{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Yamaha YZF 1000R Holdbarhed/Svagheder
  • #1   4. feb Hej
    Hvilken har du kig på?
    Jeg overvejer sætte mig til salg og købe noget rigtigt morfar.
    Min er næsten som ny eller ihvertfald i uhyggelig god stand alderen taget i betragtning.

Svagheder tja, det er der mange meninger om.
    De tidlige modeller kan have et olie forbrug, der har faktisk været nogle rigtigt gode historier. Kører Motul semi syntetisk og min har ikke noget der er værd bemærke.
    Exup ventilen kan snakke lidt ved kold opstart, dette bør/skal forsvinde igen når den er lidt varm. Siger den ikke noget ja så sidder den sikkert fast.

Maskinen kører yderst skønt, valgte selv denne i kapløb med ZX9, Fireblade, VRF800 da jeg skulle have en oldschool sports touring.

• #2   4. feb PB sendt smiley

• #3   4. feb Min gamle 99 R1 (RN01) gik i gearkassen, købte så en ny motor fra en 2000 model (RN04) da det var billigere end at renovere den gamle. Så jo nogen af maskinerne kan man være mindre heldige med.

• MJ
    MJ Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 43
    #4   4. feb #3 en YZF-R1 og en YZF-1000R (Thunderace) er to forskellige maskiner

det er heller ikke nemt smiley

til TS : jeg har selv en nu, og har kørt 5000 km på den sidste sæson, fantastisk maskine der duer til alt, og trækker som et godstog. Jeg har ikke haft problemer med den.

Jeg startede med at servicere EXUP ventilen, selvom den virkede da jeg havde hørt at de kunne gå til.

Mange siger de bruger olie, men det har jeg nu ikke mærket til på min. På de 5000km har jeg ikke fyldt ekstra på den

Den er forresten til salg, hvis det var noget smiley

• #5   4. feb Thunderace og R1 motor er ikke ens, de er endda langt fra ens.
    Thunderace motor er mere eller mindre en FZR 1000 motor. Med lidt Update.
    Har en Kami der havde en Thunderace og der var ihvertfald aldrig noget galt. Virkede som en meget pålidelig mc. Husk at de kan have et lille olie forbrug.
    Ang. R1 var det første årg 98/99 model rn01 der fik 2. Gearet til at gå ud i frigear.
    Årg 00/01 model rn04 fik hærdet skiftegaffel'er så den ikke gjorde det. Men alt kan Selvfølelige ødelægges.

• #6   4. feb Thunderracen lyder som en pålidelig maskine , dog lidt irreterende at de har en EXUP-VENTIL. Da jeg også havde det på min Yamaha Wr200 det hed ''YVPS'' Men havde samme virkemåde. Den var dog brændt i stykker, så jeg måtte skifte den :-(..

• #7   4. feb Flere og flere cykler idag har den skide ventil. Bundtræk. Derfor..
    Svaghed. Hmm, bruger den ikke nok. Har selv haft den i 12-13 år nu..
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/386055-yamaha_yzf1000r_thunderace

Den er godt dækket ind i den her tråd

#4 MJ, det var hurtigt du ville videre?? Hvorfor?

• MJ
    MJ Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 43
    #8   4. feb #7 Jeg købte den i foråret bare for at komme i gang med at køre touring mc igen, og så bare se hvor meget mc jeg kom til at køre igen. Og Thunderacen synes jeg stadig kan følge med i looket, så det var den jeg valgte

Fik da trillet 5000km, så nu vil jeg bare ud og have noget lidt nyere. Jeg har haft en drøm om at eje en ZX12r lige siden de kom ud, og nu er de ved at være nede i en menneskelig pris smiley så nu skal det være

• #9   5. feb #8MJ
    hvor har du sat den til salg?

Kommentér på:
Yamaha YZF 1000R Holdbarhed/Svagheder