Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning+afskaffelse af klip. 1.400 kr.
  • Rengøring udlejlningssommerhus 750 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 500 kr.
  • VVS udskiftning 1.500 kr.
  • Tømre 1.500 kr.
  • Stramning af vandhane 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plast/metal til støddæmper fjeder. = hårdere fjeder
  • #1   3. mar 2015 Et stykke pvc rør plejer at kunne findes i denne rette dimension på det lokale byggemarked.

MEN husk det er en fusker løsning i stedet for at skifte til hårdere fjedre, der gør at du får nedsat vandring med risiko for at dæmperen bunder ud -> bliver hård!

Du kan også gøre din affjedring en smule hårdere ved at justere på oliehøjden, men også her skal du fare med lempe, da der er risiko for lockup hvis der er for meget olie over dæmperen.

Hvis du vil gøre den mere træg i bevægelsen, kan du evt skifte til en forgaffel olie med et højere viskositetstal - Dermed kan fjederbenet opleves som værende en smule hårdere pga trægheden.

For at svare på dit andet spørgsmål, gør et par cm en stor forskel. Men prøv at vurdere det ud fra det sag du har med standard affjedringen. Og ved du endnu ikke hvad sag er, så skal du nok kigge lidt youtube video med "suspension set up motorcycle" inden du begynder at fylde plastrør i fjederbenene :-b

• #2   4. mar 2015 Bare giv den et par store møtrikker for at prøve.

• #3   4. mar 2015 Prøv med nogle store skiver først, der skal ikke meget til, dernæst kan tykkere olie også gøre underværker, og 3. koster wirth progresive fjedre ikke en bondegård, de fleste fås for en 700kr på ebay.de

• #4   4. mar 2015 Selvom du sætter en spacer imellem bliver din fjeder altså ved med at være de samme kg-fjeder .. men du kan sende mig en PM, så skal jeg se om jeg ikke kan beregne den korrekte kg fjeder til dig, hvis du har lyst !!

Kommentér på:
Plast/metal til støddæmper fjeder. = hårdere fjeder

Annonce