{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

rainer w
rainer w
Tilmeldt:
7. feb 2011
Følger: 14 Emner: 2 Svar: 3

ustabil intruder ved høj hastighed {{forumTopicSubject}}

hej intruder´s derud.har en 1800vzr.den kører stille og rolig .men når jeg når 170 -200 km begynder forgaffel/styret at svinge sig op til en uholdbar situation og jeg bliver nødt til at bremse ned.er der andre der har oplevet det?
jeg kan begrænse det lidt hvis jeg slipper venstre håndtag...


Kommentarer på:  ustabil intruder ved høj hastighed
  • #1   10. jun 2018 Jamen det giver jo fint mening ikke at køre 200km/t? på en intruder? eller er det bare mig.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #2   10. jun 2018 Den skal ikke være ustabil uanset hvad.

    Hjullejer, kronrørslejer, dæktryk. Er dine dæk evt slidt flade?


  • Dan  S
    Dan S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #3   10. jun 2018 200 på en Intruder er sindssygt

  • #4   10. jun 2018 har en kammerat hans 1400 kan Max gå 160-70 stykker... Han siger det er rent helvede efter 140... så jeg syntes det virker helt normalt for en cykel som den.

  • #5   10. jun 2018 Kører du med vindskærm ?
    Oplever at min 1800 ryster ved 180+ når vind skærmen er monteret.


  • #6   10. jun 2018 Prøvet det samme på min gamle intruder 1400.. Nok bare ikke en cykel man skal køre så hurtigt på. smiley

  • #7   10. jun 2018 Prøv med en jakke der fanger vinden mindre eller hold ved styret med pegefinger og tommel når du passerer området du beskriver i km/t

  • #8   13. jun 2018 Uanset hvad det er man kører på, så skal den væres stabil ved de hastigheder den kan køre. Der er mange ting der kan have indflydelse på det, men det er interessant at du siger det holder op når du slipper med den ene hånd - det ville jeg nu kun gøre meget forsøgsvist og i meget kort tid. Når du kun kører med en hånd, så drejer de forhjulet ganske lidt, og korrigerer tilsvarende ved at hælde cyklen lidt (sikker ubevidst) så den stadig kører lige ud. Det "spænder" den lidt op, og kan så skjule mange fejl. Ligesom folk bare spænder styrstrammeren på en sidevogns-mc med fejl.
    Det åbenlyse er jo at checke dæk og dæktryk - det er lidt højere ved høje hastigheder end ved lavere hastigheder. Slitage i hjulophængene - forgaffelbøsninger, kronrørslejer, hjullejer, baggaffelbøsninger m.v. som ikke giver problemer ved lave hastigheder, bliver lige pludseligt meget tydelige, når man kører hurtigt.
    Er det hurtige vibrationer eller sejler den bare? Hurtige vibrationer tyder som regel på ubalance et sted, det kan også være opslidte dæmpere. Står de i øvrigt rigtigt?
    Sejler den bare rundt og alt er perfekt, kunne det tænkes at stellet er slapt og egentlig ikke rigtigt beregnet til den form for kørsel. En lang forgaffel gør det værre. Uegnede dæk vil også få den til at sejle rundt, meget bagage bagpå og en høj tung topboks vil gøre slemt værre, også selv om man bare kører ligeud på A7. Hvis du vil køre 200, skal ALT være i perfekt stand. Måske har du den forkerte MC?


  • rainer w
    rainer w Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 14 Emner: 2 Svar: 3
    #9   13. jun 2018 cool.så mange henvendelser. er enig at det ikke er en cykel til denne hastighed. men den kan komme derop og nogen gang tager fanden ved mig smiley og det er min tredje i samme klasse .denne her er den nyeste uden for meget slidtage.men de reagere alle på samme måde..jeg prøver med mere tryk i dækkene.og ja,,jeg har en vindskærm og sidetasker.de bidrager formentlig til en form for ubalance.
    må sandsynlig bare leve med det.og passe på mig selv.
    jeg siger mange tak for alle de gode ider.det er fedt med respons. smiley


Kommentér på:
ustabil intruder ved høj hastighed

Annonce