{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avanceret kurve ABS system
  • #1   7. jan 2018 kurve ABS ?

  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 20
    #2   7. jan 2018 Et system så man kan bremse i sving, uden risiko for udskridning

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   7. jan 2018 Det kan man vel med alle ABS systemer?
    Skrider hjulet den mindste smule, begrænses bremseeffekten til det hjul.

    Men hvis man panikbremser med nedlægning, har man vist misforstået MC kørsel lidt.


  • #6   7. jan 2018 Der er absolut forskel på om man har alm. abs eller kurve-abs.
    Her artikel fra Touring Klubben:
    http://www.mctc.dk/godt-at-vide/teknik-og-vedligeholdelse/affjedring-daek-og-bremser/kurve-abs/


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   7. jan 2018 Det lyder smart. Det skal jeg ikke have... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   7. jan 2018 Man kan nok ikke købe en ny, men brugtmarkedet er jo stadig kæmpestort til den tid.

    Jeg forstår ikke hvad vi skal med det pjat. Historien har jo vist at folk skvatter i søvn bag rattet / styret, hvis ikke der er en konsekvens forbundet med det de laver. Man kan jo se det i biltrafikken allerede nu - ca 50% af alle trafikanter sidder og glor mere ned i telefonen end ud af forruden, fordi de tror de er udødelige.


  • #10   7. jan 2018 Har kørt zx12r siden 08..skiftede i foråret ud med en lidt mindre med alt elektronik.. Syntes bare det er sagen.. ?? så længe det virker selvfølgelig.. ??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   7. jan 2018 #10 - Hvad var spørgsmålet? Om vi andre synes det er sagen?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   7. jan 2018 Her er det spørgsmålstegn...

  • #14   7. jan 2018 Ikke når man skriver det på TLF åbenbart... ??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   7. jan 2018 Aner det ikke. Jeg kan sagtens lave smileys på min tlf - se selv: smiley

    Man skal ikke indsætte smileys - men de tegn som svarer til smileys på siden.

    Kolon + parantes slut --> smiley


  • #16   7. jan 2018 Man skulle boykotte alt det elektroniske diller daller. For det ender med selv kørende mc,er. Hvor vi selv skal side bagpå. Tilbage til dengang hvor..bremsede man i et sving.kom man langsommere igennem. Og bremsede man for hårdt. Kom man slet ikke igennem

  • #17   7. jan 2018 Man monterer det jo nok ikke bare for sjov.
    Sjovt nok, så er folk tit imod de nye tiltag. Tænk bare på sikkerhedsselen. Var den ikke blevet taget i brug, så havde vi haft rigtig mange flere dræbte i trafikken. Abs er der også mange modstandere af, men hvis man deltager i kørekurser, så kan man da godt nok se mange som overhovedet ikke kan bremse.
    Var med et kursus hvor en af de andre sagde, at han aldrig brugte forbremsen, da det var alt for farligt!
    Efter mange bremseprøver fandt han ud af, at hans mc med ABS faktisk ikke var farlig at bremse, selv med forbremsen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   7. jan 2018 Nej man monterer det for at tjene penge på at sælge flere MC'er og biler. Markedsønonomi 101. Først overbeviser man folk om at de har brug for noget, og så tilbyder man dem at sælge det til dem.
    Kan det flettes ind i lovgivningen at nye køretøjer SKAL have lortet monteret, har man som producent, nået sit højdepunkt. Hurra for det. smiley

    Sikkerhedsselen har jeg aldrig været modstander af, og den gør ikke noget negativt for trafiksikkerheden.

    Sorry, men hvis man ser mange som ikke kan bremse, så har man spottet mange som slet ikke skulle have haft kørekort.
    Problemet er at MC kørsel ikke længere kun er for entusiasterne, men for alle som har småpenge på kistebunden.
    DET er jeg imod, for det er ikke alle som har fattet en skid eller nogensinde kommer til at fatte hvad det egentlig betyder at køre MC - og det hjælper absolut IKKE at man sælger en masse sikkerheds dimser til dem, så de kan lulles i søvn.
    Det ender nemlig med curling mentaliteten, hvor intet af det man render rundt og laver har en konsekvens.


  • #19   7. jan 2018
    Sikke en gang vrøvl.
    Motorcykelkørsel er sgu da for alle og ikke kun entusiasterne. Du kan måske dømme hvem der må og hvem der ikke må?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   7. jan 2018 Hvis du står og ser folk MED MC kørekort som ikke kan bremse deres MC med forbremsen, så har du selv spottet en.

    Det behøver jeg slet ikke at bestemme for dem.

    Køreprøven er jo allerede en slags eksamen, men i sin nuværende form er den slet ikke striks nok, hvis den slags eksempler kan findes så nemt.


  • #21   7. jan 2018 Netop af grunden til de ikke kan bremse, anbefaler jeg folk at tage på kørekursus. At de ikke kan bremse kan jo skyldes deres kørelærer ikke har været god nok.
    Men kommer en af dem som ikke kan bremse ud for skulle bremse i en katastrofeopbremsning så vil abs være en stor hjælp. Det samme med kurve-abs.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   7. jan 2018 Netop af grunden til de ikke kan bremse, anbefaler jeg folk at tage på kørekursus. At de ikke kan bremse kan jo skyldes deres kørelærer ikke har været god nok.

    Ok - så er vi enige om at en brugbar anbefaling til motorcyklister, så er et kørekursus?

    Men kommer en af dem som ikke kan bremse ud for skulle bremse i en katastrofeopbremsning så vil abs være en stor hjælp. Det samme med kurve-abs.

    DET er til gengæld noget forbandet sludder.

    Hvis du kommer kørende på din MC og ikke tør røre forbremsen, og et barn render ud foran dig og du KUN tramper på bagbremsen, så ved både du og jeg at det barn bliver pløjet ned.

    I den situation hjælper ABS dig sgu INGEN steder, fordi du (ikke DU, men for eksemplets skyld) ikke har fattet en skid af at køre MC.

    Når samme idiot bliver overrasket af noget i et sving, gør han som 99% af alle motorcyklister - retter op og kører ligeud.


  • #23   7. jan 2018 Jeg mener selvfølgelig når ham med bagbremsen har lært at bremse, så kan abs være en stor hjælp.
    Jeg ved du har en del erfaring fra banekørsel, men ud på landevejen kender man oftest ikke vejens beskaffenhed og ved derfor ikke hvor meget man kan trykke på bremsen før blokade. Her hjælper abs rigtig meget.
    Men uanset din modstand, så bliver tingene indført.

    Hvis man tager på kørekursus, så lærer man netop ikke bare at køre ligeud. Har du hørt om kontrastyring?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #24   7. jan 2018 Jaja kontrastyring - det er det der hvor man drifter, ikk åss? smiley
    Jo det har jeg set på film engang. smiley

    Nej man kender ikke vejens beskaffenhed, så derfor kører man efter forholdene. Bortset fra en enkelt gang da jeg var gadekørsel-rookie, har jeg endnu til gode at se mig selv i en situation jeg ikke kunne overskue, og ikke kunne se en løsning på. Jeg er ikke nogen gudsbenådet MC kører med styr på alting, men jeg tager god vare på mig selv i trafikken, og jeg ville ønske folk gjorde det samme.

    Jeg ved godt at lobbyisterne og curling forældrene får trukket en masse elektronisk affald ned over ørerne på os allesammen, men det betyder ikke at jeg kommer til at synes om det, og den mening har jeg lige så meget ret til at udtrykke som tilhængerne af det samfund, har... smiley

    Jeg er i min gode ret til at lade være med at købe en MC med det monteret, og hvis der er en dag man ikke kan andet, er jeg i min gode ret til at afmontere det.


  • #25   7. jan 2018 Det begyndte at gå ned af bakke. Allerede da man ikke fik skrabet huden af skinnebenet på kickstarteren. Og det krævede øvelse bare at starte den.


  • #26   7. jan 2018 I år 2036. Køre vi med støtte hjul. For trafiksikkerheden skyld

  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 20
    #27   7. jan 2018 Ja Petersen så er vi da to der er forvirret smiley Hvis jeg skulle vælge i dag mellem en uden kurve abs eller med, og prisen var det samme ville jeg da tage den med, selv om jeg kan bremse udmærket uden den hjælp. Det kunne jo være det kan redde en i en panik opbremsning

  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 20
    #29   7. jan 2018 Ok det synes jeg er sløseri-dovenskab fra forhandlernes side med de forkerte oplysninger i deres annoncer

  • #30   7. jan 2018 Ingen danske gadekørere kan, på en typisk dansk fugtig/våd vej, bremse kortere uden ABS end med ABS.

    Oplevede en BMW sælger til åbent hus, der til en ung gut, gav ham ret i, at man ikke behøvede ABS, og man skulle lære at bremse før man kørte med ABS.
    Jeg tilbød ham vi så kunne sætte os op på hver vores demo R1200GS, og se hvem af os der kunne stoppe på korteste afstand fra 80-0.
    Mig med ABS, ham med afkoblet ABS. Den udfordring gad han ikke hoppe med på.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #31   7. jan 2018 Men der er langt fra "jeg kan bevise at det er bedre" til at give en del ekstra penge for at købe en MC med ABS eller ABS kurv på.
    Alle de andre ulemper gider jeg ikke nævne. smiley

    Jeg har aldrig påstået det ikke virker, eller giver større sikkerhed - jeg skal bare ikke have det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #33   7. jan 2018 Ja det har du egentlig også ret i Mirza. smiley

  • je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 2 Svar: 22
    #35   10. jan 2018 ABS er godt der er lagt en video ud på Mc123 prøv at se den

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #36   10. jan 2018 Prøv at linke til den.

    ABS er noget snot.


  • #37   10. jan 2018 Som hjælpe administrator syntes jeg man burde være lidt mere neutral og måske ind se at nye hjælpemidler kan gavne ellers var de nok ikke opfundet.
    Men bevares man bremser vel også kun hvis evnerne ikke rækker til at køre hoved røv og albuer i asfalten..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #38   10. jan 2018 #37 - Seriøst? smiley smiley

    Lad mig uddybe: Som hjælpeadministrator, er jeg forpligtet til at følge reglerne / brugerbetingelserne - og min opgave er at håndhæve dem.
    Det gør jeg - ganske gratis. smiley



    ___SLUT på forklaring af mine opgaver som hjælpeadministrator___



    Men som bruger af siden her (som både du og jeg er), kan jeg udtrykke min personlige mening om alting, akkurat som alle andre kan.

    ... Og min personlige mening er at ABS/ATC/ASR/Antispin/Antiwheelie og alt det andet elektroniske fnidder man efterhånden kan få til en MC, både er overflødigt og irriterende, og det skaber en ulækker trafikmoral.
    En race situation hvor der kæmpes om 100-dele af sekunder, er en helt anden ting - og det er primært hvad de systemer er udviklet til, til at starte med.

    Den mening er der masser af mennesker som kommer med spydige kommentarer omkring, enten fordi de blot er uenige, måske fordi de er uintelligente og synes at det er en god måde at argumentere på, eller fordi de bilder sig selv ind at "fremskridtet" er uundgåeligt.

    Det styrer i selv - og man behøver heldigvis ikke være enige om noget i den her verden, men i det mindste kan man respektere at ikke alle deler sammen mening som en selv. smiley
    Jeg gør jo ikke grin med folk der synes ABS på en MC er fedt - det er da deres egen sag hvis de er bange for konsekvensen ved at køre på sådan en. smiley


  • #39   10. jan 2018 Sajmon, tag dog ud og se når der afvikles kørekursus. Du vil kunne se mange der ikke tør bremse alt hvad cyklen kan selv om de endda har abs. De er bange for at overbremse selv om det stort set er umuligt. Efter kursus er de langt bedre til at bremse og har nu lært at bremse med håndtaget i bund.
    At få lært at bremse kan da aldrig være "ulækker trafikmoral".
    Du, som jo er meget erfaren, kan selvfølgelig ikke have nogen gavn af et sådant kursus, (ironi kan forekomme), men der er rigtig mange der har stor gavn af det.
    Og igen, uanset din modstand, så bliver mange af de nye tiltag standartudstyr i fremtiden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #40   10. jan 2018 Jeg har selv været instruktør på DMC kurserne, så jeg har set det masser af gange.

    Vi ved begge hvor stor forskel et kørekursus gør - men det er stadig ikke det vi snakker om her.

    Prøv at holde fokus på emnet. smiley


  • #41   10. jan 2018 Hvis man har taget kørekort og ikke har lært at bremse. Og stadigvæk ikke tør at bremse når man har meldt sig til køre kursus .. syntes jeg Det ser skidt ud. smiley

  • #43   10. jan 2018 Med min gadekørsel når jeg ikke på niveau med de 2 rutinerede herre i denne video. Og under kontrollerede forhold klarer de sig bedre med ABS end uden. Hvordan mon det så ikke ser ud ved en katastrofeopbremsning.
    https://youtu.be/X6kO6ltk3a0


  • je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 2 Svar: 22
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #45   10. jan 2018 Så køb en MC med det, hvis du er så vild med det - jeg skal ikke have det... smiley

    Haha. Den video viser jo bare hvad der sker hvis man bremser ukontrolleret. smiley


  • je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 2 Svar: 22
    #46   11. jan 2018 Du er en sur mand og hører på du skriver del linket det gør jeg og straks så er der noget nyt galt du må acceptere at der er andre meninger en din manden spørger hvad man syntes om abs så får han forskellige svar og når nogen svarer noget andet end du syntes er det ikke godt og har købt med abs og har kørt motorcykel i 42år og vi er nogen der udvikler os ha en god dag ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #47   11. jan 2018 Jeg forstår ikke spørgsmålet. smiley

    Hvor ser du han spørger om folks mening? Han spørger blot til hvilke cykler der findes med ABS kurve dims. Har du overhovedet læst tråden? smiley


  • je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 2 Svar: 22
    #48   11. jan 2018 Til Sajmon
    Jeg mener bare ligesom, at tråden ligesom skiftede emne, så derfor skrev jeg min mening om abs,så bad du mig om at ligge et link ud som du svarede på, så har læst hvad der er blevet skrevet ??


Kommentér på:
Avanceret kurve ABS system

Annonce