{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

zzr 600 skift af luftfilter, efter kører den af h... til hakker fra 2000-4000 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...

Har skiftet, luftfilter på maskinen (det der sad i var næsten faldet fra hinanden smiley ), efter skift hugger og hakker den og kan næsten ikke trække fra 2000-4000 omdr., men kører fint og som den skal når jeg kommer over... Skal siges jeg efterfølgende har skiftet tændrør, tjekket kabler osv., kan det være den er blevet justeret ind med en tyndere luftfilter, så jeg skal ned og have dyset den om?? Lyder lidt som om den får ALT for meget at leve af....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  zzr 600 skift af luftfilter, efter kører den af h... til hakker fra 2000-4000
  • #1   16. maj 2019 Prøv da lige en tur helt uden filter men med luftfilterkassen samlet Hvis der er ændret på dysser osv kan du hurtigt mærke det..

  • #2   16. maj 2019 Som hans siger. Prøv med luft filteret helt ude. Hvis den køre fint der er det kan det være at der er blevet stillet på luft skruerne igemmen tiden, da luft filteret begyndte at smuldre.


  • #3   16. maj 2019 Den får sikkert alt for lidt brændstof nu, hvor der ikke er så meget undertryk i luftfilter kassen.
    Måske du har glemt at montere en slange eller kassen er utæt fordi den er gammel og skæv, det er et velkendt problem.


  • #4   16. maj 2019 #3
    det lige sådan man skaber myter omkring mc: det er et "velkendt problem at man har glemt at montere noget" hvor plejer du at få lavet mc ??


  • #5   16. maj 2019 #4 du får lige et par kommaer,,,,, det jeg mente, er at det på de gamle Kawaér, er velkendt at luftfilterkassen mister sin form og ikke kan holde tæt, dermed virker vacumkarburatorerne ikke korrekt

  • #6   17. maj 2019 jeg har ikke oplevet det på de 8 gamle Kawaer som jeg har haft

  • #7   17. maj 2019 Jeg har heller ikke på mine 7 gamle - eller nogle af de nye for den sags skyld smiley

  • #8   17. maj 2019 Prøvede i går bare at tage propperne (dem der sidder så man kan nå skruerne til luftfilterkassen) ud så den fik lidt mere luft, syns ikke rigtigt det hjalp... men skulle nok prøve helt uden luftfilter og så hvordan den så opfører sig... Der sidder nogle slanger foran, der vist er koblet til indsugningen i kåben, så den ene ikke havde klemmen på (og ja glemte selvfølgelig at sætte klemmen på DOH!!!
    Tænker jeg må gå de slanger igennem (jeg ved ikke helt hvad de er til, de samles i et Y, jeg ikke helt kan se hvor går hen..
    Og ændrer det ikke noget, at køre uden filter, må jeg have karburatorerne af...

    #3 det virker mere meget mere som om den får ALT for meget, som en vold tunet bil, der bare skal have strigl for at kunne køre... Men tager måske fejl...
    Jeg forsøger mig uden luftfilter en kort tur og vender tilbage...

    Og TAK fordi i gider bruge tid smiley



  • #9   17. maj 2019 Nå fik sat klemmerne der manglede på de små slanger og prøvede en tur uden luftfilter og det hjalp da noget, men den er stadig ikke så meget for at trække ved lave omdrejninger (fra under ca. 4200) når jeg kommer op i 3-4-5-6. Hmm

  • #10   17. maj 2019 Hvad sker der over de 4200omdr? Trækker den helt op til det røde felt?

  • #11   17. maj 2019 Ja den kører perfekt, så snart den rammer dem, og trækker som en sindssyg (altså som den skal), men under kører den som en vold pumpet rally bil, der bare skal have strigl....


  • #12   17. maj 2019 Tjek gummi indsugningerne om de er møre. Hvis det ser ok ud det hele, kan du prøve at skrue luft skruerne en halv omgang ud på hver karburator.
    Hvis det bliver være eller bedre, går du en ide om den mangler luft, eller får for meget.
    Men husk hvor meget du skruer ind eller ud på skruen.


  • #13   17. maj 2019 Nu har jeg kigget en del youtube videoer igennem og må så konstatere at der sidder en vacum dåse oven på motor (ligner noget motor udluftning, hvor der går en tyk slange ind i toppen af luftfiltret, men der sidder også den dåse der har en udgang til en lille slange og kan se at min mangler slangen... På de videoer jeg har set går den ned ved karburatorerne i et t-stykke / y-stykke, men jeg kan skoda ikke se hvor de slanger så ender henne... Se billederne af min..

    profilbillede
  • #14   17. maj 2019 Et mere.. de røde er hvor jeg kan se slangerne går på dem jeg har set, men hvor de ellers ender, har jeg ingen ide om....

    profilbillede
  • #15   18. maj 2019 Det er vacumdåsen der styrer recirkulation til gavn for miljøet. Det styres af Y.- T slangen som er monteret på vacumudtagene på indssugningsstudsene på cylinder 2 og 3.

  • #16   18. maj 2019 Kan den have noget med mit problem at gøre?? altså at den ikke er tilsluttet??


  • #17   18. maj 2019 Hvis vacumslangen er åben - så ja smiley

  • #18   18. maj 2019 Den er forseglet på karburatorne, men ikke ved vacum ventilen... Prøver i morgen og slutte den til smiley


  • #19   18. maj 2019 Hjalp intet med vakuum slangerne, må nu prøve og finde blandings skruerne og se om jeg kan få noget ud af det...

  • #20   18. aug 2019 Fik du løst problemet?

  • #21   19. aug 2019 Nej ikke rigtigt endnu, men har en der kommer og synck. karburatorer, tror det er derfor faktisk, da resten står snor lige smiley

Kommentér på:
zzr 600 skift af luftfilter, efter kører den af h... til hakker fra 2000-4000

Annonce