{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Kawasaki tager ikke "fat", mange omdrejninger. {{forumTopicSubject}}

Hej mc med nørder.
Jeg står i en træls situtation, på godt jydsk. Min 3 år. Gamle Kawasaki Ninja 300r. Er begyndt at drille under kørslen, de første 10-14 min køre den helt normalt. Derefter når jeg er i gear og giver den gas. Begynder den at køre langt op i omdrejningerne - uden jeg holder koblingen inde. Den har lige fået olieskift og oliefilter. Hvad kan der være galt?

Kommentarer på:  Kawasaki tager ikke "fat", mange omdrejninger.
  • #1   11. feb Har du prøvet at justere koblingen?
    Hvilken olie er der brugt?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 231 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 64 Svar: 18.710
    #2   11. feb Forkert olie - evt forkert justeret kobling.

• #3   11. feb Lyder helt sikkert som forkert olie, når det kommer lige efter olieskift.
    Mc med vådkobling bryder sig ikke om bilolie

• #4   11. feb Det lyder som et koblingsproblem..
    Og ja, det kan sagtens være pga forkert olie. Hvilken er der påfyldt?

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #5   11. feb Tusind tak for de mulige problemløsninger - jeg har brugt 15w-40 fra biltema, det skulle meget gerne være til MC. Hvis koblingen er forkert indstillet er det så noget man selv, kan begynde at kaste sig ud i. Tak til alle fire!

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#6   11. feb Den skal HELT sikkert IKKE have 15w40 olie.

10w40 er fint - det står også i manualen. MC olie af et anerkendt mærke...

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #7   11. feb Tak sajmon! Jeg prøver en anden olie

• #8   11. feb Hold nu op, - det er jo ikke fordi det er en 15W40 olie og det er bedøvende ligegyldigt hvad mærke der står på dunken, hvad er der lige galt med BILTEMA MC olie og ligeledes THansen nu I er i gang med at diskutere alt jeres olie religion.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#9   11. feb Ingen diskuterer olie religion - men når ENESTE variabel er olien der er hældt på, kræver det ikke en videnskabsmand for at regne ud at fejlen nok ligger der.

Man starter med at se om man kan justere sig ud af det, men mit gæt er nej. Er det tilfældet, så må man finde fejlen andetsteds.

Det er set før at skifter man fra X olie til Y olie, så fedter koblingen. Hælder man Y olie af motoren og hælder ny X olie på igen, forsvinder problemet.

Additiver som ikke kan sammen?
    Viskositet?
    Ingen ide, men det løste problemet at skifte tilbage. Cyklen kørte videre i mange år uden koblingsproblemer.

Kan jeg forklare alt?

Næ - og det kan du heller ikke.

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 6
    #10   14. feb Det er ikke kun viskositet. Hvis du har hældt en olie på som er mineralsk baseret, og den tidligere var syntetisk, har du et problem. Du kan gå fra mineralsk til syntetisk, men aldrig omvendt. Alle nyere motorcykler er leveret med syntetisk olie.

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    jul 2013

MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 150
    #11   14. feb Og den 15w40 fra biltema er netop mineralsk, som #10 er inde på.

Kommentér på:
Kawasaki tager ikke "fat", mange omdrejninger.