{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

per R
per R
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Mærkelige lyde ...? {{forumTopicSubject}}

Min nyindkøbte Suzuki GS500E fra 1994 laver nogle mærkelige lyde som jeg er ved at få panderynker over ...
I starten lagde jeg ikke mærke til nogen mislyde - måske fordi man med mc for første gang efter 32 år har meget andet at lægge mærke til når man kører

1/ Når jeg lader motoren køre med påløb - alstå med motorbremse - så skramler det fra motoren. Jeg troede først det var kæde/tandhjulsstøj, men tror måske nærmere det er gearkasse-støj.
Har nogen været ude for det ? Skal jeg mon bare skifte olie/filter ?

2/Når jeg rammer præcis 85 km/t, så kommer der en "syngende lyd". Det er svært at sige om det også er fra gearkasse eller baghjulet. Er det mon mit baghjulsleje der snakker med ?

Kommentarer på:  Mærkelige lyde ...?
  • Spibatten
    Spibatten Online Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 11 Følgere: 40 Emner: 86 Svar: 1.235
    #1   14. maj Skrug nu op for: https://www.youtube.com/watch?v=8fPf6L0XNvM

• per R
    per R Tilmeldt:
    jan 2018

#2   15. maj Fed musik
    Men havde håbet på lidt feed-back på mit problem ?

• Spibatten
    jan 2013

#3   15. maj Undskyld Per.
    Ikke at jeg har et bud på mislyden , men det er altid en god ide at skifte olie på sin ny ervervede køretøj , held til

• per R
    per R Tilmeldt:
    jan 2018

#4   16. maj Det prøver jeg.
    Måske det giver lidt mindre transmissionsstøj.
    Kan i hvert fald fornemme at det larmer mest med "påløb" altså motorbremse. Når jeg hugger i koblingen forsvinder det meste...
    Det sidder vel ikke et koblingsleje der kan snakke med ? Koblingen fungerer i øvrigt fint...

• #5   16. maj Ikke for at være lyseslukker men mon ikke det er et slidt leje og/eller tandhjul i gearkassen med de symptomer?

Anyway, skift olien på gearkassen og læg mærke til om der kommer små metalspåner med ud....Ny olie vil måske give lidt ekstra levetid og reducere støjen

• per R
    per R Tilmeldt:
    jan 2018

#6   6. jun Nu ved jeg ikke om man bruger noget så politisk korrekt at afrunde en tråd herinde ?
    Jeg talte med en mc-mekaniker, der konkluderede :

1/
    Larmen ved påløb/motorbremse kom fra en kæde der var (for) stram. Cyklens urutinerede ejer (mig) havde ikke lige fanget, at man ikke skal justere kæden når den står på dobbelt-støttefoden, men hellere når der er belastning på. En lidt slappere kæde betød at larmen derfra forsvandt fuldstændig.

2/
    Den "syngende lyd" kommer desværre fra gearkassen. Mekanikeren skiftede hjullejet for en sikkerheds skyld, da jeg gerne ville sponsorere denne relativ lave pris for at udelukke den fejlmulighed. Der var også slør i det gamle, men dog ikke alarmerende. Gearkasse-larmen, der kommer ved 80-90km/t kan muligvis blive mindre ved brug af en anden olie. Husker ikke lige hvilken han foreslog, men vi får se om det ikke bliver mærkbart bedre når jeg får skiftet den allerede indkøbte olie og filter i næste uge.

• Spibatten
    jan 2013

#7   6. jun Tak for opfølgningen , det ku ha været slemmere

Kommentér på:
Mærkelige lyde ...?