{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Finjustering af karburator (GSX250ES) {{forumTopicSubject}}

Hej experter

Jeg har trukket min gamle GSX250ES frem fra bagerst i laden, og har fået den startet op.

Jeg er lidt imponeret over at den nærmest uproblematisk bare starter op, kun hjulpet af et friskt batteri og tørne tid svarende til den tid benzinen tager om at løbe til.
(benzinen i tanken var fra 2014)

Nu har jeg så, for hyggens skyld, brugt aftenen på at adskille, vaske og rense karburatorerne. De var nærmest groet sammen i møg udvendigt, men var faktisk fine inden i.

Cyklen er tanket op med 10l frisk 95okt anno 2018, den starter rigtigt godt, både kold og varm. Den står fint i tomgang, og den tager altid gassen uden tøven ved gasstød.
Men under kørsel synes jeg den har et trægt omdrejnings område. Den har altid haft det, men jeg håbede lidt det bare drejede sig om en rensning.
Den sætter ok fint igang, men mellem ca. 4000 - 6000omdr føles det som om den holder igen. Ved ca 7000omdr tager den fat igen og trækker fint resten af vejen op.

Efter rensning har jeg synkroniseret karburatorerne.
Luft skruerne har jeg drejet en kvart af gangen over 2-3 forsøg, og synes ikke at kunne fornemme en forskel.

Jeg ser 3 løsnings muligheder der ikke er afprøvet endnu.
1: justering af nålehøjde
2: kontrol af tænding
3: lade den være, fordi den kører som en 250ccm skal.

Er der nogle der har ide om noget jeg skal gøre og ikke gøre med den gamle ged.

Jeg mangler lidt en repair manual over den hvis nogle har sådan en på pdf.

Mvh Rasmus

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Finjustering af karburator (GSX250ES)

Annonce