ret dyr omgang kan jeg hilse at sige smiley

• #8   27. jul 2010 Det stinker langt væk af en koblingsskål med hakkede kanter. I øvrigt ikke noget at spøge med på en maskine som en TL1000. Se at få det lavet inden den sender dig ad helvede til.....

• #9   27. jul 2010 Har det samme på en ZX9R, den hugger helt vanvittigt, men kører ok derudaf!

Kommentér på:
Hva faen sker der for koblingen??

Annonce