{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Anders L
Anders L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Mislyd - GSX650F 08' {{forumTopicSubject}}

Jeg har for 3000km siden, ved 24.000km, fået lavet stort service på min gsx650f. Der blev tjekket ventiler, ny pakning, skiftet tændrør, ny kølervæske og olie+filter(motul 5100 10w40)
Men nu er den begyndt og sige træls de første 5 minuter ved koldstart. Det 'rasler' fra motoren og lyder som knastkæde/strammer. Men når der er gået 5 min og cyklen er varm, så lyder motoren perfekt.
Jeg magter næsten ikke at skulle betale 5000kr og få motoren åbnet op IGEN. Der skulle helst gå 24.000km inden den skal åbnes op igen jo.
Hvad siger i, er det noget jeg bør reagere på øjeblikkeligt, og få skiftet kæde og strammer, eller behøver jeg ikke være nervøs når lyden kun er der ved koldstart og hurtigt forsvinder?

Mvh

Kommentarer på:  Mislyd - GSX650F 08'
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 235 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.715
    #1   13. sep Det skal fikses øjeblikkeligt.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#2   13. sep Det frygtede jeg også.
    Har bare ikke lige 5000 til at ligge og flyde til dét.
    Er det ellers rimeligt nok, at jeg har fået et overslag på rep på 4800kr?

• Sajmon ™

#3   13. sep Hvis de ikke ved hvad der er galt, er det jo svært at sige hvad det vil koste at fikse.

Det ville jo være nærliggende at være lidt mistroisk, når de nu er de sidste der har pillet ved den... Det ville jeg ihvertfald være.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#4   13. sep Jeg havde en kammerat til at lytte til den. - Han sagde jeg bare skulle få skiftet strammeren.
    Men så hælder jeg mere til at få skiftet hele pisset. Jeg bruger den hver dag, kører i gennemsnit 35.000 om året og har ikke tid til at den skal åbnes op hele tiden
    Jeg synes motoren ændrede lyd efter første store service. Men jeg tænkte jeg var pernippen. Men nu 'rasler' og 'klikker' det alt for voldsomt ved koldstart
    Det er fandme svært at hitte en mc mekker på fyn som faktisk forstår det er en anden mands kæreste eje de piller ved...

• Sajmon ™

#5   13. sep Det er ikke specifikt for fyn - sådan er det i hele landet.

• #6   13. sep Ved ikke lige hvordan sådan en vandkølet gsxf650 er bygget, men de gl oliekølede gsf/gsxf kørte sku evigt, med de k astkæder... Syns nu under 30000km er tidligt for en knastkæde, men intet er umuligt, så prøv og få skiftet den knaststrammer først, hvis i ved det er der det kommer fra... Generelt set, jo større værksted, jo mere ligeglade er de med kunderne, de skal bare ha penge i kassen, så find en lille selvstændig mekaniker.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#8   13. sep Hans Henrik -
    Lige præcis, for mig lyder det også utroligt at det skal sige så træls efter blot 30.000km.
    Min gamle cbr 1000 skulle lige lave olietryk inden den lød rigtigt, og sådan var den bare hver dag alti'alti.
    Men suzukien har kørt lydløst indtil nu, og derfor er den nye mislyd svær at leve med.
    De skulle have nogle dårlige knastkædestrammere har jeg ladet mig fortælle. Noget med en fjeder og nogle hak.
    Jeg har nu talt med en mekaniker som taler samme sprog som jeg selv, og han har forsikret mig at den skal vi nok få styr på den dukiduki. Han kan lave den om 14 dage. Ny kæde og strammer, tjekke ventiler igen og nye pakninger i alt.
    Han mener at jeg sagtens kan forsætte min kørsel, selvom den rasler lidt på kold motor.
    Så indtil den kan blive lavet, har jeg tænkt mig at fortsætte med at køre de daglige 100km på den, og så må den holde eller la'vær.

• #10   13. sep HHH..så store firmaer magter jeg ikk at arbejde for, men snakker med en del, og ja det er holdningen desværre..
    Kmastkæder på biler er tit set være for lange og rasle, helt ned til 18-20000km..

• #11   13. sep Armbevægelserne plejer ikke at fejle noget

Og det du nævner der vil jeg gerne tro, - med de bilmærker du roder med

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#12   13. sep Hans Henrik -
    Du virker som en hjælpsom mand. Og dine gallerier viser at du vidst har forstand på det.
    Men nordjyde, det kan man godt høre at du er
    Jeg ved ikke hvad en knastkæde fejler og hvad den ikke fejler. Men når motoren skal åbnes op, så vil jeg godt have lavet det hele på en gang.
    Det er muligt at en strammer kan afhjælpe problemet i for eksempel 10.000km. Men hvis jeg så efterfølgende står med en funktionel strammer, men en kæde der er 2 cm for lang, ja så vil jeg være træt af at hele pisset ikke blev skiftet da man ligesom var igang.
    Jeg giver dig ret i at hvis man selv har evnerne til at rode med det, så er det da sikkert både hyggeligt og tilfredstillende at gøre det selv(og billigere!!!)
    Men for rigtigt mange mennesker, så er en mc bare noget der skal køre upåklageligt mellem servicene, og derfor vil jeg gerne have skiftet det hele, så den bare spiller. Mine evner rækker kun til at skifte et kædekit og de der småting. Jeg skal ikke rode med mekanik jeg ikke ved noget om. Men ellers tak for tippet

• #14   13. sep Opel corsa, kæde ved 28000km..
    Nissan micra, kæde 19000. Peugeot. 40000. Vw, 60000. Bmw..50000. Der er næsten ingen mærker der går fri..

Til trådstarter... Kædestrammer kan skiftes uden at åbne motor,mm kæden, der skal en del mere til, og når man endelig har den ude, er det oplagt at skifte, hvis den koster under de 1-1500kr.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#15   13. sep At jeg ikke vil op med 5000, men kan blive nødt til det, det må du da kende til, HH
    Ja det er desværre rigtigt, jeg kender ikke nogen der kan hjælpe mig med det. Men netop fordi at jeg bliver nødt til at få lavet det på værksted, så tænker jeg at det er 'sikrest' og billigst i længden, at få skiftet det hele.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#16   13. sep Johan:
    Vil lige sige at jeg ved ikke alverden om motorer.
    Men er det korrekt forstået, at hvis blot strammeren skal skiftes, så er det 'nok' at tage ventildækslet af, og ikke mere?
    Og hvis kæden skal skiftes, så er det ventildæksel af, men også knaster osv op?
    Oplys mig endelig

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#18   13. sep Hans Henrik:
    Jeg ved ikke hvor den sidder jo

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#19   13. sep Den ser vidst sådan her ud

• #20   13. sep Køb en haynes manual. Så er du godt på vej. Strammeren sidder under spjældhusene.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#21   14. sep Brian:
    Jeg har lige bestilt en her til aften, det irriterer mig at jeg ikke ved mere om den skide motor end jeg gør
    Men jeg kan læse på nettet at ved skift af strammer, så skal indsugningen vidst løsnes eller helt af?
    Jeg tror sku ikke det er en opgave for mig

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2018

#24   14. sep Jeg forstår. Tak.
    Men tror ikke det er noget for mig.

• #25   14. sep Hele værkstedsmanualen til den model ligger frit tilgængeligt på det store internet, hvis du bare søger der er dog ingen "husmands tricks" i som i en Haynes, da den går ud fra at du har adgang til specialværktøj og SDS

Kommentér på:
Mislyd - GSX650F 08'