{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Mz vil ikke tage fuld gas {{forumTopicSubject}}

Jeg har en mz etz 251 (to takt) den starter fint, går godt i tomgang, den hoster noget når den kører med jævn gas, og når den får fuld gas dør den, indtil jeg slipper håndtaget til halv gas igen.
Jeg har renset karburatoren, og prøvet at køre en tur uden luftfilter, men det er helt det samme, hvad er næste skridt jeg skal prøve.
Mvh Peter ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mz vil ikke tage fuld gas
  • #2   10. jul 2019 Check tændrør og platiner og eventuelt kondensator

  • #3   10. jul 2019 sikkert falsk luft. se evt. på forum mz-klub.dk

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #4   11. jul 2019 Prøv et andet - eller nyt tændrør - har netop brugt en del tid på en anden MZ med samme problem og havde i første omgang ikke mistanke til det helt nye Bosch tændrør og brugte en del tid på andre løsningsmuligheder - men med et nyt Isolator tændrør, kørte den upåklageligt.

  • #5   11. jul 2019 Ellers den berømte tur med åbnet tank dæksel, for at sikre at den Ikke laver vakuum i tanken

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #6   16. aug 2019 #5 Hvis den laver vakuum i tanken, vil den langsomt dø - når problemet derimod opstår straks ved gasgivning er det enten manglende luft, benzin eller gnist.

    Manglende luft er udelukket.
    Karburatoren kan være tilstoppet, men giver man den lidt chooker, burde det til dels kompensere for en tilstoppet dyse.
    Manglende gnist kan skyldes et defekt tændrør eller at platinerne ikke åbner fordi krumtappen bøjer, når der gives gas - men ETZ krumtappen er 30% stærkere end den til TS. At skifte tændrør burde de fleste kunne finde ud af - at indstille platinerne kan være lidt vanskeligere - og det kan også være tændingsindstilningen, der er ude i hampen/evt. kombineret med forkert indstillet karburator.
    Hvis den har elektronisk PVL-tænding, kan denne også være blevet for gammel og defekt.


Kommentér på:
Mz vil ikke tage fuld gas

Annonce