{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Selfcanceling blinklyskontakt {{forumTopicSubject}}

Er ved at lave el på min xs400, fra bunden med nyt ledningsnet, det går fint indtil videre. Blinklyset har vi ikke fået liv i, en af forklaringerne kunne være at den har en enhed der selv slår blinklyset fra (1978!). En såkaldt reedkontakt, det virker ved at to kontaktdele roterer i sync m motorensomdrejninger, hvorefter centrifugalkraften får kontakten til at slå fra. Resultat, når du gasser op ud af et sving slår blinklyset fra! (Genialt og enkelt, men der er nok en grund til at det ikke slog massivt igennem i MC verdenen)
Spørgsmål: Er der nogen der kender systemet, og som kan sige noget om hvordan vi går frem. Som jeg forstår det kan vi teoretisk set godt få det til at blinke uden at motoren er startet, er det korrekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selfcanceling blinklyskontakt
  • #1   12. aug 2018 Når du nu bygger nyt fra starten, hvorfor så ikke gøre det enkelt og så bare opbygge et simpelt system som bliver brugt på de fleste ældre cykler?

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 39
    #2   12. aug 2018 Tror ikke Yamaha’s system bruger motor omdrejninger til styring, men i stedet hastighed taget fra speedometeret via en reed-kontakt. Se deres egen beskrivelse af systemet:



    profilbillede
  • #3   12. aug 2018 På Honda VFSerne fra 80erne er det vist en slags waterpaskontakt, der slår blinklyset fra, ofte vel hurtigt. Ved ikke, om denkontakt passer, men ellers køb en ny fra Yamaha ...

  • #4   12. aug 2018 Tak for billede og diagram, det bliver hjælpsomt når vi tager det næste ryk på at få liv i systemet.
    ...og ja en waterpassløsning, det måtte jo også være forsøgt smiley


Kommentér på:
Selfcanceling blinklyskontakt

Annonce