{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

Thomas K
Thomas K
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 31

Vandafvisende kemi på visiret {{forumTopicSubject}}

Hey rødder og rødinder.

Købte for et par år siden noget antiregnsmiddel hos Louis, til at smøre på hjelmens visir. Syntes dog ikke det gav noget. Regndråberne sidder stadig lidt for fast.

Der er en del produkter på markedet. nogen der tør anbefale det ene middel frem for det andet?

Kommentarer på:  Vandafvisende kemi på visiret
  • #1   7. jun Der var noget nano halløj man kunne få der virkede vildt godt. Men har hørt det blev forbudt uden at vide det med sikkerhed

• #2   7. jun mon ikke en gang alm bilvoks kan bruges, virker da fint på en bilrude/forklap man kan sikkert købe alt muligt fancy til en formue ellers sæt farten op

• #3   7. jun Plexus virker rigtig fint, lakforsegler uden slibemiddel er også fint, bare ikke så nemt at arbejde med.

• #4   8. jun Regn? Hvad er det?
    Uanset hvad du smører på, så vil det nok ikke virke ret længe. Man kan købe handsker der på pegefingeren har en art vinduesvisker-gummi. Det virker ret godt.

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 31
    #5   8. jun Mathias, det er svært at køre mc når den ene hånd skal lege vinduesvisker. Og ret irriterende at skulle gøre. Der er jo ikke så meget automatgear på MC endnu

Selvfølgelig kører jeg også nogle gange i regnvejr, ellers kan man ikke køre ret mange dage om året i DK.

Så lad os nu få noget kemi der får regndråberne til at flygte...

• #6   8. jun Thomas K: Jeg bruger selv Turtle Wax ClearVue (Rain Clear). Det spiller en million. Dråberne samler sig og preller af - også ved langsom kørsel (50-60 km/t). Afhængig af hvor meget du vasker dit visir, hvor meget regn du kører i osv osv. så holder det rigtig godt. Jeg bruger det også på bilens ruder, og det har først mistet sin virkning nu efter ca. 1,5 måned (og jeg har endda været flittig med at bruge sprinklervæske). Det holder bare super godt. Og jeg vil mene, at resultatet som når man lige har smurt det på ruden holder i 2 uger med 100%'s virkning.

En flaske TurtleWax ClearVu holder desuden virkelig i mange år. Man bruger ikke særlig meget væske per gang. En flaske koster ca. 80 kroner i THansen, Bilka. osv.

God jagt!

• #7   8. jun på bilen bruger jeg Berner Nano imp. Det virker rigtig godt. dog ved jeg ikke om det fungerer på visiret, når det er af plast

• #8   8. jun Thomas, nu kører jeg hele året og i alt slags vejr og har absolut ingen problemer med en gang imellem lige at tørre visiret af. Hvis man vil have viseret skal være helt uden dråber, så er det nok bedst at holde stille i regnvejr.

• #9   8. jun Matthias H.M du skulle give dig selv lov til at købe lidt kemi, så du kan få den lækre oplevelse af et visir, som regnen sprøjter af.
    Når virkningen aftager efter et par tusind kilometer bruger man "vinduesviskeren", indtil man igen er hjemme og pudse grejet.

• #10   8. jun Jeg har prøvet flere forskellige uden nogen af dem har virket særlig overbevisende. Men jeg skal selvfølgelig ikke afvise at der findes nogen gode produkter.
    Jeg synes dog ikke problemet for mit eget vedkommende er så stort at jeg gider gøre flere forsøg. Sæt farten op og drej hovedet lidt i fartvinden. Det virker også ret godt.

• #11   8. jun Har lige set denne video idag, ved rent tilfælde. Skal ikke kunne sige om det virker og/eller har en skadelig effekt på et visir.

https://www.youtube.com/watch?v=hMpSmIRJfL4&t=7s&index=21&list=WL

(se fra 0:30-1:00 ca)

• #12   9. jun Køb nu bare Rain-X eller TurtleWax Clearvue. Shits working. Har selv kørt med det i 8 år. Man skal aldrig mere bruge vinduesvisker på bilen, og visiret på hjelmen er altid klart uanset mængden af regn

https://www.youtube.com/watch?v=r2G5L_z8n5w

Kommentér på:
Vandafvisende kemi på visiret