739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 0 Svar

CDI fejl eller ? CDI fejl eller ?

De herre

Har en DR800 som er utilpasset!
Der er ingen gnist...

Fik målt statoren og tallene så korrekte ud.

Målte begge tændspoler og deres værdier var på grænsen af det tilladte modstand, i henholdt til Suzukis specifikationer.

Nu til det sjove..

I følge diagrammet burde der gå 2 ledninger (blå/hvide) fra CDI'en til hver sin tændspole, men på cyklen kan jeg se
at den forrige ejer muligvis har lavet en ændring i form af at koble begge tændspoler til en ledning til CDI'en.

Den anden hænger frit.

I min verden betyder det, at der åbenbart har været problemer med det ene kredsløb, og så har man valgt at bruge den anden til begge tændspoler.

Vil det ikke overbelaste cdi'en og muligvis derfor skidtet (tændrørne) ikke gnister?

Håber at nogen kan hjælpe her inden jeg investerer nogle tusind kroner på en CDI og 2 tændspoler.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
CDI fejl eller ?

Annonce