{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
254 visninger | Oprettet:

Honda NTV motorkode {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har nu i snart en uge prøvet at finde ud af hvad antal hk min motor er født med, men uden held.

På motoren står der lidt forskellige oplysninger. Der står 'G' et sted og der står 'HM' to andre steder. Og så er der selve motornummeret.

Jeg har ikke prøvet at kontante honda importøren endnu smiley

Nogen der kan hjælpe?

Kommentarer på:  Honda NTV motorkode
  • #1   10. maj

profilbillede
  • #2   10. maj

profilbillede
  • #3   10. maj RC33E - 4300919 eller RC33E - 4300917, lidt svært at tyde det sidste tal.

Jeg tror det er en 37kw motor. ??

• #4   10. maj

profilbillede
  • #5   10. maj

profilbillede
  • #6   10. maj Kristian B -

Ja den kender jeg godt smiley

Men honda ntv er lavet med flere forskellige ydelser. En uplomberet motor har de specs som du linker til.
    Jeg købte den i den tro at den har 60hk. Men jeg mistænker at den er født med 37kw, altså cirka 50hk. Men om den plombering så er fjernet senere hen måske, I dont know? smiley

Min cykel er fra 88. Det er en J model.
    Fra 1989 og op har de justerbar bagdæmper og en lille ændring i gearkassen/drevet. Og en anderledes forbremse.
    Det er vidst de eneste forskelle tror jeg.

Men ydelserne på motorerne er forskellige.

• #7   10. maj Det var nu ikke Honda da byggede den med 50hk, men den tyske importør der fik det lavet, pga de forskellige forsikringsklasser de havde dengang.
    Så vidt jeg kan læse mig til, sidder neddroslingen i indsugningen
    https://www.honda-board.de/vb/threads/53571-NTV-Baujahr-1991-von-50-auf-60-PS-Was-ist-zu-tun

• #8   10. maj Fuldstændigt korrekt, Jesper smiley

Åh det tyske.. Det er jeg sådan 50/50 til. smiley

• #9   10. maj Mit stel nr er 3000, og det er umiddelbart 37kw

profilbillede
  • #10   10. maj

profilbillede
  • #11   10. maj Om den har 50 eller 60hk er egentlig 'ligegyldigt'.

Men forsikringen har noteret at den er fra 89' og har 60hk. (den er indregistreret første gang i 89', er det så hvad de går ud fra mht til årgang?)
    Skal jeg få det ændret? Det viser sig den er fra 88' og med 50hk.(hvis drosling sidder i).

Og er en 88er så dårligere end de andre årgange? Jeg tænker på gearkasse og bremse.

• #12   11. maj Ydelsen har absolut ingen relevans for din forsikring, og heller ikke årgangen.

• #13   11. maj Motornummerets 3-tal efter bindestregen -43..... indikerer fjerde produktions/modelår, dvs 1991, i 1988 hed den -40.....
    Se http://kleinjung.de/techdata/

På indsugningsgummierne står formentlig den Kennzeichnung, der er nævnt i det viste Leistungsumruestung-dokument fra Honda D. Men står koden fra denne oprindelige 20Kw-motor på gummierne, kan de være boret ud svarende til den udroslede version. Det gjorde mange tyske ejere for at spare smiley

Forskellen i ydelse på de forskellige årgange kan du se ved at sammenligne reservedelslisten for de forskellige årgange for fx knastaksler, topstykker, dyser etc. Knastakslens fysik og åbnetider er sikkert også beskrevet i servicehåndbogen. Altså hvis ikke det altsammen står på en side i fx et tysk NTV-forum; tyske mcister plejer at være grundige med den slags smiley

• #14   11. maj Jesper, tror ikke at Honda D lavede disse versionændringer selv i tilfælde som her, hvor ydelsesversionsnummeret fremgår af det indstøbte motornummer smiley

Cykler, de tog hjem fra andre markeder som fx GB500, drosle de derimod selv.

• #15   11. maj Apropos knastaksler, og hvis du vil jage merydelse, så brugte de amerikanske tunere Twin Bros knaster fra "en europæisk enduromodel" med større åbning og/eller længere åbningstider til deres NT647 Hawk GT med grundlæggende samme motortop. Tænker det var en af de samtidige Africa Twin-modeller, men har aldrig undersøgt det nærmere. Kan sikkert findes på Nettet eller i nævnt dokumentation for de relevante modeller...

• #16   11. maj Richard -

Tak for info. Fuck hvor nice.

Jeg er ret sikker på at min cykel/stel er fra 1988.
    Men du mener min motor er en senere model? Skær gerne helt ud i pap, jeg er ikke så god til at læse de lister på hondas side smiley

• #17   11. maj Jeg vil ikke jage mere ydelse.
    Den kører fint.
    Jeg vil bare gerne vide helt præcist hvornår min mc er fra og hvilken motor der sidder på og hvornår den er fra smiley

• #18   11. maj Dette klistermærke sidder under mit sæde og indikerer at det er en J model, hvilket vil sige 1988. Det passer også sammen med at min bagdæmper er uden justering.

Så er det så bare hvornår motoren er fra og hvilken type.

profilbillede
  • #19   11. maj Så min motor er en NTV 650 m 3G?

Der står G på min blok. Som betyder uplomberet version. Men det er nok fra honda af.
    Så får den senere en plombering i indsugningen og hedder så 650 m 3G? Fatter hat af det her smiley

• #20   11. maj Se Kleinjungs side og sammenholdt med, at andet ciffer efter bindestregen i Hondas stel- og motornummer indikerer model/produktionsår ud fra det første. For NTV er 0 = 1988 = J i årgangskode. Dit stelnummer har så 0 som andet ciffer, ikke sandt?

Motoren kan jo være skiftet til en 91er på et tidspunkt.

• #21   11. maj Kig på dine indsigningsgummier efter mærket nævnt som Kennzeichnung i Honda Da dokument længere tilbage i tråden. Og kig helst indefra også, diameteren for den udroslede version må være til at finde et sted i en bog eller på Nettet.

• #22   11. maj Det G på blokken skal du overse, motornummeret med -43..... rummer koden til droslingsversionen 20Kw.

• #24   11. maj Ja, står der 30..... efter bindestregen er stellet en 1988 født som 37Kw/50Ps. Motoren fra en 1991 med 20Kw fra fabrikken som nævnt.

Tophastigheden med 53-56-5xHk burde vel være højere end 160 km/t, men med 20Kw næppe over 140-145 på en god dag?

• #25   12. maj Tak Richard, kæmpe hjælp smiley

Altså jeg kan få speedometeret op på 190km/t. Så skønner jeg bare at det nok nærmere er 160 i virkeligheden..

Men den trækker godt og hurtigt op gennem gearene, så jeg tror at den plombering der må have været, er fjernet da motoren er sat i.. Jeg vil gå med den tro at den har 55-60hk smiley

• #26   12. maj Velbe', velbe' smiley

Og ok, tophastighed i den størrelse er jo også ligegyldige for nøgne gadecykler, selv i D.

Når du en gang får adgang til de to indsugningsgummier, kan du jo se efter et indstøbt mærke benævnt i Honda Ds Leistungsumruestung herover. Er der det, bør du alligevel afmontere gummierne og checke, at de er boret ud pænt og sobert. Dvs til samme indvendige diameter som karburatorstuds hhv motorensindsugningsport og med fin glat forløb og overflade. Og meld så tilbage her til beroligelse/skræk og advarsel for andre ejere af droslede NTVer smiley

• #27   15. maj Richard -

Jeg lover at give en tilbagemeldning når jeg engang skal have den skilt ad til et stort service smiley
    - Hvilket er snart.
    Den skyder fra den højre karburator engang imellem.
    Idag har jeg modtaget ny o ring til benzinhanen, tændrør, luftfilter, benzinfilter, olie til kardanen, nye gummiklodser til tanken og andre småting. Så når jeg får tid til at ordne de ting så tjekker jeg karburatoren og gummiet imens. Jeg skal alligevel have tjekket om problemet ligger i noget flækket gummi (det med at den skyder).

mvh

• #28   15. maj Hm, det flækkede indsugningsgummi vil ofte give problem med høj/skiftende tomgangshastighed ved varm motor. Skyderiet kunne være stram/forkert ventilindstilling og/eller brændt/utæt indsugningsventil. I gamle dage også forkert tændingstidspunkt på mekaniske tændingsanlæg, men det kan vi vist udelukke. Bliver det ved, når karburatorer er renset, gummierne ok og ventiler stillet, så check alligevel tændingsanlægget, især pickup og CDI smiley

Kommentér på:
Honda NTV motorkode