{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

VFR400R NC30 - Nærlys "blinker" {{forumTopicSubject}}

Hej gallerister,

Jeg har sådan en fin VFR400R NC30, der sådan set er i rigtig fornuftig stand, bortset fra at nærlyset "blinker". Altså, når jeg kører med nærlys i starten af en tur, så er der fuldt blus på lyset og ingen problemer. Efter lidt tid er det som om at der ikke kommer strøm nok til pæren og lysstyrken går væsentligt ned. Så går der lidt tid og så kommer lyset tilbage og der er igen fuldt blus på. Kort tid efter falder lysstyrken igen - og sådan fortsætter det. Det du'r jo ikke...
Jeg var selvfølgelig bekymret for om regulatoren var ved at stå af, så den har jeg målt igennem idag. Den fejler umiddelbart ikke noget: Ca. 14,5 V på batteriet med tændingen slukket. Ingen nævneværdi modstand hvis jeg måler gennem regulatoren. Ved 5.000 o/min ligger spændingen fint stabilt mellem 14,6-14,8 V.
Er der nogen af Jer der har et godt forslag til hvad fejlen så kan være?

Og så kan jeg lige nævne at den kører RIGTIG fedt sådan en lille 400! Nuiiii!!
Den har jo kun 59 heste, men det er absolut fint til landevejen. Man kan bare lukke op for den, uden at det løber helt af med én, og så lyder den bare som et arrigt spetakkel når den får noget juice; man føler sig jo helt som en anden Pedrosa, hahaha! Og så er den simpelthen flintrende hurtig når vejen krøller. Jeg har kun 2 billeder af den, så det er derfor at den ikke er oprettet. - Nå, det var lige et sidespring...
Er der nogen der kan hjælpe mig med det nærlys..?



Kommentarer på:  VFR400R NC30 - Nærlys "blinker"
  • #1   11. nov 2017 Prøv at trække en ekstra stel fra dit spadestik direkte på - polen på batteriet...lyder som det godt kunne være stellen der driller

  • #2   12. nov 2017 Altså spadestikket fra lyset direkte på stel? Mener du lave en midlertidig ledning og så bare køre en tur og se?

  • #3   12. nov 2017 tror det er det han mener

  • #4   12. nov 2017 Ja, du kan eventuelt sætte en "strømtyv" på stellen udmiddelbart efter pæren og så direkte på minussen på batteriet

  • #5   12. nov 2017 Hej Morten,
    Long time no see

    Når lyser begynder at variere i styrke, er det så med fast frekvens eller sporadisk?


  • #6   12. nov 2017 Tror stadig der er regulatoren.
    Prøv at pille stikket med de 3 gule ledninher fra og kør en tur.
    14 5v på batteri når motoren ikke kører lyder ikke rigtigt.
    Og ja de kører rigtigt fint. Har en rvr400 på 12. år


  • #7   12. nov 2017 Eller statoren der kortslutter når den bliver varm.

  • #8   13. nov 2017 #4:
    Hmm, det kan jeg selvfølgelig prøve. Kan jeg måle modstanden fra lygten til minus-polen? Hvad bør modstanden i givet fald være sår'n cirka?

    #5:
    Hej Søren, du har da skiftet mc-stil!
    Jo, jeg har lige været i udlandet nogle år; 3 år i Brasilien, knap 1 år på Island.
    Når lyser begynder at variere i styrke er det sporadisk. Jeg synes ikke lige jeg specifikt kan hænge det op på temperatur-niveau, vibrations-niveau (o/min), eller noget andet; men der er selvfølgelig også en del variable faktorer.

    #6:
    Jeg tjekker lige spændingen på batteriet en ekstra gang, når jeg kommer hjem. Jeg vender tilbage senere. Tak


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Annoncer: 3 Svar: 1
    #9   13. nov 2017 Jeg har haft samme problem med min. Det var kontakten, man skifter fra nærlys til fjernlys, der havde dårlig forbindelse. Derfor ville nærlyset blinke, når kontakten blev udsat for vibrationer.
    Jeg havde ikke problemer med fjernlys eller andet el.


  • #10   13. nov 2017 Den med kontakten havde jeg ikke tænkt på Fejlen kan sagtens ligge der.

    Yepper, jeg har lagt stilen noget om... har dog stadig en 916 sps stående - nærmest bare til pynt. Jeg nænner næsten ikke at skille mig af med den, den har kun kørt 10.000 km, står fuldstændig original og nærmest som ny

    Den med ophold i udlandet kender jeg godt. Jeg har arbejdet i Malaysia i over 2 år, og kører på andet år har i Sydafrika.

    Hvad blev der af min gamle 998’er?


  • #11   15. nov 2017 Det er ikke unormal at regulator eller ensretteren, enten helt stopper med at lade eller over lader batteriet. På Konens VFR gik regulator og det skete selfølgelig på vej hjem en sen aften hvor der over ladet batteriet. Min første tanke "fuck der er godt nærlys på" indtil begge pære var brænd af.
    Husk når du skifter at få en serieregulator


  • #12   25. nov 2017 Hej Folk,

    Beklager at jeg ikke har fået vendt tilbage før nu - det er sgu dårlig stil, når man har bedt folk om at komme til tasterne med råd. Har bare været helt hængt op på det seneste, Sorry..
    Nå, jeg har i mellemtiden fået oprettet et galleri med ræseren, så kan I se nærmere på den.
    1000 tak for Jeres svar! Jeg er kommet igang med at se nærmere på den. En nærmere undersøgelse gjorde, at jeg er startet med at kigge på kontakterne. Et par installatør-kolleger truede mig med kaldt vand og lukket for gode råd, hvis jeg rensede af med WD40 - så nu har jeg investeret i noget ordentligt kontaktrens. Skiller skidtet ad, får det renset ordentlig af, og samler kontakterne igen med de rent mekaniske dele fedtet ind. Så må jeg se om det hjælper på problemet..
    - Hvis ikke, så begynder jeg at lede efter strømtyve og de andre ting som I også foreslår.
    1000 tak for Jeres input.

    Søren N:
    "Serieregulator"! Det er noteret! Tak

    Søren R:
    Sydafrika og Malaysia?! Det bliver vist en længere mail uden for topic. Jeg kommer lige tilbage i din indbox.


  • #13   2. dec 2017 Hey Folks,
    Har møjsommeligt fået listet ledninger og kontakter af motorcyklen. Jeg skal lige hilse at sige at tingene er pakket godt sammen på sådan en bette 400R.
    Har selvfølgelig tænkt mig af skille kontakterne helt ad, få renset kontaktfladerne og smurt glidefladerne så de kører helt lækkert igen, men jeg har et lille småpinligt problem som jeg godt lige kunne bruge lidt respons på inden jeg brækker noget:
    Selv knappen til lys/positionslys skal afmonteres før jeg kan få de andre kontakter ud, men hvordan katten gør jeg det?? Der sidder en lille reces med en noget der ligner en lille plastik pal/lås i, men det rører sig ikke ud af flækken, når jeg trykker på den med en skruetrækker. Gør jeg det rigtigt? Jeg kan ikke se hvordan knappen ellers kan komme af? Vil jo helst ikke ødelægge en 25 år gammel original kontakt..


  • #14   2. dec 2017 Jeg kan ikke se at der er en skrue på siden eller i bunden som holder knappen fast på kontakten. Håber I ved hvad jeg mener...


  • #15   2. dec 2017 Du skal ikke skille den ad..gætter på din "kontaktrens" er med et langt tyndt plasticrør som på en wd40 spray. Sprøjt rensen ind så tæt du kan i bunden af kontakten, masser den godt ( hi/low) 10-12 gange og har du mulighed for at blæse med trykluft bagefter, er det ingen skade til


  • #16   2. dec 2017 Det er modtaget, Ruben, tak. Er en klump til det der med el, haha.

  • #17   3. dec 2017 Hvis du måler over 13V på dit batteri når cyklen er slukket og har været det et døgns tid, er der noget galt. Din cykel må heller ikke lade med mere end 14,5V for det er grænsen for hvornår man begynder at koge batteriet. Jeg tror dit ladesystem skal ses efter. Med motoren snurrende ved over 3000 omdrejninger med lyset slukket, skal der være mellem 13,5 og 14,5 V på batteriet.

  • #18   3. dec 2017 Thumbs up, Andreas.
    Jeg tjekker det lige en gang mere. Tak for input


Kommentér på:
VFR400R NC30 - Nærlys "blinker"