{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

smider kølervæske {{forumTopicSubject}}

Hej .alle i kloge mc'ister .min mc smider kølervæsken ud af overløbs slangen og ventilatoren starter ikke . Har renset alle stik . Men kan det være vandpumpen eller den lille termostat der sidder på køleren .??hvad Er mest sansynligt??det der kommer ud af slangen er vanvittig varm ,så mon ikke vandpumper virker ,,,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smider kølervæske
  • #1   20. apr 2018 Hej Ib, kender ikke lige din model specifik, men kan det tænkes der sidder et relæ a la dette ?
    https://www.ebay.ie/itm/Kawasaki-GPZ900R-Radiator-Fan-Relays-GPZ-900-900R-R-ZX900A/352276498923?hash=item520550c9eb:g:iskAAOSwqvNafIuA
    Når du skriver vandet er meget varmt og ventilatoren ikke starter op, ville jeg nok starte med at checke sikringer, sinalgiver ( strøm)...og termostat.


  • #2   21. apr 2018 Eventuelt tage et multi meter og måle modstand på blæseren den skulle meget gerne vise noget. Tænker der sidder en føler et sted som registrerer når den er for varm og sætter blæseren igang. Måske kan den være i stykker jeg har desværre rodet mest med luftkølet så er ikke en haj på det område. Hvilken cykel er det så kan jeg eventuelt se om jeg kan finde noget info omkring det

  • #3   21. apr 2018 Allerførst : temperatur føler som sidder på selve køleren er gået .. en lus på stikket så kører blæseren , så det er da første skridt . Så må jeg jo prøve igen smiley :-)
    Det er en Kawasaki gpx 600r fra 1989 .


  • #4   22. apr 2018 #3 Når den er "luset" og kører, er det nok 99 % signal giver smiley ..Måske føleren du omtaler, er den "signal giver" der skal få blæseren igang ?

  • #5   22. apr 2018 Snakkede med en erfaren mc mand , og han mener det er toppakningen der har en lille utæthed .. så den tager luft ind .. pga kølervæske koger i expantionsbeholder ..
    Så tror jeg må se om jeg kan finde en som kan klare det smiley :-)


  • #6   23. apr 2018 Kunne også være en mulighed. Men så tænker jeg blæseren havde sat igang. Hvis det er topparkning. Få signal giveren testet første det synd og betale dyre domme for at få skiftet parkninger og det så viser sig at det er signal giveren. Du skal jo sikkert også have tjekket topstykket osv når parkningen skiftes

  • #7   23. apr 2018 Hvis jeg ikke tager meget fejl sidder der ståltoppakning på fra fabrikken og de holder til mange tæv

Kommentér på:
smider kølervæske

Annonce